RD350 startte eerst niet en toen..

jaapgvk

Die hard MF'er
28 okt 2003
509
0
schaijk
Hoi,

Ik heb laatst een rd350 gekocht om het blok+electronica ervan over te zetten in mijn mito.

Toen ik hem kocht startte hij in twee keer kicken.
Hij stond bij de verkoper in de weg, had een lange tijd stilgestaan en was zo'n 2000 km geleden gereviseerd... Heb ik voor een mooi prijsje mee mogen nemen.

Ik ben er meteen 50 km mee naar huis gereden en gaf geen kick. Ben tussendoor nog ff naar de McDonalds geweest en ook toen startte hij zonder problemen... :)

Thuis neergezet, volgende dag wilde hij opeens niet meer starten :(
Ook met aanlopen lukte het niet. Vandaag toch maar weer een keertje proberen, na tien keer trappen begon hij een beetje te pruttelen. Beetje gas bijgegeven en opeens sloeg hij aan :}

Tot zover het goede gedeelte. Achter mijn linkeruitlaat was een dik benzine spoor ontstaan van maar liefst 3 meter!
Hij liep dus ook maar op een cilinder, maar die linkercilinder zat dus vol met benzine :?

Linkercilinder pruttelde wel een beetje maar als je gas gaf kwam er alleen maar benzine uit. Rondje gereden en toen deden ze het wel allebij.

Gewoon powerwheelies in z'n 1 en 2 :}

Ik heb er nog niks aan veranderd dus ook geen nieuwe bougies enzo, maar zou het hieraan liggen? Of is er toch iets anders aan de hand?
 
of je hebt je kraan op pri laten staan of je kraan is niet helemaal jofel meer en sluit niet af op de andere standen, carbs goed schoonmaken kan ook wel helpen ivbm het bijven hangen van de vloternaalden.
 
of je hebt je kraan op pri laten staan of je kraan is niet helemaal jofel meer en sluit niet af op de andere standen, carbs goed schoonmaken kan ook wel helpen ivbm het bijven hangen van de vloternaalden.

Ik heb hem idd op pri laten staan, is dit slecht dan?
Ik dacht dat deze stand er gewoon voor was om de tank een een keer leeg te rijden zonder op reserve te hoeven?

Het blok gaat er zoiezo onderuit en dan check ik de carbs ook nog ff...
 
bij mij zat er rommel in de tank, van die bruine smurrie. als ik hem op reserve zette, kwam dat in de carbs, en bleef de vlotternaald hangen, en sloot de stationair sproeier af, zodat hij onder de 3500 op 1 cilinder liep. carbs schoonmaken loste het probleem wel op, maarja moet nu dus een nieuwe tank hebben ofzo. heb al wel een filter in de leiding gezet. maar of ik daar gelukkig van word :?
 
Ik heb hem idd op pri laten staan, is dit slecht dan?
Ik dacht dat deze stand er gewoon voor was om de tank een een keer leeg te rijden zonder op reserve te hoeven?

Het blok gaat er zoiezo onderuit en dan check ik de carbs ook nog ff...
Je kraantje moet je uitzetten, dus op de stand waar geen "pri" of "res" staat.. ;) (of gewoon gokken)

Nou douw je namelijk eerst de met benzine volgelopen cilinder leeg tijdens het duwen. En zonder duwen is leuker/makkelijker lijkt me, dus zou ik eerst is kijken of je hem op de goede stand wel goed krijgt. Anders je carburateurs nakijken: vlotter zoals al gezegd dus.
 
als je de kraan op pri zet loopt er continue benzine uit en dat vinden de meeste teurs niet leuk, gevolg > benzine in je carter, niet alleen start ie stink beroerd maar er bestaat ook nog kans dat je je seals er mee beschadigt.

dus gewoon naar beneden of omhoog die kraan, dan loopt er alleen benzine als de motor draait (iets met vacuem enzo.)

wil je je tank in een keer leegrijden, op reserve zetten en kilometerjes in de gaten houden :X

magoed, hij gaat toch onder de mito...wheelies in 1 en 2 lijken me een blokje in goede staat dus da zal vas rech kom :]
 
als je de kraan op pri zet loopt er continue benzine uit en dat vinden de meeste teurs niet leuk, gevolg > benzine in je carter, niet alleen start ie stink beroerd maar er bestaat ook nog kans dat je je seals er mee beschadigt.

dus gewoon naar beneden of omhoog die kraan, dan loopt er alleen benzine als de motor draait (iets met vacuem enzo.)

wil je je tank in een keer leegrijden, op reserve zetten en kilometerjes in de gaten houden :X

magoed, hij gaat toch onder de mito...wheelies in 1 en 2 lijken me een blokje in goede staat dus da zal vas rech kom :]

Lag dan dus idd aan die 'pri' stand :r welke gek heeft dat nu uitgevonden :?

Want er kwam echt reteveel benzine uitgespuwd toen hij eindelijk op een cilinder liep :}

Kan niet wachten tot het blokje onder mijn mito ligt :}
 
Ik denk dat tie snel genoeg is.

:+


Lag dan dus idd aan die 'pri' stand :r welke gek heeft dat nu uitgevonden :?

Want er kwam echt reteveel benzine uitgespuwd toen hij eindelijk op een cilinder liep :}

Kan niet wachten tot het blokje onder mijn mito ligt :}

Het ligt niet aan je pri-stand maar aan je vlotter van je carb, als alles goed werkt in je carb, kan het geen kwaad dat ie op prime stand staat, dus toch maar de vlotter en vlotternaald nakijken.
 
Behalve dat er vuil in je vlotterkamer kan zitten (vooral ook het kleine ventilatie-kanaaltje kan verstopt zijn) hebben moderne vlotter-pennetjes vaak een minuscuul plastic sluit-tipje waaraan je onder een vergrootglas wel kunt zien of het noemenswaardig vervormd/ versleten is. Dat is echt weer zo'n dingetje dat voor af-en-toe-storingen kan zorgen, eventueel wisselend brandstof-gebrek door "kleven" en verzuip-neiging door onvoldoende sluiten. Zelf gezien en wat op kleine scooters kan lukt op "echt" spul even groter.
 
weten doe ik het ook niet maar ik kan wel wat bedenken, stel je wilt je tankje leeghalen omdat je er....diesel in gemikt hebt?

of als er iets niet meer deugt in het vacuem gedeelte van je carb danwel je kraan is het toch handig als je toch nog peut uit je tank kan krijgen door em op pri te zetten :P

nog iets over de teurs maar dit is een gevalletje klok en klepel...

er is ook iets met de overstroomkanalen, als het buisie niet goed zit of zoiets dan lat de carb, hoe goed je vlotterspul ook is, gewoon peut naar je carter lopen....kortom, gewoon niet op pri zetten (?)
 
ik gebruik me pri altijd als ik een vaporlock heb (dus dat de standaard vacuum tank open/dicht niet meer werkt door een onstaande vacuum waar het niet hoort te zitten)

Maar ik denk dat er bij jouw een vlotternaald blijft steken. Schoonmaken dus :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan