Reactie van ouders op je nieuwe motorfietsje

Oeps mijn ouders waren heeeeeeeeeeeeeel erg boos en vooral mijn vader. Ik had mijn 1e rijles 27-6-82 en enkele dagen ernaar kocht ik mijn 1e motor. Dit was een Honda CB 750 uit 1976. Ik haalde de motor op en kwam er mee thuis met de volgende domheden. A geen rijbewijs B geen verzekering C geen goede motorkleding. Hoe dom kon je zijn. Mijn vader was dus woedend en nu achteraf gezien had de man gelijk. Eenmaal thuis begon het gedonder. Een mega dikke ketting ging er door het wiel in de schuur. Tot dat ik mijn rijbewijs had. Ik kon mijn vader toen der tijd niet begrijpen ik wol gewoon gaan rijden. Het lef had ik er niet voor de man ging door het lind toen ik een voorzichtige poging ondernam. Van rijden kwam het niet de motor was vergrendeld met nogal wat kettingen en sloten. Achteraf vertelde hij als ik had gereden was het einde van de honda geworden. Hij had de motor gewoonweg definitief aan zijn einde geholpen. Toen ik mijn rijbewijs had en de motor verzekerd was kon ik gaan rijden. Toen vond hij het goed. Maar nogmaals op dat moment vond ik mijn vader niet echt aardig. Maar wel verstandig. Dus de 1e kennis making met mijn motor was niet echt leuk.
 
M'n vader werd ziek toen wij net aan het lessen waren.
Eerst wilde ik niet verder, maar toch ben ik gelukkig overgehaald.
Hij is in november overleden en in september heb ik m'n stempeltje gehaald. Hij heeft me nog net zien rijden, en hij vond het schitterend!!!
Hij was vroeger ook een erge fanatiekeling!

We reden toen nog samen op de Cbr600, een prachtige fiets vond hij het.

Weet nog dat ik ermee gevallen was en voor het raam bij hem stond dat hij m'n man maar moest bellen, dat ik geen meter meer zou rijden. Zie hem nog staan, met z'n vinger wijzend, 'RIJDEN'. En ik ging, gelijk had hij.........

De motoren die ik daarna zelf gehad heb heeft hij jammergenoeg nooit gezien. Maar weet zeker dat hij ze mooi had gevonden.

Tja.... even m'n verhaaltje hoor. Zijn mooie herinneringen.

En m'n ma..... die vind het vreselijk. 'Ik ken je', zegt ze...
Ze wil ook niet geloven dat het in de genen zit.
 
ik kreeg voor mijn 18e verjaardag een abonnement op motor 73, in het eerste exemplaar dat ik kreeg stond een CB350F in, deze heb ik de dag na mijn 18e verjaardag meteen opgehaald.. mijn ouders waren toen toch best geschrokken.. met mijn toenmalig vriendje ben ik toen vaker gaan rijden op zo'n oude afgesloten weg om te oefenen.. door omstandigheden (lees moeilijke ouders) heb ik mijn rijbewijs 2 en half jaar later gehaald, toen een zxr 400 gekocht... mijn moeder kreeg volgens mij een hartstilstand....
als ik weer een stukkie had gereden op de 400 ging ik iedere keer sjekke of de schaamranden dan eindelijk weg waren, dat hebben mijn ouders echt nooit begrepen..
toen kwam de zx7r, mijn ouders gingen helemaal uit hun stekker, ik wilde toch nog niet dood of zo... maar ondertussen hoor je viavia dat mijn vader iedereen vertelde dat zijn kleine meid op een superstoere ZX7R rond reed... stiekem toch een beetje trots!!
 
Mijn pap is een man van weinig woorden, maar zijn gezicht glom des te meer van trots toen hij mij de eerste keer zag rijden.
Ons mam zal hopelijk over mij waken vanuit de hemel. Ik heb geen idee hoe zij gereageerd zou hebben, maar ik denk in de trant van "wel uitkijken he!"
 
heheh mijn me ouders schrokke toen ik thuis kwam met een 110 PK monster ipv een 25kWtje :P

en me opa (die in t jappenkamp heeft gezeten) vond het maar een klote motor omdat het een jap was (yamaha)

bij me huidige motor was het meer van...hoe heb je dat betaald :? maar dit keer waren ze niet eens negatief, ze zeiden eigenlijk niets.

ondertusse wil me pa niets met motoren te maken hebbe en me moeder is er ook niet blij mee dat ik motor rij, maar ondertusse wel bij al hun kennissen opscheppe over me motor B| ouders! PFFFFF wat moet je er toch mee :P
 
Moeders was niet al te happy. 'Ja maar je kent die en die toch wel, die lagen toen met meerdere frakturen in het ziekenhuis na een schuiver!' Ja ma....

Eenmaal met lessen begonnen zei ze 'ach nou ja vooruit, op zo'n chopper kun je toch niet al te hard he?' Mam, ik wil geen chopper..... B|

Pas geleden m'n eerste leren combi gekocht en nu is ze overstag! Ze vond 't schitterend en 'het staat zo stoer bij je'! *O* 'Wanneer kom je eens langs op de motor om het geheel te showen?'

Paps waakt over me vanuit de hemel...dat houden we allebei in gedachten! :Y
 
Wordt trouwens wel druk op die wolkjes daarboven van ouders die waken.
Niet raar bedoeld hoor. Maar dat zeggen wij als vrienden wel eens tegen elkaar.
3 van de 4 heeft één ouder al niet meer.

En ja, soms kijk ik even naar een wolkje als ik rij....... weet dat hij apetrots is dat z'n meissie rijdt.... (ja, sentimenteel hé..)
 
Wordt trouwens wel druk op die wolkjes daarboven van ouders die waken.
Niet raar bedoeld hoor. Maar dat zeggen wij als vrienden wel eens tegen elkaar.
3 van de 4 heeft één ouder al niet meer.

En ja, soms kijk ik even naar een wolkje als ik rij....... weet dat hij apetrots is dat z'n meissie rijdt.... (ja, sentimenteel hé..)
Vandaar dat het vaak zo bewolkt is he! ;) Heb 't zelfde gevoel als jij hoor... ;)
 
Toen k mijn motor kocht ( zx-6r ) was men vader mee.
nou die vond het geweldig :)

eenmaal thuis vond mijn moeder het ook een mooi ding, en nu overweegt ze om zelf toch ook eens rijlessen te nemen.

en 3 maand nadat ik de motor had, wou pa ook weer rijden dus die heeft nou een harley gekocht, en vraagt elk weekend of ik met hem mee wil rijden :o
 
M'n vader werd ziek toen wij net aan het lessen waren.
Eerst wilde ik niet verder, maar toch ben ik gelukkig overgehaald.
Hij is in november overleden en in september heb ik m'n stempeltje gehaald. Hij heeft me nog net zien rijden, en hij vond het schitterend!!!
Hij was vroeger ook een erge fanatiekeling!

We reden toen nog samen op de Cbr600, een prachtige fiets vond hij het.

Weet nog dat ik ermee gevallen was en voor het raam bij hem stond dat hij m'n man maar moest bellen, dat ik geen meter meer zou rijden. Zie hem nog staan, met z'n vinger wijzend, 'RIJDEN'. En ik ging, gelijk had hij.........

De motoren die ik daarna zelf gehad heb heeft hij jammergenoeg nooit gezien. Maar weet zeker dat hij ze mooi had gevonden.

Tja.... even m'n verhaaltje hoor. Zijn mooie herinneringen.

En m'n ma..... die vind het vreselijk. 'Ik ken je', zegt ze...
Ze wil ook niet geloven dat het in de genen zit.

Je lijkt dus op je vader. Op deze manier is tie dan eigenlijk altijd bij je :)
 
Ik kreeg mijn auto-rijbewijs betaald op voorwaarde dat ik niet brommer zou rijden en zou gaan roken, anders betaal je het terug. Roken boeit me niet en brommers, ach, had er toch het geld en nut niet voor. (Neef was op 18 jarige leeftijd met brommer ongeluk omgekomen, vandaar de eis).

Toen ik een vriend sprak die ik tijden niet had gezien liet ie mij z'n motor zien. Nooit geweten dat hij zijn rijbewijs had gehaald. Toen ik zijn Virago zag en er even op ging zitten, wis ik het meteen: dit is wat ik altijd al gewild had: motor rijden.

De reactie dat ik ging motorrijden was: dan betaal je dat rijbewijs maar terug. Maar helaas, er stond niets in de 'clausule' over motorrijden. Uiteindelijk mijn goudkleurige fazertje gekocht en die vonden mijn ouders wel mooi. Moeders vind dat motorrijden maar niets, vaders heeft vroeger zelf gereden (norton commander). Uiteraard hoor ik ook regelmatig "Doe je voorzichtig?".
 
Moeder: is it frond-wheel drive?
oftewel > is hij vóórwiel aangedreven?



Nog een, er stond een CBR 900 RR naast van een collega en
ik heb zelf een bescheiden zwarte GSX 600 F uit '96.

Ja Alex ik vind die van jou mooier, die andere is zo
overdreven.

:X
 
Mn vader en moeder zeiden: Goh heb je er weer een gehuurd?

Nee deze is van mezelf *D

Pa: zet um nu maar weer uit....

Mn moeder was bezorgd zei ze, maar vervolgens zat ze tegen iedereen op te scheppen dat haar zoon zo'n mooie snelle motor had. Ze is ook al achterop geweest en vond het prachtig :}
 
Mijn ouders vonden mijn motor onwijs mooi :}
Mijn vader is er niet op tegen dat ik motor rij.(al heb ik hem al weer verkocht)
Mijn moeder was altijd weer blij als ik thuis was..
 
Helemaal stralend bij naast mn eertse bike, ma: mooie kleuren :Z (probeert nog een soort interesse te tonen), pa: kijk maar uit, dat was het dan...
 
mn pa zag de bui al op mn 18de hangen...
pap: uuh begin eerst maar eens met je autorijbewijs...
ik: -gedaan-
pap: uuh als je 21 bent mag je meteen op een zware, kun je ondertussen sparen!
ik: -gedaan, maar met wat vertraging i.v.m. samenwonen etc. dus vorige maand geslaagd, sinds een week of 3 een motor, van mn pa gekregen nog wel!! *O* als ik nu ga rijden kijkt ie altijd verontrust en trots tegelijk

*D
 
eerste motor vfr400 25kw.
m'n ma'tje wou'm niet eens zien.

pa: ooh, een motor.

door wat financiele tegenvallers nu een
vf750s (meer tour)
vond m'n moeder beter.
Net terug van vakantie, en had tegen moeders gezegd dat ie niet zo snel wou (in vergelijking met de thunderace van m'n maat vind ik'm niet snel)
Ma'tje d8 130 / 140 volgas. op de autobahn zal toch wel al erg hard zijn.
toen ik zei 210 zei ze: dat kan niet, waarna ik'r nog eens aankeek, en ze een tikje witter werd.

Altijd als ik weg ga word er gezegd: je doet voorzichtig he.......
als ik zeg je kent me toch word ik nog eens aangekeken.
 
Toen ik m'n huidige bike kocht reageerde ma: "mooi ding, is dat er net zo een als die van je buurman?"
Ik: "nee ma, da's een Suzuki, dit is een Ducati....."
Ma: "Oh, maar die is toch ook rood?"
Tja.....

Als ik nu aan kom rijden is het van "zo ben je weer lekker aan het spelen geweest?"
 
ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen als ik straks voor 't eerst op de motor aankom :Y :+

zal 't direct hier posten ;) :+
 
Ik heb het geld voor mijn motor grotendeels van oma gekregen (uit de warme hand), maar de consequenties kan ze nog niet echt aanvaarden... Telkens die bekende vraag. En ergens vindt ze het toch ook wel erg leuk. Helaas kan ze niet meer achterop.

De reactie van pa en ma weet ik eigenlijk niet meer. In ieder geval reed ik toen bij oma voor (pa en ma waren daar) en niemand wist van de koop af (wel van de zoektocht). Volgens mij vond m'n vader 'm wel mooi, maar snapt hij het idee niet echt. Ben uberhaupt de enige in m'n weide omgeving die het virus heeft.

M'n moeder weet dat ze beter niets kan zeggen :)

En als oma 't zegt of vraagt is 't antwoord standaard 'nee' })
 
Terug
Bovenaan Onderaan