Rea voor 3 jaar naar Ten Kate

Revz

MF veteraan
23 mei 2003
6.180
34
Het HANNspree Ten Kate Honda Team heeft voor het seizoen 2008 overeenstemming weten te bereiken met de Britse rijder Jonathan Rea voor hun World Supersport team.
Klik hier voor vorige pagina.

Het 20 jarige talent, die momenteel met nog vier ronden te gaan op de tweede plaats staat in het Britse Superbike kampioenschap, rijdt het huidige seizoen voor het door de Japanse fabriek ondersteunde HM Plant Honda Team. Hij heeft dit seizoen al 10 zeges weten te behalen, inclusief vijf zeges en is de jongste rijder in de Britse Superbike historie die een pole, een podium en een overwinning heeft weten te behalen.

Ten Kate Honda heeft de afgelopen zes seizoenen de World Supersport titel weten te behalen en Rea hoopt met het succesvolle Nederlandse team het komende seizoen in het World Supersport kampioenschap te kunnen schitteren en de circuits van het WK beter te leren kennen om daarna met het team de overstap te kunnen maken naar het World Superbike kampioenschap.

Jonathan Rea:

"Ik ben echt blij om de overstap te maken naar het World Supersport kampioenschap met het HANNspree Ten Kate Honda team. Het is heel belangrijk voor mij om de circuits van het WK beter te leren kennen en ik ben er zeker van dat ik dat zeer goed kan gebruiken in de jaren daaropvolgend. Het spijt mij om mijn oude team in het Britse Superbike kampioenschap te moeten verlaten, zij hebben de afgelopen vier seizoenen heel erg hard gewerkt en zij een geweldig team voor mij geweest. Nochtans moet ik ook vooruit kijken en ik kan niet wachten aan de slag te gaan bij HANNspree Ten Kate Honda. Het is voor mij een ideale situatie om verder te kunnen werken met Honda - in feite was dat mijn eerste prioriteit. Ik hoop dat dit het begin is van een langdurige en succesvolle samenwerking."

Ook Ronald ten Kate, teammanager van het succesvolle team uit Nieuwleusen, liet weten zeer verheugd te zijn over de komst van de jonge Engelsman:

"We zijn verheugd in 2008 gebruik te kunnen maken van de diensten van Jonathan voor onze Supersport campagne samen met HANNspree en Honda. We zijn reeds 10 jaar actief in het kampioenschap en we hebben altijd een oog gehad voor jong talent. Jonathan heeft alles wat wij in een rijder zoeken - hij is jong, heel erg gemotiveerd en hij heeft de capaciteit om het ver te schoppen in de sport. Hij is reeds vertrouwd met Honda en ik weet dat hij enthousiast is om op de Honda CBR600RR te stappen. Ik ben er zeker van dat hij de overstap naar het wereldkampioenschap goed zal maken en we kijken er naar uit om het beste uit hem te halen de komende drie jaar. Een speciale dank richting het HM Plant Honda team en Honda UK, niet alleen voor het opleiden van zo'n geweldig talent maar ook voor de hulp om zijn overstap naar het wereldkampioenschap mogelijk te maken."

bron: racesport.nl

Rea.jpg

Rea op BSB Honda 2007
 
Laatst bewerkt:
Snap niet dat ze hem niet meteen op de Fireblade zetten. Verder wel een zeer goede versterking voor Ten Kate.
 
Terug
Bovenaan Onderaan