rdw: wat een vaag zootje

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
ik heb nou een motor op het oog, maar die is 600ccjes.
dus het bekende gelazer: hij moet geknepen worden. het gaat hier om een amerikaanse gpx 600r. nou heb ik zoveel verschillende verhalen gehoord dat ik maar het rdw direct benadert heb. mijn vraag: hoe laat ik mijn kenteken omzetten naar 25kw. hier volgt het antwoord:

Geachte heer *censuur*,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

De motor hoeft voor de verlaging van het aantal kW's naar 25 kW niet bij de
RDW gekeurd te worden.

Voor de wijziging van de verlaging van het aantal kW's naar 25 kW is de
importeur verantwoordelijk. Deze stelt een verklaring van de ombouw
(conformiteitsverklaring)op.

Deze verklaring stuurt u samen met het originele
Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel I, het
Tenaamstellingsbewijs/kentekenbewijs deel II, het
overschrijvingsbewijs/kopie deel 3 met een begeleidende brief naar de RDW.

Het adres is:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

Ik adviseer u om voor uzelf een kopie te maken en de originelen aangetekend
te versturen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW


ok, nou snap ik er helemaal geen kloot meer van. nu hoef ik alleen wat papierwerk op te sturen en ik krijg me nieuwe plaat opgestuurd?

kan iemand dit bevestigen? want dit is wel heel vaag...
 
Nee je gaat naar de dealer, die bouwt een 25kw kitje in, vervolgens krijg je een verklaring van de dealer die stuur je op naar..??? samen met je kenteken en een paar dagen later krijg jij een nieuw kenteken met daarop dat jouw motor 25kw is
 
dus als ik het goed begrijp gaat het zo:

1 je gaat naar de dealer. die zet er een 25kw kit in.
2 je stuurt je kentekenbewijs 1 en 2 en je kenteken plaat op naar het rdw.
3 het rdw stuurt je nieuwe papieren toe, en een nieuw kenteken.
4 dan is ie offcieel 25kw.

maar dit werkt ook echt? en dan hoef ik dus niet me motor naar verwegistan te sturen?

dat zou erg mooi zijn. wat kost het op deze manier? en is dit volledig safe?
 
Als je het bij een dealer laat doen en je motor is ook 25kw op kenteken te maken en dus niet alleen 25kw met uitdraai dan doet vaak de dealer ook het kenteken gedeelte voor je.
 
ik denk niet dat mijn dealer dat kan.

waar het mij om gaat is of bovenstaande methode je een volledig legale 25kw fiets oplevert zodat ik niet bang hoef te zijn voor huizehoge prenten.

ik had gehoord dat je je motor moest opsturen of zoiets maar je kan dus echt voldoen met alleen je papieren?
 
1 je gaat naar de dealer. die zet er een 25kw kit in.
2 je stuurt je kentekenbewijs 1 en 2 en je kenteken plaat op naar het rdw.
3 het rdw stuurt je nieuwe papieren toe, en een nieuw kenteken.
4 dan is ie offcieel 25kw.
Dit is de enige echt goede manier.

Vraag wel eerst bij de importeur na of je fiets ook daadwerkelijk op 25kW gezet kan worden.
 
forget it.

als het een importfiets is, kan ie NIET geknepen worden op het kenteken.
ik heb namelijk een boete lopen wat daar mee te maken hebt, en zodoende heb ik mezelf daar in verdiept (moet nog voorkomen)
ik heb trouwens een belgische bandit 600, die kan normaal wel, maar nu niet 25kw op kenteken, alleen maar omdat ie ingevoerd is.

lang leve nederland regeltjes land.
 
Voor de wijziging van de verlaging van het aantal kW's naar 25 kW is de
importeur verantwoordelijk. Deze stelt een verklaring van de ombouw
(conformiteitsverklaring)op.

maw. hij kan dus niet op 25kw gezet worden! No fucking way dat dat import model een nederlandse typegoedkeuring op 25kw heeft namenlijk. Lees mij topic 25kW: de veelgestelde vragen maar. daar staat alles duidenlijk in. 25kw op kenteken gaat NIET lukken via de rwd!
 
jezus, wat een gezeik...

ik heb nu 2 fietsen op het oog. en die zijn dus allebei niet officieel te knijpen.
die ***** 25kw regel :(
 
jezus, wat een gezeik...

ik heb nu 2 fietsen op het oog. en die zijn dus allebei niet officieel te knijpen.
die ***** 25kw regel :(

tja, heb je mijn topic al gelezen??? er staan 4 manieren in om hem toch op 25 kw te krijgen. zelfs op het kenteken. (moet je natuurlijk alleen wel voor betalen)
 
tja, heb je mijn topic al gelezen??? er staan 4 manieren in om hem toch op 25 kw te krijgen. zelfs op het kenteken. (moet je natuurlijk alleen wel voor betalen)

ik heb je topic gelezen en ik word er niet vrolijk van... ;(

ik doe het wel gewoon met de bekende uitdraai. dan maar een bon riskeren als ik zo`n chagerijnige **** tegenkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan