RDW import : controle op diefstal ?

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
auto & motor vraagje ;

Heb het niet echt kunnen vinden online, maar doet RDW ook nog controle naar diefstal bij import van een voertuig ? Ik wil zelf een auto (ja, sorry maar een motor heb ik al) kopen die begin dit jaar geimporteerd is vanuit Duitsland (staat te koop bij een garage).

Niet dat ik het vermoed ofzo hoor, maar ben benieuwd :)
 
Like who cares...als jij je kentekenbewijzen hebt ben jij de eigenaar, PUNT...want diezelfde papieren moeten door de RDW zijn uitgegeven...aan de hand van officiele duitse papieren...

Ja zo dacht ik het dus ook. Tenslotte heb je deel 1, 2 en 3. En het chassisnr/framenr staat op jouw naam, en het nieuwe kenteken.

Naja goed, dan weet ik dat :) thanx.
 
Volgens mij wel want je moet de duitse papieren inleveren bij de keuring(RDW) want die gaan terug naar duitsland, en dan drie weken wachten op je nederlandse papieren en het lijkt me dat ze in die tijd ook controleren of het voertuig in duitsland als gestolen staat geregistreert!
 
Volgens mij wel want je moet de duitse papieren inleveren bij de keuring(RDW) want die gaan terug naar duitsland, en dan drie weken wachten op je nederlandse papieren en het lijkt me dat ze in die tijd ook controleren of het voertuig in duitsland als gestolen staat geregistreert!

Juist, ik wou al zeggen, anders ga ik vannacht nog winkelen in Duitsland voor een mooie R1 ofzo :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan