ratelend geluid

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
ik heb een xj600 diversion en heb een schuiver gemaakt.Als ik nu in de 2e versnelling het gas dicht gooi dan hoor ik een ratelend geluid, als ik dat doe op de middenbok dat is er niets te horen verder in alle versnellingen is alles oke, ook met optrekken in de 2 geen bijgeluiden. Een heel klein beetje axiale speling in de schakel stang. heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe het opgelost moet worden.Tand wiel heeft geen speling. _O-
 
Misschien hoor je nu iets dat er altijd al was,...alleen valt het nu op omdat je die schuiver hebt gemaakt én je nu wilt luisteren naar wat het blok je te 'melden' heeft...
Het enige wat ik kan verzinnen, is dat met het gas dichtzetten, de "motorrem" gebruikt, waardoor er dus een omgekeerde aandrijving is!
Mogelijk hoor je de distributieketting of de primaire ketting...
...'t zou toch te zot worden, als van een gewone schuiver al motoronderdelen los in het blok gaan liggen stuiteren... :X
 
Mogelijk hoor je de distributieketting of de primaire ketting...
...'t zou toch te zot worden, als van een gewone schuiver al motoronderdelen los in het blok gaan liggen stuiteren... :X


ik heb de spanner van de distributie ketting "gereset"(er uit en weer opnieuw er in) en is nu een stuk beter geworden(pfffff niets met de versnellingsbak). Ik ga nu opzoek naar een nieuwe veer voor de spanner, volgens yamaha zou ik een heel nieuwe spannner moeten kopen(75 euries) maar voor alleen slappe veer vind ik dit eigenlijk te zot. :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan