Reactie van ouders op je nieuwe motorfietsje

Hoomy

Die hard MF'er
1 jun 2004
466
3
Hoesnbroek
Afgelopen weekend mijn 'nieuwe fietsje' aan mijn Ma getoond.

"Oh, wat leuk.....wat ziet ie er leuk uit. Is ie nieuw?"

Neen Ma, hij is van 1994.

"Go zeg, dan ziet hij er wel nog goed uit"

Ach Ma, dat is bij motoren niet zo ongewoon.

"Nee, echt Hoomy een heel leuke fiets. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebbën"

Dat hoop ik ook Ma. Maar eh Ma....ik zal hem eens starten. Jij moet even een klein stukje achter de fiets gaan staan.
Ik start mijn (Honda VFR) fiets met open uitlaat.....geef een kléin beetje gas..........geef even vol gas..........

Ma spring zowat een halve meter naar boven én naar achteren. Trekt een beetje wit weg en kan van de schrik eigenlijk allen maar lachen. Hou op Hoomy, het hele park hoort je. Eenmaal weer bijgekomen waren haar woorden:

"Nee hè, nee'hè. Je rijdt toch wel voorzichtig" ....en ziet in haar gedachten iets wat lijkt op een koffietafel, zo denk ik


_O- :}

Heerlijk zo'n open pijpje :+

(ik doe zelf natuurlijk wel mijn oordopjes in }) )
 
Die 'hij ziet er nog nieuw uit' reactie herken ik direct (cbr uit '92).
Er is een topic over reacties van moeders oid als ik het me goed herinner, daar staan meer van dit soort posts.
 
Afgelopen weekend mijn 'nieuwe fietsje' aan mijn Ma getoond.

"Oh, wat leuk.....wat ziet ie er leuk uit. Is ie nieuw?"

Neen Ma, hij is van 1994.

"Go zeg, dan ziet hij er wel nog goed uit"

Ach Ma, dat is bij motoren niet zo ongewoon.

"Nee, echt Hoomy een heel leuke fiets. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebbën"

Dat hoop ik ook Ma. Maar eh Ma....ik zal hem eens starten. Jij moet even een klein stukje achter de fiets gaan staan.
Ik start mijn (Honda VFR) fiets met open uitlaat.....geef een kléin beetje gas..........geef even vol gas..........

Ma spring zowat een halve meter naar boven én naar achteren. Trekt een beetje wit weg en kan van de schrik eigenlijk allen maar lachen. Hou op Hoomy, het hele park hoort je. Eenmaal weer bijgekomen waren haar woorden:

"Nee hè, nee'hè. Je rijdt toch wel voorzichtig" ....en ziet in haar gedachten iets wat lijkt op een koffietafel, zo denk ik


_O- :}

Heerlijk zo'n open pijpje :+

(ik doe zelf natuurlijk wel mijn oordopjes in }) )

Center Park(s) :? :? :?
 
M'n ouders hebben er weinig verstand van
Ze vinden het wel een mooie brommert :Y

Ben wel door de familie voor TN verklaart })
enigste motorrijder in de familie ,he :9

Dachten dat ik een "rustige" motor ging kopen
Ze is ook rustig O-) ,als ze stilstaat })
 
Reactie ouders op de GSX-R: "Wij vinden het een moordmachine" B|




Mijn reactie: :Z "Daarom heb ik ook niet om jullie mening gevraagd..." :W
 
eerste motor vond moeders een beetje eng, een oud type xj600 :?
Toen kocht ik een sm en die vond ze mooi en niet eng, ik een keertje door de straat rijden om het geluid te laten horen.
Ze vond het nog steeds een erg mooi en niet eng ding en was blij dat ik deze had gekocht.
Toen ik weer weg ging en moeders me effe uitzwaaide heb ik een lekkere wheelie nergezet en ze was er weer bang voor _O-

Daarna een ss gekocht en die vond ze prachtig, maar wel eng.
Heb ze uiteindelijk gedwongen een rondje mee te doen en nu is ze er niet meer bang van.
Het rondje dat ze mee ging is best vlot verlopen, maar ze bergijpt nu het motor rijden.
 
Mijn vader wil meteen rijden op zo'n nieuw ding en mijn moeder eigenlijk achterop *O* *O* Om over mijn broer en mijn vriendin maar te zwijgen want die willen zeker er een stukje op rijden.
 
Afgelopen weekend mijn 'nieuwe fietsje' aan mijn Ma getoond.

"Oh, wat leuk.....wat ziet ie er leuk uit. Is ie nieuw?"

Neen Ma, hij is van 1994.

"Go zeg, dan ziet hij er wel nog goed uit"

Ach Ma, dat is bij motoren niet zo ongewoon.

"Nee, echt Hoomy een heel leuke fiets. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebbën"

Dat hoop ik ook Ma. Maar eh Ma....ik zal hem eens starten. Jij moet even een klein stukje achter de fiets gaan staan.
Ik start mijn (Honda VFR) fiets met open uitlaat.....geef een kléin beetje gas..........geef even vol gas..........

Ma spring zowat een halve meter naar boven én naar achteren. Trekt een beetje wit weg en kan van de schrik eigenlijk allen maar lachen. Hou op Hoomy, het hele park hoort je. Eenmaal weer bijgekomen waren haar woorden:

"Nee hè, nee'hè. Je rijdt toch wel voorzichtig" ....en ziet in haar gedachten iets wat lijkt op een koffietafel, zo denk ik


_O- :}

Heerlijk zo'n open pijpje :+

(ik doe zelf natuurlijk wel mijn oordopjes in }) )
deja vu :}

zelfde reactie op mijn eerste fiets (cbr600f uit '95)
en met opendraaien nog steeds: ssssttt doe ff normaal

moest je mijn moeder pas wit zien wegtrekken toen ik onverwacht de sp1 open trok achter het huis :P
 
Tja.. mijn ouders kunnen mijn fietsjes wel waarderen. Misschien scheelt het dat mijn vader (oke, in de jaren '50 en '60) zelf heeft gereden... Het is dat íe het fysiek niet kan anders zou de man waarschijnlijk zo weer opstappen.
Het enige bij-effect is wel dat íe al mijn 20+ jaar oude brikken uitscheldt voor "moderne motor" omdat íe ze vergelijkt met het spul waat hij vroeger zelf op reed.... *O* _O-
 
Toen ik hem met me vader ophaalde: Hij ziet er mooi uit *O*


Oja hij heeft rijbewijs zelf ook. En ondanks dat hij foto's van zijn knie heeft laten maken (buigen doet pijn) heeft hij al op de kawa gezeten, met 1 hangend been :X . Ook lekker lastig is zijn linker en schakelen doet hem dus pijn -O-

Moeders vind uiteraard de kleur heel mooi. ;)
 
Reactie? Heb je weer een andere? En hoe lang ga je hier nou mee doen? Ja, hij ziet er leuk uit, net als de vorige! Zeker weer geld teveel? B|

En als je naar een beurs geweest bent, of langs de motorzaak. Dan is het: En? Weer wat nieuws gezien zeker? Opvolger al zien staan? Wat wordt het nu weer? Hoelang had je deze nou al? B|

Moe wordt je er van, dus ik zeg niets meer! Ze merken het vanzelf :P
 
Fel tegen. (Hebben mij al een keer in de kreukels zien liggen)
Laatste opmerking:
"Maar ik weet dat je een verstandige jongen bent en voorzichtig zult rijden."
(En moeders hebben verrekte vaak gelijk) :W
Pa vond het, toen hij nog leefde, wel een mooi ding. (Toen een Suzuki gs500E)
 
Laatst bewerkt:
. Misschien scheelt het dat mijn vader (oke, in de jaren '50 en '60) zelf heeft gereden... Het is dat íe het fysiek niet kan anders zou de man waarschijnlijk zo weer opstappen.
Het enige bij-effect is wel dat íe al mijn 20+ jaar oude brikken uitscheldt voor "moderne motor" omdat íe ze vergelijkt met het spul waat hij vroeger zelf op reed.... *O* _O-


Ik heb ook zo'n vader.... ik (gpz500) heb een plastic kreng volgens hem *O* *O*

De eerste keer dat ik met een motor thuiskwam was met een Zx6r.. mijn moeder trok wit weg ( was best wel sneu eigenlijk) en stamelde alleen nog maar iets van doe alsjeblieft voorzichtig we houden van je.... en toen ik daarna met mijn pas gekochte gpz-tje thuiskwam was ze helemaal blij want deze ging vast niet zo snel :)
Toen ik haar voorzichtig vertelde dat mijn K3-fiets ( tja hij heeft een roze biesje en ik heb een dochter!) toch gewoon de 200 haalde werd ze weer wat witjes....
 
Ach ja, mn pa is mee geweest bij de aanschaf, al had hij zelf het idee dat ik er veel meer van wist dan hij. Was ook meer mee voor de gezelligheid...
Ma vond het meteen een heel mooi ding, 't is dat ze zichzelf te oud vindt anders had ze zo een ritje meegereden!
Ze rijden zelf allebei geen motor, maar met 2 motorrijdende zoons zijn ze wel wat gewend 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan