Hallo allemaal,
Bij deze een topic gestart over het mijn projectje met de RD.
Zo op het eerste gezicht weinig mis mee, maar schijn bedriegt, er zit nogal wat achterstallig onderhoud aan.
Het plan is om hem helemaal te strippen en alles wat niet aan mijn kritische blik voldoet te repareren, vervangen of te verbeteren.
Na een kleine 40 jaar is het nodige aan vervanging toe. Remmen, lagers, rubbers enz.
De koppeling slipt, powervalves zaten een halve slag gedraaid, achterrem komt niet vrij, en achter zit een voorband! gemonteerd.
Al met al genoeg reden om het ding goed na te lopen en dan gelijk het ding optisch wat bij te werken.
Doel is niet om er een totale restauratie van te maken, vaak zie je met name in Engeland LC ,s die mooier dan nieuw worden gemaakt, maar dan maak je er een museumstuk van, waar je niet meer mee durft te rijden, en dat laatste ben ik wel van plan, de mooiste LC is er een die gebruikt wordt!
Het begin is er!
Bij deze een topic gestart over het mijn projectje met de RD.
Zo op het eerste gezicht weinig mis mee, maar schijn bedriegt, er zit nogal wat achterstallig onderhoud aan.
Het plan is om hem helemaal te strippen en alles wat niet aan mijn kritische blik voldoet te repareren, vervangen of te verbeteren.
Na een kleine 40 jaar is het nodige aan vervanging toe. Remmen, lagers, rubbers enz.
De koppeling slipt, powervalves zaten een halve slag gedraaid, achterrem komt niet vrij, en achter zit een voorband! gemonteerd.
Al met al genoeg reden om het ding goed na te lopen en dan gelijk het ding optisch wat bij te werken.
Doel is niet om er een totale restauratie van te maken, vaak zie je met name in Engeland LC ,s die mooier dan nieuw worden gemaakt, maar dan maak je er een museumstuk van, waar je niet meer mee durft te rijden, en dat laatste ben ik wel van plan, de mooiste LC is er een die gebruikt wordt!
Het begin is er!