Ratelende nokkenasketting

Stephan-CBR

MF'er
23 apr 2006
76
0
Egmond aan Zee
hallo mensen,

mijn motor heeft last van een ratelende nokkenasketting, is dit te verhelpen door alleen de spanner te vervangen of moet ik ook de geleider en/of ketting vervangen? Het betreft trouwens een honda cbr600f3 (pc31) uit 1995, deze motoren schijnen dit probleem wel vaker te hebben geloof ik...

ik hoor het wel, groeten stephan
 
Dat hebben al de Honda cbr600 blokken, ook de nieuwe hornet en cbf.
Als hij ruim boven de 40.000km zit kun je preventief de geleiders en de ketting mee vervangen, mits die van boven te demonteren zijn want niet bij al de motoren is dat mogelijk, en zitten die geleiders onder de cylinder vast.
Alleen de spanner vervangen word hij al een stuk stiller van en dat is 5 minuten werk, alleen die rammelende Honda koppeling blijft.... Of je moet dat koppelingshuis ook vervangen.

Dan zoemt hij weer als een nieuwe (voor 20.000km althans).

Het motorische geluid klinkt nu bij jouw meschien niet als een nieuwe, aan de kwaliteit of de technische staat van het blok wil dat niets zeggen, dat hoort immers bij het type blok.
 
hij heeft nu 45800 km gelopen en de spanner zelf zit iig aan de bovenkant (kop) ik geloof dat deze bij voorgaande modellen aan de onderkant (cilinder) zit. Hoe dit met de geleider en de ketting zit weet ik niet. Ik heb namelijk wel een wpl handboek alleen die is voor modellen van voor 95.

PS misschien heeft iemand voor mij een tekening of exploded view hiervan?
 
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij zit in mijn hornet het 95 blok van de cbr en hebben alle cbr600 blokken de spanner recht achter op de vierde cylinder zitten.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/388153/737468730d9d6cb6c0b4224230854d9b (TN_E__0400.jpg)​
 
:) scherp rambie :P


ik heb nog even gehoord bij wat kennissen en die zeggen dat ik beter/ net zo goed gelijk ook de nokkenasketting + geleider kan vervangen. heeft iemand enig idee wat een spanner/ketting/geleider kost en waar ik dit het best kan bestellen? groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan