RD350LC-31K

Tja, 31k´s hadden een heel goede wegligging ( voor een jap uit die tijd merkwaardig goed) en het is het zeker waard om in de wegligging te investeren.
Deze zomer een 2takt rijtest mogen doen en kon ik overspringen van de rg500, ns400, rdlc500 en tdr250. De eerste 3 waren slechter, de tdr was even goed maar zachter geveerd en de Appie rs250 was pas heel goed boven de 140. Daaronder te stug. Memorabele dagen deze zomer.:9~ het wordt een lange winter wachten....
 
Tja, 31k´s hadden een heel goede wegligging ( voor een jap uit die tijd merkwaardig goed) en het is het zeker waard om in de wegligging te investeren.
Deze zomer een 2takt rijtest mogen doen en kon ik overspringen van de rg500, ns400, rdlc500 en tdr250. De eerste 3 waren slechter, de tdr was even goed maar zachter geveerd en de Appie rs250 was pas heel goed boven de 140. Daaronder te stug. Memorabele dagen deze zomer.:9~ het wordt een lange winter wachten....
Ben dat toch niet helemaal met je eens,ik heb ze allemaal gehad en de RS is zonder meer de beste,maar zet toch de NS op plaats 2,maar het is ouder spul dus per exemplaar kan het nogal verschillen.
 
IMG-20220606-WA0041.jpg
Hier een deel van de test. Op de NS. *O*
Sla er een classic magazine op na met de rdlc 500, de rg500 en de NS400 en dan komt steevast de NS400 als verassing naar voren.
Nu was dit getest exemplaar nog fris aan de buitenkant , maar de 2e versnelling was versleten en de vering nog niet gereviseerd. (oude vorkolie?)
Het kan daardoor ook zijn dat mijn conclusie niet juist was. Hecht er niet te veel waarde aan, het is mijn buikgevoel.
Op de RG500 wilde ik maar 1 ding, op het achterwiel op vermogen na een krappe bocht. 8-)
 
Foto's van Gedinne tijdens een demorit. Ik was het circuit aan het verkennen op race-tempo om later met de Suzuki T500 de echte races aan te vangen. Ik zag het als extra rijtraining.
Ik was aan het aandringen bij een dikke guzzi 1100. Ik kon er maar niet voorbij. Het gat dichtremmen met mijn standaard 31K ging net, er voorbij net niet. :X
Ik heb oprecht spijt wat ik daarna heb gedaan. Het was ook niet nodig, want het was maar een demo. Ik trok mijn trukendoos wijd open en begon steeds links en rechts mijn motor te "plaatsen" in de remzones. "hallo ik ben er" is de boodschap. Dit wordt wel eens gedaan in de endurance classics waar ik toen veel reed. Dit om de andere tot een stuurfout te dwingen. Maar de (niet race-ervaren) guzzi rijder kende dit niet en werd er erg zenuwachtig van. Dit had een valpartij tot gevolg door zichtzelf onderuit te remmen. Als ik de klok kon terugdraaien.....

2014-08-24%200081%20Gedinne[1].jpg
2014-08-24%200080%20Gedinne[2].jpg
2014-08-24%200104%20Gedinne[1].jpg
Een 31K specialist ziet aan mijn motorfiets dat er iets vloekt. Maar wat? 8-)
 
Bekijk bijlage 1828491
Hier een deel van de test. Op de NS. *O*
Sla er een classic magazine op na met de rdlc 500, de rg500 en de NS400 en dan komt steevast de NS400 als verassing naar voren.
Nu was dit getest exemplaar nog fris aan de buitenkant , maar de 2e versnelling was versleten en de vering nog niet gereviseerd. (oude vorkolie?)
Het kan daardoor ook zijn dat mijn conclusie niet juist was. Hecht er niet te veel waarde aan, het is mijn buikgevoel.
Op de RG500 wilde ik maar 1 ding, op het achterwiel op vermogen na een krappe bocht. 8-)
Tja met een minder exemplaar is het ook niet goed vergelijken,een RG500 rijd trouwens ook super goed,ik heb als 1 van de weinige op
de eerste in NL gereden,ding reed super,maar was dan ook nog nieuw,latere exemplaren die ik gehad heb reden van matig tot wel
aardig,maar niet 1 reed zo goed als die nog nieuwe.RD350,s heb ik zelf 5 van gehad en ook die reden allemaal weer verschillend.
 
Tja met een minder exemplaar is het ook niet goed vergelijken,een RG500 rijd trouwens ook super goed,ik heb als 1 van de weinige op
de eerste in NL gereden,ding reed super,maar was dan ook nog nieuw,latere exemplaren die ik gehad heb reden van matig tot wel
aardig,maar niet 1 reed zo goed als die nog nieuwe.RD350,s heb ik zelf 5 van gehad en ook die reden allemaal weer verschillend.
Bij RH motoren (NL) kocht ik veel rdlc's 350 voor België alvorens de prijs ook in NL steeg. Ze hadden gemiddeld 1 jaar vertraging met prijsstijgingen. Ik verdiende er goed aan en kon weer een jaar mijn races bekostigen. Heb heel vaak de winter lang voor de centen moeten zorgen terwijl mijn maatje de endurance race motor op orde zette.
rdlc 001.JPG

Ik volg RG gamma : veel zelfde modellen die toch nogal verschillend reden.
 
Tja, was maar een gokje. In mijn herinnering hadden ze een zwart zadel.
Je Gixxer leer vloekt ook aardig met dat rood wit ;)
Als het de brommer of mezelf niet sneller maakte (toen) dan interesseerde het mij geen biet.
Tot mijn maatje afkwam om de motor roze te schilderen zoals de pig porsche 917 van de 24h werd ik toch bang._O-
 
Foto's van Gedinne tijdens een demorit. Ik was het circuit aan het verkennen op race-tempo om later met de Suzuki T500 de echte races aan te vangen. Ik zag het als extra rijtraining.
Ik was aan het aandringen bij een dikke guzzi 1100. Ik kon er maar niet voorbij. Het gat dichtremmen met mijn standaard 31K ging net, er voorbij net niet. :X
Ik heb oprecht spijt wat ik daarna heb gedaan. Het was ook niet nodig, want het was maar een demo. Ik trok mijn trukendoos wijd open en begon steeds links en rechts mijn motor te "plaatsen" in de remzones. "hallo ik ben er" is de boodschap. Dit wordt wel eens gedaan in de endurance classics waar ik toen veel reed. Dit om de andere tot een stuurfout te dwingen. Maar de (niet race-ervaren) guzzi rijder kende dit niet en werd er erg zenuwachtig van. Dit had een valpartij tot gevolg door zichtzelf onderuit te remmen. Als ik de klok kon terugdraaien.....

Bekijk bijlage 1828498
Bekijk bijlage 1828499
Bekijk bijlage 1828500
Een 31K specialist ziet aan mijn motorfiets dat er iets vloekt. Maar wat? 8-)
Het zadel is verkeerd en de verkeerde voorvork zit erin.
 
En het meest opvallende, dat dan blijkbaar niet opvalt....kleur frame is fout. Moet zwart zijn.;)
 
Ik denk eerlijk gezegd dat de hele motor niet zo origineel is. Vermoedelijk is het een 57v model geweest waar nu de tank en zitje van een rd350 N model 1JF op zit. Dan klopt de zadelkleur en een 57v heeft een oranje frame.
 
Laatst bewerkt:
Screenshot_20210625-011416_Samsung Internet.jpg


heb er ook één ergens (gezien) met spaken,
jaar geleden ooit één bijna in de heimat gekocht..
maar geen plek en moest de baas thuis ook overtuigen dat het een mooie brommer was..

(dacht ik in mijn droom)

maar was na drie maanden weg,
misschien maar goed ook...
😱
 
Bekijk bijlage 1829423

heb er ook één ergens (gezien) met spaken,
jaar geleden ooit één bijna in de heimat gekocht..
maar geen plek en moest de baas thuis ook overtuigen dat het een mooie brommer was..

(dacht ik in mijn droom)

maar was na drie maanden weg,
misschien maar goed ook...
😱
Compleet vertieft
 
Compleet vertieft
Altijd leuk, die eeuwigdurende discussie tussen mensen die vinden dat motoren origineel moeten blijven en ieder stickertje en ventieldopje van de juiste kleur moet zijn, en mensen die het geen probleem vinden om een "klassieker" totaal te verbouwen. Vooral in Engeland is een hele LC scene waar behoorlijk wat "Elsie's" in meer of mindere mate worden verzaagd.
Of het mooi is of niet blijft een persoonlijk verhaal, feit is wel dat door deze populariteit er behoorlijk wat spullen weer worden nagemaakt die niet meer door Yamaha worden geleverd.
Rob, jouw opmerking dat de lc op het plaatje van Patrick Z dat de motor "compleet vertieft" is deel ik niet. Ik kan een mooi stukje huisvlijt best wel waarderen, hoewel ik zelf meer de originaliteit nastreef en naast dit project ook nog een absoluut originele r80/7 met instructieboekje en verbandstrommeltje in de garage heb staan.
Leven en laten leven en ieder zijn plezier gunnen en respecteren is mijn motto.
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk, die eeuwigdurende discussie tussen mensen die vinden dat motoren orgineel moeten blijven en ieder stickertje en ventieldopje van de juiste kleur moet zijn, en mensen die het geen probleem vinden om een "klassieker" totaal te verbouwen. Vooral in Engeland is een hele LC scene waar behoorlijk wat "Elsie's" in meer of mindere mate worden verzaagd.
Of het mooi is of niet blijft een persoonlijk verhaal, feit is wel dat door deze populariteit er behoorlijk wat spullen weer worden nagemaakt die niet door Yamaha meer worden geleverd.
Rob, jouw opmerking dat de lc op het plaatje van Patrick Z dat de motor "compleet vertieft" is deel ik niet. Ik kan een mooi stukje huisvlijt best wel waarderen, hoewel ik zelf meer de originaliteit nastreef en naast dit project ook nog een absoluut orginele r80/7 met instructieboekje en verbandstrommeltje in de garage heb staan.
Leven en laten leven en ieder zijn plezier gunnen en respecteren is mijn motto.
ja Rob...

😇
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan