ratelend geluid koude motor

23 apr 2013
25
0
hallo,wie kan mij raad geven.
ik heb van de week een motor gekocht,heb een domme fout gemaakt,de motor alleen gehoord en gereden met een warme motor,loopt mooi.
maar nu het probleem,als de motor koud is ratelt het en als ik een stuk gereden heb gaat het weg na ongeveer 10 min.
het is een kawasaki gpz 1000 rx van 1986.

wie kan mij advies geven.

mvg frans
 
Als een ouwe kawa koud geen herrie maakt moet je je zorgen maken. Alle kawa's met dat type blok, en dat zijn er nogal wat, maken wat herrie als ze koud zijn.

Gpz, Zzr, Gtr.

Als hij netjes stiller wordt niet veel zorgen maken, misschien even vragen of een monteur een telletje wil luisteren voor je.

Inderdaad. Wat is het probleem nou precies? Dat je motorblok geluid maakt is volkomen normaal.

If it ain't broken, don't fix it.

Bij die oude hokken kun je makkelijk aanhouden dat wanneer hij soepel door de toeren heen trekt, het allemaal gewoon in orde is :)
 
Laatst bewerkt:
Als een ouwe kawa koud geen herrie maakt moet je je zorgen maken. Alle kawa's met dat type blok, en dat zijn er nogal wat, maken wat herrie als ze koud zijn.

Gpz, Zzr, Gtr.

Als hij netjes stiller wordt niet veel zorgen maken, misschien even vragen of een monteur een telletje wil luisteren voor je.

weet niet waar je die info vandaan hebt ?? maar denk dat je geen kawa rijd ?
 
ZZR gereden, nu GTR, genoeg GPZ's en Zx10s gehoord.

Jij gaat nu zeker vertellen dat oude kawa's koud supersoepel draaien en ze anders binnen no time kapot gaan... O-)

dat zeg ik niet ... alle motors hebben onderhoud nodig .. als je bij een oude kawa zoals jij zegt ......./ het onderhoud om de x aantal kilometers bij houd lopen al deze motors mooi .
mooi wil zeggen , geen ratel of bokken of zagen . heb al velen kawa ZX blokken onderhouden . en lopen allemaal zoals ze moeten lopen ! . maar als je dingen gaat verwaarlozen of aanpassen vraag je om problemen , en risico's
 
De GTR is motorisch in prima staat, net open geweest en voor genoeg geld en moeite weer helemaal netjes gemaakt. De ZZR heeft ook altijd netjes zijn kleppen gesteld gehad en olie gehad.

Waar het om gaat, ze maken koud merkbaar meer herrie dan warm. Dat doen bijvoorbeeld Honda's veel minder. Jij bent dat niet met me eens? Dan ben ik, en met mij een flink aantal kawasaki rijders en sleutelaars, zeker doof.
 
De GTR is motorisch in prima staat, net open geweest en voor genoeg geld en moeite weer helemaal netjes gemaakt. De ZZR heeft ook altijd netjes zijn kleppen gesteld gehad en olie gehad.

Waar het om gaat, ze maken koud merkbaar meer herrie dan warm. Dat doen bijvoorbeeld Honda's veel minder. Jij bent dat niet met me eens? Dan ben ik, en met mij een flink aantal kawasaki rijders en sleutelaars, zeker doof.

weet natuurlijk niet hoeveel kawa rijders jij om je heen hebt ?? -))
zelf zit ik er met vaste kern er midden in ...maar goed smaken verschillen .
 
weet natuurlijk niet hoeveel kawa rijders jij om je heen hebt ?? -))
zelf zit ik er met vaste kern er midden in ...maar goed smaken verschillen .
Kan zijn dat je het daardoor meer als normaal beschouwd toch. Ik stapte van een Honda af die altijd koud zo goed als meteen perfect liep en zonder één bijgeluidje. Ik moest er wel even aan wennen, en dus ook gerust gesteld worden dat het iets rauwere geen kwaad kan. Maar ga hier niet zitten tellen hoeveel mensen of motoren, tis geen incidentje in ieder geval. Nog altijd wel heel tevreden met de GTR, maar fluisterstil is ie niet met een koude motor hoor.
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat je het daardoor meer als normaal beschouwd toch. Ik stapte van een Honda af die altijd koud meteen perfect liep en zonder één bijgeluidje. Ik moest er wel even aan wennen, en dus ook gerust gesteld worden dat het iets rauwere geen kwaad kan. Maar ga hier niet zitten tellen hoeveel mensen of motoren, tis geen incidentje in ieder geval. Nog altijd wel heel tevreden met de GTR, maar fluisterstil is ie niet met een koude motor hoor.

ik geloof best dat een ander merk stiller is dan de ander bij de een hoor je bijna niets ,
bij kawa;s misschien dan iets meer...maar als er iets overtuigend gaat ratelen of knokken .
is er iets mis . dat geldt neem ik aan ook bij andere merken , -)
 
Laatst bewerkt:
hoi mensen,

sorry dat ik niet meer reageerde,maar ben even weggeweest.
jullie allemaal nog bedankt voor de info wat ik van jullie gehad hebt het is leerzaam,wat je van je collega motorrijders krijgt.
maar ik heb de kawasaki verkocht,ik heb er eerlijk bij vertelt wat er aan mankeerde,en dat werdt wel gewaardeerd door de verkoper.
ik heb nu een yamaha fj 1200 gekocht met 1 klein probleem[pje]hij lekt een heel klein beetje olie bij het koppelingshuis als de motor loopt. moet ik even naar kijken wat dat kan zijn.

gr.frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan