RBW binnen!.. beetje jammer van dat weer he.

mdegroot

MF'er
1 sep 2004
151
0
Papendrecht
Gisteren geslaagd voor mijn rijbewijs. Ik had al enige tijd een Suzuki SV650s staan. Die heb ik van JVM overgenomen. Mooie fiets, rijd zalig, klinkt goed. Paar kleine dingen zoals tandwielen, achterband en een lampje vervangen, maar verder toppie. Mocht je dit lezen Jeroen, bevalt de nieuwe bike?

Nu heb ik een mooi MQP outfitje, zit lekker enzo.. maar spullen zoals een schrijfremslotje, papieren, portomonee ed meenemen ho maar.. Hoe doen jullie dat? rugtas? zijn er speciale rugtassen voor motorrijders oid? Geen idee..

anyways, het is heerlijk om eindelijk eens zelf te mogen rondrijden, vooral op zo'n mooi fietsje.. beetje jammer alleen dat ik gisteren redelijk nat (nee, dat was eenmalig, ik MOEST gewoon even rijden) thuis kwam :) hoop dat het weer nog even een paar daagjes opklaart anders ga ik er niet veel meer van genieten dit seizoen vrees ik.
 
Gisteren geslaagd voor mijn rijbewijs. Ik had al enige tijd een Suzuki SV650s staan. Die heb ik van JVM overgenomen. Mooie fiets, rijd zalig, klinkt goed. Paar kleine dingen zoals tandwielen, achterband en een lampje vervangen, maar verder toppie. Mocht je dit lezen Jeroen, bevalt de nieuwe bike?

Nu heb ik een mooi MQP outfitje, zit lekker enzo.. maar spullen zoals een schrijfremslotje, papieren, portomonee ed meenemen ho maar.. Hoe doen jullie dat? rugtas? zijn er speciale rugtassen voor motorrijders oid? Geen idee..

anyways, het is heerlijk om eindelijk eens zelf te mogen rondrijden, vooral op zo'n mooi fietsje.. beetje jammer alleen dat ik gisteren redelijk nat (nee, dat was eenmalig, ik MOEST gewoon even rijden) thuis kwam :) hoop dat het weer nog even een paar daagjes opklaart anders ga ik er niet veel meer van genieten dit seizoen vrees ik.


*O* Gefeliciteerd, maar wat zeur je nou inplaats van hier zitten te mailen moet je motorrijden.
wen er maar aan dat je in dit land 2 soorten motorrij weer hebt,goed of zeer goed _O- :W
 
ja, rijden.. ik zit nu op mijn werk even een boterhammetje te eten..vandaar.. en rijden in regen.. ik weet het niet, goed voor je motor is het natuurlijk niet.. maar vanavond is het weer feest :]
 
ja, rijden.. ik zit nu op mijn werk even een boterhammetje te eten..vandaar.. en rijden in regen.. ik weet het niet, goed voor je motor is het natuurlijk niet.. maar vanavond is het weer feest :]


Hoezo, is ie van suiker :?

Rijden met dat ding, daar is ie voor.

Desnoods woonwerk :Y
 
Hoezo, is ie van suiker :?

Rijden met dat ding, daar is ie voor.

Desnoods woonwerk :Y

Desnoods woonwerk? :?

Een motor is toch gewoon handig voor woonwerk?

Enne ... gefeliciteerd, en niet miepen over een regenbui meer of minder :)

en rijden in regen.. ik weet het niet, goed voor je motor is het natuurlijk niet

Dan had ie geen motor moeten worden ...

Nu heb ik een mooi MQP outfitje, zit lekker enzo.. maar spullen zoals een schrijfremslotje, papieren, portomonee ed meenemen ho maar.. Hoe doen jullie dat? rugtas? zijn er speciale rugtassen voor motorrijders oid? Geen idee..

Tanktas, netje over het zadel, of een bagagerekje monteren.
 
Laatst bewerkt:
ja, ik vrees dat hij er vanavond toch weer aan moet geloven.. kan het toch niet laten.. :) *O*

voor woonwerk kan ik hem niet gebruiken, ik heb een lease-auto en bovendien is het een kwartier rijden. Voor ik mij heb ingesnoerd in mijn pak en mijn motor buiten heb gekregen ben ik al een kwartier verder. Voor mij is het enkel voor de fun zegmaar..
 
Da's een keuze natuurlijk ... maar is op de fiets trouwens niet een betere optie in jouw geval dan? Die lease-auto rij je ook niet warm op dat korte stukje.

dat warmrijden valt wel mee. Ik ben wel zuinig op mijn spullen en dus ook op mijn auto, maar daar maak ik me niet druk om. Ik kan niet met mijn motor naar het werk. Nog afgezien van de extra tijd die het kost, zou het betekenen dat ik mijn auto daar zou moeten laten staan omdat ik ook veel naar klanten moet. Aangezien ik er ook prive mee rij is dat niet erg handig.

Gisteren weer even wezen rijden, het was zowaar droog heel de avond. Wel prettig op zich, want met een nat wegdek ben ik altijd erg (misschien wel TE) voorzichtig. Maar goed, beter iets TE voorzichtig, als een bezoek aan het ziekenhuis denk ik dan maar. Wat me wel opviel is dat hij enkele keren uit de versnelling schoot, maar wellicht gebeurd dat ook als je de begrenzer in rijdt, want daar heb ik me al enkele keren in vergist; gas geven als je ik al bijna tegen de begrenzer aan zat.

Hij was zo mooi schoon toen ik hem kreeg, ik geloof dat ik van het weekend weer mag poetsen.. daar moet je als motorrijder echt een hobby van zien te maken he :)

iemand ervaring met producten om regen van je vizier te houden? Werkt dat of gewoon niet zeuren :)

 
Laatst bewerkt:
dat warmrijden valt wel mee. Ik ben wel zuinig op mijn spullen en dus ook op mijn auto, maar daar maak ik me niet druk om. Ik kan niet met mijn motor naar het werk. Nog afgezien van de extra tijd die het kost, zou het betekenen dat ik mijn auto daar zou moeten laten staan omdat ik ook veel naar klanten moet. Aangezien ik er ook prive mee rij is dat niet erg handig.

Ik ga ook gewoon met de motor naar klanten, behalve als ik spullen moet meenemen. Daar kijkt eigenlijk niemand raar van op, behalve in de winter :+

Gisteren weer even wezen rijden, het was zowaar droog heel de avond. Wel prettig op zich, want met een nat wegdek ben ik altijd erg (misschien wel TE) voorzichtig. Maar goed, beter iets TE voorzichtig, als een bezoek aan het ziekenhuis denk ik dan maar.

Vallen betekent niet meteen ziekenhuis hoor :+

Te voorzichtig rijden is niet goed! Daardoor verkramp je snel, en bovendien laat je de motor niet het werk doen. Ga er maar vanuit de je motor beter weet hoe ie een bocht moet nemen dan jij, zolang je hem maar niet tegenwerkt (door bijvoorbeeld het gas los te laten).

Gisteren maakte mijn achterwiel ook nog een stapje opzij in een bocht, maar zolang je de motor het zelf laat opvangen gaat dat vrijwel altijd goed. Dat geldt zelfs voor een voorwiel, hoewel dat een erg naar gevoel is :X

Je mag ervan uitgaan dat het asfalt niet over de hele breedte even glad is, dus je band vindt bijvoorbeeld naast een bitumenstrook, een putdeksel of een dood beest (beetje smerig, maar die zijn inderdaad glad) wel weer grip.

Wat me wel opviel is dat hij enkele keren uit de versnelling schoot, maar wellicht gebeurd dat ook als je de begrenzer in rijdt, want daar heb ik me al enkele keren in vergist; gas geven als je ik al bijna tegen de begrenzer aan zat.

Dat klinkt niet goed (uit de versnelling schieten). Even mee terug gaan naar de verkoper?

Hij was zo mooi schoon toen ik hem kreeg, ik geloof dat ik van het weekend weer mag poetsen.. daar moet je als motorrijder echt een hobby van zien te maken he :)

Waarom? Zolang ie technisch maar goed is, en je zorgt dat er geen vastgekoekt vuil op de verkeerde plaatsen zit. Wat belangrijk is, is om af en toe de motor na te lopen (dingetjes losgetrild), en te controleren of er geen kabels of bedrading klem zitten. En ja, dat kun je prima combineren met een poetsbeurt. Maar dat hoeft echt niet iedere week, zeker niet als je niet iedere dag rijdt.

iemand ervaring met producten om regen van je vizier te houden? Werkt dat of gewoon niet zeuren :)

Turtle Wax.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat nog hè!

8<
Nu heb ik een mooi MQP outfitje, zit lekker enzo.. maar spullen zoals een schrijfremslotje, papieren, portomonee ed meenemen ho maar.. Hoe doen jullie dat? rugtas? zijn er speciale rugtassen voor motorrijders oid? Geen idee..
Papieren en portomoniks weet ik altijd nog wel in m'n motorpak te frotten, en het slot gaat in de achterkant v/d motor. Als er nog meer spullen mee moeten pak ik een tanktas of rugtas. Er zijn inderdaad speciale rugzakken voor op de motor, maar een normale voldoet ook hoor.
Ik heb een hele mooie YAMAHA rugzak 8-) en ben er al twee keer mee terug geweest omdat ie uit elkaar viel. :X
 
Vallen betekent niet meteen ziekenhuis hoor

Te voorzichtig rijden is niet goed! Daardoor verkramp je snel, en bovendien laat je de motor niet het werk doen. Ga er maar vanuit de je motor beter weet hoe ie een bocht moet nemen dan jij, zolang je hem maar niet tegenwerkt (door bijvoorbeeld het gas los te laten).

Gisteren maakte mijn achterwiel ook nog een stapje opzij in een bocht, maar zolang je de motor het zelf laat opvangen gaat dat vrijwel altijd goed. Dat geldt zelfs voor een voorwiel, hoewel dat een erg naar gevoel is

Je mag ervan uitgaan dat het asfalt niet over de hele breedte even glad is, dus je band vindt bijvoorbeeld naast een bitumenstrook, een putdeksel of een dood beest (beetje smerig, maar die zijn inderdaad glad) wel weer grip.
nee, dat je niet gelijk in het ziekenhuis beland snap ik ook wel, maar tis allemaal nog nieuw dus nog een beetje wennen.. tis niet dat ik krampachtig op dat ding zit, ik ben gewoon voorzichtig met mijn nieuwe aanwinst :) het schuif fenomeen met putdeksels etc is mij wel bekend, die ben ik ook met lessen vaak zat tegen gekomen. Maar goed..dat komt allemaal wel goed..
Dat klinkt niet goed (uit de versnelling schieten). Even mee terug gaan naar de verkoper?
Ik zal het nog eens bekijken vanavond, eens zien of het komt omdat ik hem te ver doortrek, of dat ik toch misschien niet helemaal goed schakel ofzo..
Waarom? Zolang ie technisch maar goed is, en je zorgt dat er geen vastgekoekt vuil op de verkeerde plaatsen zit. Wat belangrijk is, is om af en toe de motor na te lopen (dingetjes losgetrild), en te controleren of er geen kabels of bedrading klem zitten. En ja, dat kun je prima combineren met een poetsbeurt. Maar dat hoeft echt niet iedere week, zeker niet als je niet iedere dag rijdt.
ja, maar het oog wil ook wat he :) In principe wil ik toch met slecht weer niet rijden in de toekomst, puur en alleen omdat ik gewoon voor de lol rij. Maar nu kan ik het nog niet laten..
oh dat heb ik nog staan. Ik heb dat niet geprobeerd omdat je met was altijd druppelvorming krijgt op auto's etc. maar door rijwind zullen die er dan wel afrollen.. ga ik vanavond eens proberen.
 
oh dat heb ik nog staan. Ik heb dat niet geprobeerd omdat je met was altijd druppelvorming krijgt op auto's etc.

Dat wil je juist :Y

Uit de versnelling schieten door verkeerd schakelen kan alleen als je veel te voorzichtig bent. Anders is er denk ik iets anders aan de hand.

Op de motor zitten met het idee dat je hem koste wat kost heel wilt houden is niet het beste uitgangspunt om goed te leren rijden. Dat vind ik ook een van de bezwaren tegen een redelijk nieuwe en sportieve fiets als eerste motor. Dus met de winter een OTR of een brik erbij zou helemaal geen slechte zijn, zou ik zo zeggen :)

Even realistisch: je gaat toch een keer vallen in de eerste twee jaar, dus kun je beter zorgen dat het gebeurt met een fiets waar niet zoveel schade aan komt.
 
Desnoods woonwerk? :?

Een motor is toch gewoon handig voor woonwerk?

klopt, maar ga liever een flink stuk toeren dan dat ik hem alleen voor woon-werk gebruik.

Maar op dit moment heb ik alleen tijd voor woon-werk. Misschien had ik moeten zeggen desnoods alleen woon werk.

Als je maar rijen kan he ;) :Y
 
Dat wil je juist :Y

Uit de versnelling schieten door verkeerd schakelen kan alleen als je veel te voorzichtig bent. Anders is er denk ik iets anders aan de hand.

Op de motor zitten met het idee dat je hem koste wat kost heel wilt houden is niet het beste uitgangspunt om goed te leren rijden. Dat vind ik ook een van de bezwaren tegen een redelijk nieuwe en sportieve fiets als eerste motor. Dus met de winter een OTR of een brik erbij zou helemaal geen slechte zijn, zou ik zo zeggen :)

Even realistisch: je gaat toch een keer vallen in de eerste twee jaar, dus kun je beter zorgen dat het gebeurt met een fiets waar niet zoveel schade aan komt.

Ik zal er vanavond nog eens op letten wanneer hij uit de versnelling schiet. Het is gisteravond een paar keer achter elkaar gebeurd. En verder eerst maar eens een poosje lekker rondkarren. En btw, motor rijden zonder het idee dat je hem graag heel houd lijkt me erg ongezond.. _O-
 
Jammer hè van dat weer... Héérlijk weer! Al twee dagen trouwens. Droog en niet te warm, perfect om lekker te sturen!

Gefeliciteerd, enneh GAS OP DE ZUIGERS!!!!
 
En btw, motor rijden zonder het idee dat je hem graag heel houd lijkt me erg ongezond.. _O-

Mwah, het gaat om de gulden middenweg :)

Maar het is wel een comfortabel idee om te weten dat het je materieel gezien geen vermogen kost wanneer je onderuit gaat of hem domweg laat omvallen :)

Dan blijft je drang tot lijfsbehoud nog voldoende reserve om niet al te gekke dingen te doen :+

Edit: overigens blijft de tijd en moeite die het kost om je fiets weer op te lappen natuurlijk altijd vervelend, ook als het je financieel weinig kost.
 
Laatst bewerkt:
ja het is inderdaad heerlijk weer om te rijden.. hoop dat het vanavond nog zo is dan ga ik weer de nodige kilometers vreten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan