RDW perikelen?

Bij mijn verzekering kennen ze wel een soort van winterstop,alhoewel dit eigenlijk geen winterstop is.
Normaal heb ik mijn bike all-risk verzekerd. Omdat ik in de winter mijn bike in de garage heb staan en er toch niet op rijd doe ik hem van all-rsk naar W.A+. Ik ben dan wel tegen bijvoorbeeld brand en diefstal verzekerd,maar niet verzekerd tegen het feit dat mijn bike bijvoorbeeld omvalt. In principe kan ik er wel gewoon mee rijden maar dan ben ik alleen W.A + verzekerd.
In het voorjaar zet ik de verzekering weer om in All-risk.
 
't Is toch gewoon wat je geleerd hebt bij je theorie, iedereen wordt geacht dit te onthouden : degene op wiens naam een kenteken geregistreerd staat is verplicht minimaal een WA-verzekering af te sluiten. Een winterstop verandert daar niets aan.
 
klote voor je, ik heb het zelf ooit ook gehad toen ik de eerste keer mijn rijbewijs ging halen. De mijne was toen ook niet verzekerd. Kom je niet onderuit. Omdat het toen ging dat mijn bericht niet ontvangen was bij mijn verzekeringsagent heeft de verzekering het geld aan mij teruggestort uit coulance.

Bij de RDW heb je geen schijn van kans. Het is in Nederland namelijk zo dat iedere nederlander geacht wordt de wet te kennen. Zeggen dat je het niet wist telt dus niet. Wat je kunt proberen is iets regelen via je verzekeringsagent of maatschappij.

Maar ben je all risk verzekerd? Als je alleen WA verzekerd bent dan loont het volgens mij de moeite niet.

Succes in ieder geval.
 
In ieder geval bedankt voor de reacties :} ,

Ik heb gebeld met de verzekering om ze nog even te melden dat ik diep teleurgesteld ben in hun handelingswijze. De vraag die ik stelde op de dag dat ik mijn motor uit de verzekering liet schrijven,"of alles nu in orde is en ik geen andere handelingen hoef te verrichten NAAST de verzekering" , werd toen bevestigend geantwoord.

Ik voel me echt genomen, als beginnend motorrijder ZO hard op je bek gaan. Heb twee brieven geschreven met als gewenst resultaat een sanering van de boete...

Heb alleen gehoord dat de RDW erg stug is in zijn houding en dat ik dus kna fluiten naar m'n centen B|

In de categorie "Hoe naai ik een student " B|
 
Bij mijn verzekering kennen ze wel een soort van winterstop,alhoewel dit eigenlijk geen winterstop is.
Normaal heb ik mijn bike all-risk verzekerd. Omdat ik in de winter mijn bike in de garage heb staan en er toch niet op rijd doe ik hem van all-rsk naar W.A+. Ik ben dan wel tegen bijvoorbeeld brand en diefstal verzekerd,maar niet verzekerd tegen het feit dat mijn bike bijvoorbeeld omvalt. In principe kan ik er wel gewoon mee rijden maar dan ben ik alleen W.A + verzekerd.
In het voorjaar zet ik de verzekering weer om in All-risk.

Ehm ja kleine kanttekeing.. ik heb zo'n zelfde soort verzekering... ben wa+ verzekerd en van 15dec t/m 1mei mag ik niet rijden daar de motor niet!!!! wa verzekerd is... wel het + gedeelte is verzekerd ivm stalling enzo... maar het komt er dus op neer dat ik niet op de weg verzekerd ben maar wel in de stalling/schuur.. en de verzekering registreerd dat gewoon vanzelf!!

Laterz Alex })
 
Ehm ja kleine kanttekeing.. ik heb zo'n zelfde soort verzekering... ben wa+ verzekerd en van 15dec t/m 1mei mag ik niet rijden daar de motor niet!!!! wa verzekerd is... wel het + gedeelte is verzekerd ivm stalling enzo... maar het komt er dus op neer dat ik niet op de weg verzekerd ben maar wel in de stalling/schuur.. en de verzekering registreerd dat gewoon vanzelf!!
Is ook niet helemaal waar... Wettelijk ben je nog steeds WA-verzekerd, anders zou je ook een briefje van de RDW krijgen. Zolang het kenteken geregistreerd is (niet geschorst) ben je nu eenmaal verplicht je voertuig WA te verzekeren, of je er nu mee rijdt of niet. Daar kan de verzekeringsmaatschappij ook niets aan veranderen. Wat ze wél kunnen doen is een extra voorwaarde opnemen, namelijk dat schade op de weg tijdens de winterstopperiode niet gedekt is. Tijdens de winterstop ben je dus gewoon WA-verzekerd, alleen met 100% eigen risico. Je mag tijdens de winterstopperiode - volledig legaal - gewoon de weg op, alleen alle eventuele schade is dan voor eigen rekening.
 
et scheelt bij mij 11 euro in verzekering op jaarbasis!
daarvoor is ie gewoon lekker heel de winter doorverzekerd!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan