Ratelend geluid 4e Vitesse Honda cb650 1979 (geluidsfragement)

Bramdemeyer85

Rookie
7 jun 2020
25
2
Ratelend geluid 4e versnelling Honda cb650 1979 (geluidsfragment)
Hallo, na lang sleutelen heb ik eindelijk mijn honda cb 650 uit 1979 aan de praat gekregen. Maar nu heb ik een ratelend geluid in mijn vierde versnelling
Zie video voor de geluidsopname.

Iemand een idee wat het kan zijn? Misschien heeft het te maken met de synchromesh, maar raar dat het dan enkel in 4e versnelling is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

 
Laatst bewerkt:
lijkt niet op een geluid dat uit de bak komt, eerder een lekke uitlaat/niet op 4 cylinders draaien. maar dat zou raar zijn dat dat enkel in 4de is.

1 ding is zeker : aan de synchromesh zal het niet liggen want die steken er niet is.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt niet echt hoe een cb650 hoort te draaien,lijkt wel een 2 cilinder,zoals Jan zegt lijkt het of er een cilinder niet goed meedraait en
dat ga je het meest merken in hogere versnellingen.
 
lijkt niet op een geluid dat uit de bak komt, eerder een lekke uitlaat/niet op 4 cylinders draaien. maar dat zou raar zijn dat dat enkel in 4de is.

1 ding is zeker : aan de synchromesh zal het niet liggen want die steken er niet is.
Bedankt voor je bericht. De 4 uitlaten worden warm. Dus hij draait wel degelijk op 4 cilinders. Het geluid op het filmpje is gewoon slecht doordat het een filmpje is van een geluidsfragment. Het geluidsfragment kon ik niet uploaden.
Toch blijft het een raadsel.. Zelf mijn leraar in de avondschool motomechanica heeft er het gissen naar..
 
Cilinders gecheckt?
Bedankt voor je bericht. De 4 uitlaten worden warm. Dus hij draait wel degelijk op 4 cilinders. Het geluid op het filmpje is gewoon slecht doordat het een filmpje is van een geluidsfragment. Het geluidsfragment kon ik niet uploaden.
Toch blijft het een raadsel.. Zelf mijn leraar in de avondschool motomechanica heeft er het gissen naar..
 
Cilinders gecheckt?
Bedankt voor je bericht. De 4 uitlaten worden warm. Dus hij draait wel degelijk op 4 cilinders. Het geluid op het filmpje is gewoon slecht doordat het een filmpje is van een geluidsfragment. Het geluidsfragment kon ik niet uploaden.
Toch blijft het een raadsel.. Zelf mijn leraar in de avondschool motomechanica heeft er het gissen naar..
 
Tja misschien toch een versnellingsbak probleem,misschien dat met de 4e versnelling iets niet goed is,iets anders
zou ik niet kunnen verzinnen,want motorisch iets mis zou de motor in alle versnellingen dit geluid moeten maken.
Bak problemen zijn echt iets waar diverse Honda modellen last van hadden,ik heb wat dat betreft van alles gezien bij Honda,s,van afgebroken tandwielnokken tot versleten schakelvorken en uitgesleten tandwiel groeven waar de vork in zit.
Helaas is de oplossing niet simpel en zal je om bij de bak te kunnen komen het blok uit het frame moeten halen en open maken,
en over de nodige technische kennis moeten beschikken om de bak te kunnen beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan