RDW keuring zijspan

M'74

MF'er
3 sep 2006
53
0
M'tricht
'k hoop dat ik em hierzo goed post!
Ik heb laatst een mz gekregen, (uitgevoerd maar nergens ingevoerd). Nu moet ik hem dus weer opnieuw invoeren (en ook héél Nederlands, alweer bpm betalen, is wel niet veel maar toch..). Hierbij moet ie ook RDW gekeurd worden. Mijn vraag: als ik er nu een zijspan aanhang (ben nog zoekende overigens) kan dat gewoon in 1 keuring mee? En ik neem aan dat dan ook de papieren worden aangepast :? .
Heb je raad, of een MZ-zijspan over, lees ik't hier wel terug.
B.v.d. Martijn
 
een zijspan hoeft niet gekeurd te worden.
importeer hem dus maar zonder, dat kan alleen maar makkelijker gaan.
overigens is een kentekenkeuring elders dan in lelystad gewoon een controle op framenummer en verlichting.
als hij dus in een normale rijvaardige staat verkeerd is het puur een formaliteit.
 
dus.. staat een span niet (of nooit) op kenteken genoteerd?
RDW heeft me wel verteld dat er weer een keuring bij hoorde, omdat ie ca twee jaar stond uitgeschreven. Kost in totaal een 200 eurootjes.
 
er zijn mensen die een inlegvel voor het zijspan in hun kenteken hebben.
dat is namelijk begin jaren negentig verplicht geweest, daar hoorde ook een keuring bij.
die keuring stelde geen moer voor omdat de rdw daar helemaal niets van begreep, daar zijn ze na een jaar of vier weer mee gestopt.
je mag nu dus weer naar eigen inzicht aanbouwen.

200 euro, da's leuk -O-
heb je geen oude gegevens meer zodat je het oude kenteken kan re-activeren?
 
dan zou ik eerst de rdw eens bellen, een echt oud kenteken met een blauwe plaat is tenslotte veel mooier dan zo'n modern ding.
het is mogelijk om oude kentekens weer levend te maken, dan hoef je bovendien geen wegenbelasting te betalen en kan je zeker een klassiekerverzekering afsluiten.
waarschijnlijk hoef je dan ook niet te keuren.
post de vraag eens bij brikken *O*
 
hij is van '84. Gewoon een lelijke gele plaat, invoeren moet ook (incl. keuren) met oldtimers, alleen vervalt dan de bpm....
 
een zijspan hoeft niet gekeurd te worden.
importeer hem dus maar zonder, dat kan alleen maar makkelijker gaan.
overigens is een kentekenkeuring elders dan in lelystad gewoon een controle op framenummer en verlichting.
als hij dus in een normale rijvaardige staat verkeerd is het puur een formaliteit.

Wat de Vox betreft hebben we dus geen probleem ;)
Google op "zijspan keuren RDW en wie komt in beeld? Juist ;)

Eerst Oma wakker geschud trouwens ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan