Re : Honda CB 350 Four

Vervolg op de reeks nodeloze berichten onderaan de lijst :

Ben in onderhandeling voor een CB 350 four van 1973. Beestje heeft nogal wat roest, maar is wel compleet. Kop ligt eraf, uitlaten zijn van de bochten afgeroest (wel een extra uitlaat erbij).

Aangezien ik een first time restaurateur ben, uiterst precies etc. wil ik graag wel weten wat ik allemaal kan verwachten, wat de beste volgorde van restauratie is (eerst blok, dan de rest of anders...).

Verder ; wat is een goede kleur voor het beestje ? Ik wil wel een 'foute' jaren 70-kleur hebben (bijvoorbeeld grasgroen of metalic-oranje) ; wat raden jullie aan ? Moet wel speciaal zijn (heb ooit een CB gezien met grasgroen in een soort sunburst met metalicwijnrood, erreg mooi)

Als er idnerdaad een 4-4-uitlaat op hoort te liggen, waar kan ik goede exemplaren vandaan halen ? Orgineel is natuurlijk het aardigst, maar aangezien ik er een 1,5/1 zitter van wil maken is dit geen noodzaak...

tot slort : EEN WERKPLAATSHANDBOEK !! Waar kan ik deze vinden ?

groeten
 
Volgens mij heb ik van de week nog een CB350/500 handboek zien liggen bij motorport 's-hertogenbosch. Wat ie kost weet ik niet maar hij ligt er wel. Wat je ook moet doen is bij die mannen vragen of je een copy mag maken van het onderdelen boek van Honda, deze hebben ze ook liggen. Dat heb ik ook gedaan voor mijn CB400F en dat is toch wel makkelijk met het zoeken van onderdelen en het weer in elkaar bouten van je CB'tje

Let wel op dat de uitlaten het duurste onderdeel is van zo'n CB350F, dus als die nog goed zijn spaart je dat al snel 600 Euro uit, als het nu al niet meer is.
 
Bedankt voor de tips, jongens ! Nee, het moet wel een mooi machientje worden, dus :

- blok stralen/polijsten
- goede revisie
- chroom goed
- spuitwerk idem.

Gewoon volgens de technische specificaties van toen, alleen is de enige modificatie dus de 1,5 zits en dat kontje. Verder zal ik hem wel enigszins binnen de marges tunen, zodat ''ie wat meer heeft dan de standaard 32 pk'tjes (volgens de metingen zijn het er overigens 35...)

Ook hiervoor zijn tips welkom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan