Ratelend geluid bij (koude) start?

CBRGeert

Die hard MF'er
26 feb 2002
457
0
Utrecht
Bij het starten van mijn motor (CBR600F ’92 57000 km) hoor ik een ratelend geluid dat aanhoudt totdat ik meer gas ga geven en de motor op toeren komt. Mijn inziens heb ik daar ook geen last van tijdens het rijden (wel lastiger te horen vanwege het omgevings geluid) en als de motor warm is hoor ik dit ook niet meer. Ik zat zelf te denken aan de nokkenas ketting. Zou die te slap staan of kan het iets anders zijn? Ik heb 3000 km geleden nog een grote beurt gehad…. Graag jullie advies!
 
je spanner kan haperen komt veel voor bij honda CBR600 nokkenasketting zou kunnen maar denk ik aan hogere km standen bv 75000km demonteer je spanner volgens boek (motor UIT!)en nergens aan draaien of in de versnelling zetten) en kijk of deze nergens stroef loopt bij twijfel vervangen.
Er zijn al meeredere topics geweest over dit
 
Nou ja ik ga ervan uit dat ie nog nooit vervangen is ;)

Maar nog even een vraag, ik zal hem wel moeten vervangen, niet? Natuurlijk mag je er niet te lang mee doorrijden, maar hebben jullie een indicatie wat nog acceptable is? Ik heb nl. net een mini vakantie met de motor achter de rug van ongeveer 1000 km met duo en 2 koffers. Volgens mij had ik er daarvoor nog geen last van dus ik ga ervan uit dat ik er minder dan 1000 km zo mee gereden heb. Ik heb nl. geen zin om ook nog de ketting geleiders en wat nog meer te moeten laten vervangen. Ik had al begrepen dat dat erg prijzig is.
Als de spanner vervangen is, ben ik er dan of moet de ketting ook nog gespannen worden?
 
Shit ik heb mijn WPH nog bij mijn ouders thuis liggen |( . Kan iemand me uitleggen hoe je die nokkenasspanner vervangt? En is dit een lastige klus, ik heb namelijk niet echt een sleutel ruimte. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan