Ratelend geluid Yamaha xv950

Renexv950

Rookie
4 okt 2018
5
0
Voor de techneuten onder ons, even een vraag. Ik heb een Yamaha XV950CR uit 2014 en heb tijdens het rijden een ratelend geluid. De kleppen zijn reeds gesteld maar dat heeft niet geholpen. Het geluid wordt iedere keer steeds een beetje luider. Als ik stil sta dan is het er niet, zodra ik boven de 60km per uur kom begint het en wordt luider naarmate de snelheid oploopt. Zodra ik de koppelingshendel intrek is het weg...
Ik heb het bij mijn vaste dealer gevraagd maar die vinden het niet hinderlijk, maar ik vraag mij af wat het kan zijn en of het kwaad kan.
Alvast bedankt voor het mee denken.

René
 
Maar een ratelend geluid als je rijd is niet goed,bij sommige motoren hoor je wel
een ratelend geluid van de koppeling,maar dat is alleen bij stationair draaien en is weg zodra je de koppeling intrekt,
ratelend geluid tijdens het rijden kan de nokkenaskettingspanner zijn,maar zonder het gehoord te hebben blijft het
moeilijk aan te geven wat het zou kunnen zijn.Eventueel een andere oorzaak is pingelen door slechte benzine of een te laag octaan.
 
Maar een ratelend geluid als je rijd is niet goed,bij sommige motoren hoor je wel
een ratelend geluid van de koppeling,maar dat is alleen bij stationair draaien en is weg zodra je de koppeling intrekt,
ratelend geluid tijdens het rijden kan de nokkenaskettingspanner zijn,maar zonder het gehoord te hebben blijft het
moeilijk aan te geven wat het zou kunnen zijn.Eventueel een andere oorzaak is pingelen door slechte benzine of een te laag octaan.
Dank je wel, ik tank de normale E5, 95 benzine. Kan eens proberen om 98 te tanken. Anders breng ik hem naar een andere dealer voor een 2e onderzoek.
 
Ik zou de voorste pully eens controleren. Als je de koppeling in knijpt krijgt hij geen aandrijfkracht meer van de motor, maar wordt hij geduwd door het achterwiel. Daar zou het verschil in geluid door verklaard kunnen worden. Vreemd dat een dealer het niet hinderlijk vind, misschien wachten ze op een grotere reparatie?? Heb daar zelf erg slechte ervaringen mee!
Waar woon je, René?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan