RAW's doen gek

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
M'n richting aanwijzers doen gek .. dan doen ze het wel en dan weer niet. Dat is normaal bij een richtingaanwijzer, maar in dit geval niet. :+

Soms doen ze het wel normaal, dan weer blijven ze branden of doen het helemaal niet. Probleemje is zaterdag ontstaan.

Enig idee wat het kan zijn? Ik zit te denken aan het knipperlichtrelais. Hoe kan ik dat doormeten?
 
bija zeker 't relais, je kunt hem niet doormeten want het is een soort mechanisch iets, een magneet wordt bekrachtigd door een stroompje en die schakelt weer een grotere stroom door, ik zou hem gewoon effe uitelkaardraaien en eraan ruiken... kan verbrand ruiken.. anders gewoon effe vervangen..kost niet veel

mvg Niels
 
Het zou inderdaad je knipperlicht relais kunnen zijn die blijft hangen,zoek em ff op en kijk gelijk of je stekker die erop zit niet geoxideerd is spuit deze schoon
met bv WD40 spuit ook ff in je bedieningsschakelaar bedrading nakijken/meten of er ergens misschien sluiting in zit of slechte massa.Elektronische storingen kunnen soms zeer lastig zijn. Succes! :)
 
Het orginele relais van mijn brik was vanaf de fabriek al niet helemaal waterdicht (omgevouwen alu-randje). Hier was dus water in gekomen en alles was aan elkaar gerot, bij vochtig weer deed het knipperlicht altijd raar.
 
Owkeej. Das zo goed als zeker de massa kant van je relais. Aansluiting 31 dus. 30 is je hoofdspanning en 15 je geschakelde plus. Massa kant wil wel eens slecht contact hebben bij ducs. Het beste is dan om even een apparte massa erbij te leggen van pen 31 van je relais naar de accu. Nu is ie namelijk gedeeld en veel te dun.
 
Ik heb dit ook gehad met de GS500E van mijn vriendin de vorige eigenaar(s) hadden er mini knippertjes op gezet. deze heb ik vervangen door andere mini's met een wat zwaarder lampje er in (hogere wattage) toen deed alles het weer prima.
 
Owkeej. Das zo goed als zeker de massa kant van je relais. Aansluiting 31 dus. 30 is je hoofdspanning en 15 je geschakelde plus. Massa kant wil wel eens slecht contact hebben bij ducs. Het beste is dan om even een apparte massa erbij te leggen van pen 31 van je relais naar de accu. Nu is ie namelijk gedeeld en veel te dun.

Owkeej :? Ben van nature niet zo'n vonkentrekker, maar ik zal er eens naar kijken.

Heb het ding iig al gevonden. Lang leve de snelsluiters :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan