RD 350 LC YPVS- Project- Orgineel laten of ombouwen ?

Bulletsmith

MF veteraan
8 jan 2006
2.047
1.632
Vlakbij Groningen
Afgelopen vrijdag deze motor opgehaald, overgenomen van een liefhebber die haar
een hele tijd heeft gehad met de bedoeling om haar op te knappen.
Helaas kwam het er niet van en besloot om zijn Elsie te verkopen.

Elsie was in behoorlijk slechte staat en het werd tijd dat er wat mee ging gebeuren.

full


Zaterdag gelijk maar begonnen met het ontleden van de motor.

full


full


full


full


Achteraf is het demonteren mij behoorlijk mee gevallen, 1 afgebroken bout
tot nu toe.

Nou we gaan het zien wat ik nog meer tegen kom als het blok opengaat.

Word vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ben voorstander van meer origineel, of hoe wil je hem precies ombouwen. Project om te volgen :)
 
Mooi,ik heb ook dit model gehad,verbouwen of origineel,gewoon doen wat je zelf het
mooiste vind.De RD is zo,n beetje het meest verbouwde model motorfiets in de wereld geweest,op de juiste manier gedaan behoud ook een verbouwd exemplaar zijn waarde.
 
Laatst bewerkt:
Nog niet naar gekeken, eerst het motorblok weer klaar hebben.

Origineel zijn die vreselijk duur,reken op rond de 1500,- voor een set.
Alleen al de topkuip kost 750,- euro.
Laten repareren en spuiten zoals origineel is niet veel goedkoper.
Er zijn ook imitatie kuipen te koop,is heel wat goedkoper dan origineel maar moet
toch ook gespoten worden en dan kom je nog aan een behoorlijk hoog bedrag.
Met een beetje geluk en veel geduld kan je op E-bay net spul scoren voor een redelijk
bedrag.
Info,onderdeelnummers en werkplaats boeken kan je vinden op
Nieuws - Yamaha Tweetakt Club Nederland
 
Laatst bewerkt:
Juist omdat er al zoveel omgebouwd zijn tot prachtige exemplaren zou ik hem haar origineel houden. Heb er zelf ook zo een in redelijk originele staat. Topkuip mistte een paar stukken die heb ik er weer met een soldeerbout en wat MEK aangeplakt.
Wel de achterschokbreker vervangen voor een R6 schokbreker nadat ik enkele malen een behoorlijke zijstap maakte in enkele bochten.
Als voorbeeld en inspiratiebron: 1985 Yamaha RZ350 - R6 Rear Shock
 
Ik heb de RD500 gehad en nog steeds spijt dat ik 'm toen had ingeruild voor iets anders. Maar dat was in 1994, wist ik veel dat ze zeldzaam werden.
 
Eigenlijk stond deze bekend als "Elsie".
YAMAHA_RD350LC..jpg
 
Laatst bewerkt:
Allemaal alvast bedankt voor de input, dat van die schokbreker is zeker een leuke. *O*

Ben al begonnen met het demonteren van het blok, lijkt in eerste instantie niet verkeerd.
3e overmaat ( 0.75 ) zuigers zitten erin, al wel een keer schade gehad in de rechter
cilinder wat aan de kop ook te zien is.
De cilinders en zuigers zien er op zich redelijk uit.

full


full


Word weer vervolgd.
 
full


Ik heb er uiteindelijk dit van gemaakt.
Voorlopig wel even klaar en als ik tijd heb gan ik alleen nog carburatie aanpassen (28/30 mm PWK's) en zelf uitlaten bouwen
 
Ik ga het volgen. :)

Lekker maken hoe je het zelf graag wilt.

Persoonlijk vind ik deze stijl wel mooi.
tout.jpg


Staat een stuk beter met andere wielen/ voorvork en achterbrug!

Maargoed kost natuurlijk ook wel wat. :P

[afbeelding]

Ik heb er uiteindelijk dit van gemaakt.
Voorlopig wel even klaar en als ik tijd heb gan ik alleen nog carburatie aanpassen (28/30 mm PWK's) en zelf uitlaten bouwen


Gaaf! :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan