rattelend geluid bij mijn srad 600 uit 2000

s-rad

Rookie
11 jul 2004
5
0
zaandam
beste motorfreaks,
ik zit met het volgende probleem,als mijn motor stationer loopt is er geen enkel probleem,maar zodra ik het gas erop gooi hoor ik iets vreselijk rammelen,vooral bij een toerental tussen de 2 en 4 duizend toeren.
er zit nieuwe olie in de motor 0km.en nog heeft ie het. ik dacht eerst dat zijn de kleppen maar dat is het niet volgens een maat van mij,die zegt dat het anders klinkt!zou het ook iets kunnen zijn wat niet op spanning is? mischien iets van een distributiesnaar cq ketting? de motor zelf rijdt gewoon perfect dat is heel vreemd!oke een motor mag best geluid maken hoor maar dit is echt een irritante gerammel!het betreft dus een gsxr 600 uit 200 met km stand 13duizend km!
alvast bedankt ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bijlage: 30941.jpg
 
Heb zelf eenzelfde fiets met ook een ratel. Ik hoor het alleen bij stationair lopen en als de fiets warm is. Het blijkt een ketting te zijn van de nokkenassen. Lijkt mij dat dat niet het geval is bij jou.
Zou z.s.m. langs gaan bij de dealert. Liever te vroeg dan te laat weten wat het is ;(

Suc6!
 
dus jullie denken dat het de koppeling is die rattelt?
wat ik nou zo vreemd vind is het feit dat ie het bij een bepaalde toerentall doet!
dus het is niet de distributiesnaar/ketting?
of 1 of andere lager in mijn blok die rattelt?
 
dus jullie denken dat het de koppeling is die rattelt?
wat ik nou zo vreemd vind is het feit dat ie het bij een bepaalde toerentall doet!
dus het is niet de distributiesnaar/ketting?
of 1 of andere lager in mijn blok die rattelt?
OK Suzuki

Rattelen van het blok in stationair en neutral nokkenasketting
niet in neutraal maar wel bij het forceren dan is het je krukaslager

hoop voor jouw de nokkenas ketting is wel een bekend probleem bij de soes

Succes
 
OK Suzuki

Rattelen van het blok in stationair en neutral nokkenasketting
niet in neutraal maar wel bij het forceren dan is het je krukaslager

hoop voor jouw de nokkenas ketting is wel een bekend probleem bij de soes

Succes
bedankt tafkaf,dus als ik je tekst goed doorlees denk jij dus dat het de krukaslager is?maar klopt het dan dat je tijdens het rijden niks merkt?dus daar wil ik mee zeggen dat je geen vermogenverlies hebt cq andere rare dingen?en weet je wat me dit gaat kosten om het te verhelpen?alvast bedankt
 
bedankt tafkaf,dus als ik je tekst goed doorlees denk jij dus dat het de krukaslager is?maar klopt het dan dat je tijdens het rijden niks merkt?dus daar wil ik mee zeggen dat je geen vermogenverlies hebt cq andere rare dingen?en weet je wat me dit gaat kosten om het te verhelpen?alvast bedankt
Zeg al hoop voor jouw nokkenasketting
Krukaslager is ip je blok naar de tering en kan je beter op blokjacht gaan

Maar boven al eerder geopperd ga naar je dealert die horen het meteen ik moet afgaan op een beschrijving van jou.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan