Afgelopen vrijdagavond een ritje gemaakt met de club en op de terugrit naar huis kapt de richtingaanwijzer van de VFR800FI naar rechts er opeens mee. Rond 22 uur wordt het tegenwoordig al weer redelijk schemerig dus is goede en deugdelijke verlichting voor mij een grote pre. In de veronderstelling dat een kapot lampje de oorzaak wel zou zijn heb ik gistermorgen de beide rechter lampjes rechts gedemonteerd en gecontroleerd. Omdat ik er niets aanzag en ruis op de lijn uit te sluiten de lampjes van links in de rechterzijde geduwd. Dit maakte geen verschil en het euvel bleef gelijk. Daar ik meestal knutsel zonder de oordopjes die ik rijdend wel in heb hoorde ik bij inschakelen van de rechter raw eerst een aantal snelle klikjes (4-7 maal in dubbel tempo) van het (waarschijnlijk) het relais achter het tellerpaneel, waarna pas de lampjes in normaal rustig tempo gingen knipperen. Bij elke bediening naar rechts gebeurt dit, terwijl naar links - zoals het hoort - de lampjes meteen correct en rustiek knipperen. Ik kan zelf even niet bedenken waarom een en hetzelfde relais naar links wel goed functioneert en naar rechts niet. De schakelaar maakt naar rechts wel een verbinding, anders zou het relais niet klikken.... En als het relais wel klikt, waarom fikken de rechter lampen dan niet? Met meer dan 40 watt belasting loopt er 3.5 A door de stuurschakelaar die zeer regelmatig gebruikt wordt. Lijkt me niet van het ene op het andere moment vervuiling. Wie heeft er een goed of slecht idee???