Reactie van ouders op je nieuwe motorfietsje

Ik kwam met mijn transalp aanzetten en mijn moeder kreeg meteen een naar gevoel.
Het gevoel van mijn brommer (MT5 Honda) met 70cc of meer 8-)
Hij leek er namelijk nogal veel op... Ze zag mijn liever op een racer zitten vertelde ze.... die zijn veiliger :D

Anyway mijn moeder moet er niks van hebben en mijn vader geeft er niet zo mega veel om.
Maar ze schrokken meer om mijn auto dan om de motor waarmee ik thuis kwam :D
 
Standaard reactie: "Bel je even als je veilig thuis bent?".

Toen ik de Bandit nog had moest ik een keer samen met mijn moeder ergens naar toe. Zij in koekblik, ik met de moto.
De hele tijd netjes achter haar blijven rijden totdat ik er op een gegeven moment naast ging staan bij het stoplicht (2 baans weg).
Toen het groen was even een beetje doorgetrokken (nog niet voluit).

Even later kreeg ik te horen: "Ik dacht dat ik stilstond!". *D

Toen ik die Bandit had geruild tegen deze (YZF750R) ging het ongeveer zo:

M: Wat voor motor is het?
I: Een blauwe met geel. :z
M: Ik bedoel hoeveel cc en pk.
I: 750 en ongeveer 125.
M: Dus hij is niet zo snel als die andere?
I: Ongeveer hetzelfde.
M: Maar hij heeft toch veel minder cc? :?
I: Ja mam.
M: Doe je wel voorzichtig??

Helemaal leuk is het om mijn moeder een beetje te gaan zitten jennen...
Kom ik op bezoek, begin ik te vertellen dat ik toennet met 280km/h een wheelie heb gemaakt. Vervolgens heb ik nog even de politie achter me aan gehad, maar die heb ik afgeschud. })

Leuk om die reacties te zien _O-
 
Moeder: Ik kom je niet van de weg af schrapen hoor O-) :X


en dan lig je in het ziekenhuis.... komen ze jankend stormend de kamer binnen en dan krijg je zo'n dikke knuffel terwijl je net geoppereerd bent dat het nog meer pijn deed dan het ongeluk
 
Toen ik m'n eerste bike kocht, een VF1100c, heeft mijn moeder daar HFL 1000,- bijgelegd. Dat deed zij omdat ik graag een racer wilde hebben, maar dat vond zij helemaal niets. Ik heb haar toen wijs weten te maken dat een chopper duurder was dan een racer en dat ik geen geld had voor een chopper O-)

Na drie jaar m'n zxr750r gekocht. Je kunt je de reactie wel voorstellen. Ze probeerde wel enhousiast voor mij te zijn, maar dat ging toch wel een beetje moeilijk. "Zo'n racemonster, kijk maar uit dat je jezelf niet doodrijdt".

In 2004, ik was toen reeds 31, een Blade gekocht.
Ik heb haar maar meteen verteld dat deze motor begrensd was: dat was een hele geruststelling voor haar.

Gelukkig heeft ze nooit naar de begrensde snelheid gevraagd ....... })
 
Weinig reacties van mijn ouders gekregen op mijn keuze van motoren. Pa en ma rijden ook. Die laten gewoon mijn eigen gang gaan. Trouwens woon al lang niet meer thuis, so what als ze het niet goedkeuren.
 
toen ik mn eerste moto gekocht had:
"gaat die grijns nog een keer van je gezicht af.."
- Nope, lasts a lifetime ;)

voor de rest: Doe je rustig aan.. waarop ik steevast antwoord: "Nooit, maar altijd voorzichtig.." O-)

Pa rijd nu ook, kan af en toe wel een geintje waarderen.. (hmmz, nieuwe achterband nodig.. naja eerst deze ff oproken.. w8 ff pap :+

Moeder heeft het heel dapper een keer bij mij achterop geprobeert maar vond het hellen na 3 bochten (haakse bochtjes de wijk uit) al te eng (tegenhangen) dus maar weer teruggebracht..

En voor de rest gedraag ik me redelijk als ze me zien rijden.. (alleen even pesten door met handen los (zwaaien) uit te rollen ofzo.. vind moeders eng)

en maak ze niet wijzer dan ze hoeven te zijn.. scheelt een hoop gezeur..
 
toen ik mn eerste moto gekocht had:
"gaat die grijns nog een keer van je gezicht af.."
- Nope, lasts a lifetime ;)

voor de rest: Doe je rustig aan.. waarop ik steevast antwoord: "Nooit, maar altijd voorzichtig.." O-)

En voor de rest gedraag ik me redelijk als ze me zien rijden.. (alleen even pesten door met handen los (zwaaien) uit te rollen ofzo.. vind moeders eng)

en maak ze niet wijzer dan ze hoeven te zijn.. scheelt een hoop gezeur..

Klinkt zó bekend! Heb er hier ook zo een zitten! Ik heb de mazzel dat ze niet achterop willen. En natuurlijk zit het duozitje van de SRAD er niet op. Vraagt m'n moeder: "Zo kan er toch niemand achterop?" Dus ik met een huge smile: "Nee mam, idd! Zo kan er niemand achterop!" Ze weet inmiddels beter, maar heeft het nog niet gevraagd. Laten we dat zo houden!

als Probeer ik te vermijden.... ;)

Vooral die laatste houden we erin! *O*
 
als Probeer ik te vermijden.... ;)

Tja, ik ook wel.. maar we hebben hier zo'n lekkere rondweg met daar achter een park.. dus ze willen nog wel eens de hond aan het uitlaten zijn als ik daar overheen kom.. (aan ongev 2x max snelheid... geen afslagen enzo dus mooi baantje)

Maar volgends mij houden ze daar meestal maar hun mond over.. :+

Op verjaardagen is het soms wel eens lastig om ze niet wijzer te maken.. laatst liet iemand zich het getal 240 ontvallen waarop mijn moeder gelukkig overtuigend zo iets had van: "dat haal je nooit in Nederland, daar heb je de ruimte niet voor.." :+ *O*

Heb verder trouwens niets te klagen over mn ouders, ze weten dat ik geen brokkenpiloot ben en de rest is gewoon een beetje normale ouderlijke bezorgdheid.. O-)
 
Heej ma ik heb mijn rijbewijs voor de motor behaald ! *O*

m: Oh ......wat goed en nu sparen ?

Euh nee ik heb morgen een afspraak om een motor te kopen....

m:Oh.....zou je dat wel doen ?

Ja !!! :P

m:Ben je wel voorzichtig want "die en die" rijden al jaren en die weten welke gevaren er zijn.....( mbt tot mooi weer rijders die 1000 km per jaar rijden :z )

Ja mam...

Na een weekje of 4 de motor iedere dag te hebben gereden : ik heb al bijna 2 duizend km gereden !!

m :Z oveel ? is dat normaal ?

Ja, als je motor rijdt wel en er gebruik van maakt ipv "ik heb een bike maar die staat altijd binnen....."

m:kijk maar uit want het is niet zo'n nieuwe meer...

Dus ???

m:kan dat wel dan ?

Tuurlijk ma waarom niet.....( met andere woorden wilde ze zoveel mogelijk factoren opsommen waarom ik niet zou moeten rijden ,Koffietafel idëeen...)


Mijn pa daarin tegen : Gaaf een motor , heb ik ook altijd willen doen maar ja, nooit van gekomen , mag ik een keer achterop ?

Tuurlijk !!

( Mijn pa heeft kanker gehad en struggelt nu nog met de gezondheid.....
Ik heb nog nooit zo'n vette glimlach gezien bij mijn pa na het ritje !!!

een tijdje geleden komt ie met wat voorbeelden voor later ( machientjes van Waltz hardcore motorcycles en O.C.C. , he pa ga je sponseren ? Neej niet direct maar dat is toch wat je wil ?

Ja !! Ooit...

Gaaf zegt ie , mag ik dan weer achterop !!??

8-)

:Y
 
By the way, mijn pa is een zakenman.......maar toen ie voor mijn deur stond voor het ritje stond ie er compleet in leer :}

Is veiliger zei ie :Y
 
Ma: Rood?!?! En zo'n buikschuiver?!?! Ik had jou wel op zo'n sjopper verwacht.

-O-

Verwachtingspatronen van ouders..... :N
 
25 jaar geleden.Ik 18 jaar en net m'n rijbewijs
'pap, mag ik een motor kopen?
Jonge, ik heb het geld er niet voor,(die scheet!)
Afijn, op de dag dat ik de motor, een Honda 750 KZ, kon komen ophalen was ik ziek :(
Pa, ook z'n motorrijbewijs in bezit, kwam , zonder wat gezegd te hebben, ermee de tuin in rijden :]
Oud potjes-helm (waar die m vandaan had weet ik nu nog steeds niet!)op die veel te klein en niet over de oren wilde zaken, stofjas aan...
Shit, 3 maanden later ineens overleden ;(
 
Wat een mooie verhalen allemaal. Er zijn zoveel vooroordelen van niet-rijders in de wereld.

Hier thuis rijden er al 2 motor, dus dat ik nu ook rij hebben ze weinig te zeuren.

Moeder: leuk kleurtje, hoe oud is hij?
Leuk he? Hij komt uit 1991.

Opa: Leuk ding, ook al had ik je liever op een chopper zien rijden.
Bedankt, nou nee choppers hou ik niet zo van, althans niet meer. (reed vroeger chopper brommer)

Broer: (die hem naar huis reed) wat is ie traag 8-)
En bedankt he, stap jij maar op je 950.

Ik: nou dit is hem dan, de kapjes liggen nog in de schuur dus kijk daar maar niet naar.
Tante: nee, nou is het nog helemaal niks.
Ik: alleen de kapjes liggen in de schuur en ik moet hem ff poetsen.
Tante: uh, ja precies, leuke motor.

Gelukkig nog weinig gehoord van doe je voorzichtig, durf je wel, gaat ie niet te hard en zulke grappen. Alleen van mijn collegas op het werk. Zo, jij durft; huh jij op de motor?; nou doe maar voorzichtig! enzovoorts _O-

Ach als ik maar lol heb! :]
 
Ik: Ehhmm.. pa.. ma.. ik heb mijn motor rijbewijs gehaald

Ma: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?!?!

Pa: DOM!

MA: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT???!!!

Pa: Hoe kun je nou zoiets stoms doen!?! Nahja.. zolang het daarbij blijft en je geen motor koopt...

Ik: Nou.. eerhhmm.. Om eerlijk te zijn heb ik er al een maand een.

Ma: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!??!

Pa: EIKEL!

Ma: *stampvoetend de woonkamer uit

Pa: Zo.. wat voor een heb je? waar zijn de sleutels?? :]
 
Ik: Ehhmm.. pa.. ma.. ik heb mijn motor rijbewijs gehaald

Ma: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?!?!

Pa: DOM!

MA: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT???!!!

Pa: Hoe kun je nou zoiets stoms doen!?! Nahja.. zolang het daarbij blijft en je geen motor koopt...

Ik: Nou.. eerhhmm.. Om eerlijk te zijn heb ik er al een maand een.

Ma: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!??!

Pa: EIKEL!

Ma: *stampvoetend de woonkamer uit

Pa: Zo.. wat voor een heb je? waar zijn de sleutels?? :]


_O-
 
[ 20 jaar terug in de tijd...]

ik; Ma ik ga mijn rijbewijs halen..
ma; Jamaar die heb je toch al :?
ik; Ja van de auto, dis voor de motor..
ma; O..... nou dan kan je mooi de motor van je vader overnemen zijn we
daar mooi vanaf (GSX400F, 16 klepper met open blerpijp)
PA; hehe duurde wel lang, je bent al bijna 19.
PA; Ken ik mooi een snellere aanschaffen *O*

[ 3 jaar terug in de tijd]
ik; kijk ma mijn nieuwe (zwaar misbruikte 6-dehandse) offroad!
ma; Hij is helemaal vies
ik; Ja dat hebben deze motoren wel eens..
ma; net als van die gescheurde spijkerbroeken..
ik; :? :? :?

Maar ze heeft wel regelmatig achterop gezeten, en mijn vader moet mijn nieuwe motoren altijd uittesten al viel dat aantrappen met zijn lengte niet mee _O-
En mijn zuster, tja die reed nog eerder motor als ik, maar ja ze heeft ook 5 jaar geboortevoorsprong.
 
nadat ik 10000 keer had gebeld voor info zei ik dat ik een afspraak had bij een rijschool..

ma: 'oh nog wat meer info opvragen'
ikke: 'neuh gewoon eerste les'
ma (met een brok in d'r keel): 'uh, ooh, doe je voorzichtig'

vervolgens gedurende de hele periode lopen zeuren dat motoren zo duur zijn (hmmm dat herkende ik van toen ik een auto wilde kopen).

Verder pakken ze t wel goed op.

Al stond ze vanmiddag wat raar te zwaaien toen ik met *60 over een 50 km dijkje kwam rijden. (neeh de ster staat niet voor een 3). Alsof ze aan het basketballen was ofzo.. iets van zwaaien met het handje naar beneden.
 
25 jaar geleden.Ik 18 jaar en net m'n rijbewijs
'pap, mag ik een motor kopen?
Jonge, ik heb het geld er niet voor,(die scheet!)
Afijn, op de dag dat ik de motor, een Honda 750 KZ, kon komen ophalen was ik ziek :(
Pa, ook z'n motorrijbewijs in bezit, kwam , zonder wat gezegd te hebben, ermee de tuin in rijden :]
Oud potjes-helm (waar die m vandaan had weet ik nu nog steeds niet!)op die veel te klein en niet over de oren wilde zaken, stofjas aan...
Shit, 3 maanden later ineens overleden ;(
Mooie herinnering heb je Jan, aan een naar mijn idee wereld man !
Want dat was een alles behalve eigenbelang aktie !
Zal ook wel heftig moeilijk geweest zijn voor je, juist door deze manier van doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan