ratelende kleppen?

Fozzy

Die hard MF'er
28 mei 2002
648
0
H.I.Ambacht
hoi, ik heb sinds kort een cbr600 uit '92 en ging is kijken of ik mijn bijzondere verrichtingen nog kon. ging best aardig maar al vrij snel werd de motor erg warm en ben ik maar gestopt. toen ik weg reed hoorde ik een rateland geluid en voelde het ook in mijn stuur (tikken) zijn dit mijn kleppen die te warm geworden zijn of is dit iets anders??? heeft iemand hier ervaring mee??? :? (het geluid is later trouwens niet meer weggegaan en zit er nu nog steeds in)
 
ratelend geluid kan vanalles zijn: kleppen/nokkenasketting.

Ik heb ook al eens gehad dat een tikkend geluidd werd veroorzaakt door een uitlaatpakking die niet meer helemaal kosjer was.

[edit]
Advies: laat een GOEIE monteur er even naar luisteren en die hoort meteen wat er mis is.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
en als je het goed in het stuur voelt, denk ik eerder aan iets aan het wiel of zo dat aanloopt.

Pcies, misschien een van de kabels dioe aan lopen, of iets met je remmen?

Als het echt uit je blok komt, en je voelt het in je stuur, en het is "spontaan" gekomen, zou ik echt ff naar de dealer gaan.. Dat kan zoveel wezen... En risico's wil je niet nemen lijkt me...
 
Als het echt uit je blok komt, en je voelt het in je stuur, en het is "spontaan" gekomen, zou ik echt ff naar de dealer gaan.. Dat kan zoveel wezen... En risico's wil je niet nemen lijkt me...

idd, de dealer kan je bijna direct vertellen wat het is en wat je er aan kunt doen.
Wij kunnen hier 100 onderwerpen plaatsen en over alles gaan discusseren maar dan weet je het nog steeds niet zeker.

Problemen met geluid zijn lastig uit te leggen.
 
hoi, ik heb sinds kort een cbr600 uit '92 en ging is kijken of ik mijn bijzondere verrichtingen nog kon. ging best aardig maar al vrij snel werd de motor erg warm en ben ik maar gestopt. toen ik weg reed hoorde ik een rateland geluid en voelde het ook in mijn stuur (tikken) zijn dit mijn kleppen die te warm geworden zijn of is dit iets anders??? heeft iemand hier ervaring mee??? :? (het geluid is later trouwens niet meer weggegaan en zit er nu nog steeds in)

hoor je het ook als de motor stilstaat en het motorblok rond gaat???
of is het als de motor rijd/rolt??
 
ja, als de motor draaid en stilstaat en het maakt niet uit of hij warm of koud is. het tikken blijft trouwens konstant, ongeacht het toerental of de snelheid.
Is het nu tikken of ratelen?

Je weet toch dat een heet motorblok ook kan gaan tikken door de verschillende uitzettingscoefficienten van de metalen die in het blok verwerkt zijn?

[edit]
[flauwe modus]
Misschien is het je horloge :?
[/flauwe modus]
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
gebeurt het toevallig alleen maar als je in de buurt van een stoplicht met voetgangersoversteekplaats bent. En gaat ie dan ook sneller tikken als ineens mensen oversteken?

ff serieus.
Hele vage klacht dus. Als het zo blijft moet je toch echt bij de dealer zijn. Ik weet het ook niet meer.
 
Warm gelopen tijdens langzaam rijden lijkt op koeling probleem.
Koelvloestof teweinig,niet goed werkende ventilator,themostaat defect zijn volgens mij mogelijke oorzaken.
Als je tijdens het achtjes rijden een bijna vastloper hebt gehad dan ontstaat er een hart plekje op de zuiger(s) wat een tikkend geluid op de cilinderwand geeft bij een arbeidsslag.
Als dit idd het geval is rijd dan zo min mogelijk (liever helemaal niet)en neem contact op met een dealer.
 
hiep hiep hoera!!! *D geluid is sinds gisteren avond weg!!!! (en mijn horloge ook... :j ) weet niet wat het was, ga toch maar even langs de dealer zaterdag... in ieder geval allemaal bedankt! :)
 
Ik ga voor de ventilator.

Ventilator aangesprongen tijdens bijzondere verichtingen -> Slecht electrisch schakelaartje -> Ventilator onterecht in de 'aan' stand blijven staan -> Probleem weer weg omdat schakelaar ineens wakker werd: 'o, nou moet ik weer uit'.

:? (Oftewel.... schot voor de boeg)
 
ratelend geluid kan vanalles zijn: kleppen/nokkenasketting.

Ik heb ook al eens gehad dat een tikkend geluidd werd veroorzaakt door een uitlaatpakking die niet meer helemaal kosjer was.

[edit]
Advies: laat een GOEIE monteur er even naar luisteren en die hoort meteen wat er mis is.
[/edit]
Als het de uitlaatpakking is hoor je het dan ook vanuit het motorkblok?
 
Ik kan maar een ding bedenken wat het kan zijn en dat is een vleermuis met een druiper die onder aan je tank hing en nu vertrokken is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan