Ratelend Geluid Yamaha MT-03

JvDonk

MF'er
16 jan 2015
78
0
Polsbroek
Hoi,

Sinds kort maakt mijn MT-03 een ratelend geluid tijdens het rijden.
Het geluid komt uit het blok en wordt harder bij meer gas en meer toeren.
Verder heb ik geen vermogensverlies of iets dergelijks, maar ik begin me wel zorgen te maken.
Ik heb geen idee waar ik aan moet denken, dus ik hoopte hier wat feedback te krijgen.

Alvast bedankt!

JvDonk
 
Losliggende binnenbuis van de uitlaatbochten? (mits deze dubbelwandig zijn natuurlijk)
Geeft soms ook een ratelend geluid waarvan je denkt dat het blok binnen 30 seconden uit elkaar valt.....
 
Laatst bewerkt:
Losliggende binnebuis van de uitlaatbochten? (mits deze dubbelwandig zijn natuurlijk)
Geeft soms ook een ratelend geluid waarvan je denkt dat het blok binnen 30 seconden uit elkaar valt.....

Zal ik checken zo!

Big-end lager of zuigerhemd die kapot is zou allebei mooi kut zijn.

Ik ga na mn werk maar ff langs de motorzaak, kijken of die het geluid herkennen.
vertel ze ff dat bij deze blokken de krukas moer van de primaire aandrijving wel eens los wil gaan O-)

Bedankt! Ik zal het onthouden.
 
Langs de motorzaak hoeft niet meer.

Ketting is de boosdoener, ik wist al dat die redelijk versleten was en aan vervanging toe was.. Maar ja, student, dus toch maar zo lang mogelijk uitstellen.
Toen ik net naar huis ging hing de ketting er best slapjes bij. Dus maar even snel gesteld en rustig naar huis gereden.
En het wordt nu dus echt tijd voor een nieuwe ketting. :$

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik dacht dat er meer achter het geluid zat maar het valt dus gelukkig mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan