MD80
MF'er
Beste mede MF-ers,
Ik heb sinds kort een ratelend geluid bij gas vanaf dicht naar zachtjes open, gisteren leek het wel een jostiband als ik m doorzet naar de 5e of 6e versnelling en dan (bij veel te weinig toeren uiteraard) koppeling op laat komen en zachtjes gas geef. Een sterk ratelend geluid aan de linkerzijde van het blok, zeg maar, in de buurt van het versnellingspedaal.
Even geprobeerd bij een gangetje van 20 km/u bijvoorbeeld en dan doorschakelen naar de 6e, als ik dan lichtjes gas geef, dan klinkt het of kletteren alle koppelingsplaten los in de bak, maar het geluid komt vanaf de linkerzijde van het blok.
Als ik zachtjes in 1e versnelling wegrijdt is het in het begin direct al een licht knetterend ratelen.
Oliepeil is goed, rijdt verder goed en trekt goed door, zodra ik toeren maak is het ratelen/klapperen ook weer weg. Kettingspanning is goed, tandwielen zijn nieuw.
Waar kan ik het beste eerst naar kijken? Kan het zijn dat de slave cilinder van de koppeling bijvoorbeeld blijft hangen, of dat het toch echt de koppelingsplaten zijn.
Of moet ik denken aan gebroken veren van tandwieltrein of schakelvorken ofzo waar wat mis mee is?
Bedankt alvast.
Ik heb sinds kort een ratelend geluid bij gas vanaf dicht naar zachtjes open, gisteren leek het wel een jostiband als ik m doorzet naar de 5e of 6e versnelling en dan (bij veel te weinig toeren uiteraard) koppeling op laat komen en zachtjes gas geef. Een sterk ratelend geluid aan de linkerzijde van het blok, zeg maar, in de buurt van het versnellingspedaal.
Even geprobeerd bij een gangetje van 20 km/u bijvoorbeeld en dan doorschakelen naar de 6e, als ik dan lichtjes gas geef, dan klinkt het of kletteren alle koppelingsplaten los in de bak, maar het geluid komt vanaf de linkerzijde van het blok.
Als ik zachtjes in 1e versnelling wegrijdt is het in het begin direct al een licht knetterend ratelen.
Oliepeil is goed, rijdt verder goed en trekt goed door, zodra ik toeren maak is het ratelen/klapperen ook weer weg. Kettingspanning is goed, tandwielen zijn nieuw.
Waar kan ik het beste eerst naar kijken? Kan het zijn dat de slave cilinder van de koppeling bijvoorbeeld blijft hangen, of dat het toch echt de koppelingsplaten zijn.
Of moet ik denken aan gebroken veren van tandwieltrein of schakelvorken ofzo waar wat mis mee is?
Bedankt alvast.