Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat soort info heb ik wel ja :) maar of je het allemaal in de OP moet zetten?

Misschien dat het inderdaad beter is om de OP in één post te kunnen proppen, anders is het topic zo vol.

Wat je zegt over de 6-pots voor posers: het schijnt dat een aantal GSXR1000 rijders Nissin remklauwen van Firestorms gebruiken en betere remprestaties hebben _O-
Daarbij komt ook nog dat de klauwen van de GSXR onderhoudsgevoeliger zijn, praktisch gezien schiet je er wat mij betreft dan weinig mee op.
(Het staat natuurlijk wel heel blits!)

Een forkswap is iets wat ik later misschien wil proberen als ik wat meer sleutelervaring heb. Voor degenen die al wel zover zijn zou een lijst met 1:1 uitwisselbare onderdelen van andere motoren misschien handig zijn, maar de OP gaat dan inderdaad wel heel vol worden...

@Leeke: Als al die andere onderdelen ook nodig zijn loopt een forkswap al teveel in de kosten voor mij...
M.B.T. de motor: Die radiatoren vallen echt niet op zoals je ze hebt gespoten, mooi gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Beste dames en heren,

Ik ben nieuw hier op motor-forum dus mocht ik het een en ander fout doen dan hoor ik het graag.

Ik ben zeer waarschijnlijk binnenkort ook een trotse eigenaar van een firestorm. Nou zie ik veel firestorms met hoog gemonteerde uitlaten inclusief duostepjes die zijn gemonteerd met zo'n "spacer" ertussen. Ik vroeg mij af waar die te verkrijgen zijn. Kan er hier niet iets over vinden en op internet ook niet echt o.a. onderdelenwinkels etc. Zijn deze te bestellen of is dit een zelfgemaakte aanpassing?

mvg
 
Beste dames en heren,

Ik ben nieuw hier op motor-forum dus mocht ik het een en ander fout doen dan hoor ik het graag.

Ik ben zeer waarschijnlijk binnenkort ook een trotse eigenaar van een firestorm. Nou zie ik veel firestorms met hoog gemonteerde uitlaten inclusief duostepjes die zijn gemonteerd met zo'n "spacer" ertussen. Ik vroeg mij af waar die te verkrijgen zijn. Kan er hier niet iets over vinden en op internet ook niet echt o.a. onderdelenwinkels etc. Zijn deze te bestellen of is dit een zelfgemaakte aanpassing?

mvg

Welkom mvg O-)

Lees even een aantal posts terug daar ging het net over die plaatjes.
 
Welkom mvg O-)

Lees even een aantal posts terug daar ging het net over die plaatjes.

Ik denk dat hij het heeft over "echte" highmount uitlaten, dus niet standaard uitlaten met zo'n plaatje.

672855462_o.jpg


Die Spacers kunnen waarschijnlijk wel gemaakt worden door iemand hier op het forum, of je zou het zelf kunnen doen. Zoek bij de bouwmarkt metalen pijpjes met de juiste diameter, zoek bijpassende (langere) bouten en voila.
 
Kreeg een mailing van Louis.de
*
Looking after, repairing and maintaining your bike can actually be fun! Even more so with the 41 amazing tips for DIY mechanics from the experienced Louis Mechanics Crew. All tips are now available online at Louis.eu. What's so great about it? You get to know your machine down to the very last screw and can save yourself a lot of money.
*

DIY tips for bikers | Louis Motorcycle & Leisure


Zitten wel aardige dingen bij.
Tuurlijk worden overal producten gebruikt die bij hen te koop zijn, maar goed dat hoort erbij he.
Als je eigen huis&tuin zit te kijken wordt je ook doodgegooid met praxis spullen.
 
Ik heb in mijn naked een 929 voorvork zitten. Deze en die van de 954 past 1 op 1 op de VTR, echter NIET met het voorwiel van de VTR... Wielas van het VTR wiel is veel dunner en de remschijven zijn bovendien ook een fors maatje kleiner.
Dus als je een vork zou willen wisselen dan compleet met wiel, schijven en remklauwen ;)

Okee genoteerd
En inderdaad om teleurstellingen te voorkomen, beter een complete vork + kroonplaten + velg en remmerij kopen.

Misschien dat het inderdaad beter is om de OP in één post te kunnen proppen, anders is het topic zo vol.

Wat je zegt over de 6-pots voor posers: het schijnt dat een aantal GSXR1000 rijders Nissin remklauwen van Firestorms gebruiken en betere remprestaties hebben _O-
Daarbij komt ook nog dat de klauwen van de GSXR onderhoudsgevoeliger zijn, praktisch gezien schiet je er wat mij betreft dan weinig mee op.
(Het staat natuurlijk wel heel blits!)

Een forkswap is iets wat ik later misschien wil proberen als ik wat meer sleutelervaring heb. Voor degenen die al wel zover zijn zou een lijst met 1:1 uitwisselbare onderdelen van andere motoren misschien handig zijn, maar de OP gaat dan inderdaad wel heel vol worden...

@Leeke: Als al die andere onderdelen ook nodig zijn loopt een forkswap al teveel in de kosten voor mij...
M.B.T. de motor: Die radiatoren vallen echt niet op zoals je ze hebt gespoten, mooi gedaan!

Als je alles in de OP gaat zetten hebben we hier niks meer te lullen.
Nu kunnen we mensen in elk geval nog eens wijzen op de zoekfunctie.

Een GSXR remtang op firestorm remklauwtjes zal best wel hard remmen ja!
Van de onderhoudsgevoeligheid van de GSXR remklauwen nog niks gemerkt....


BTW. Ik wil juist dat dit topic vol raakt, zodat ik het stokje aan een ander kan overdragen O-)
Einde van dit topic stop ik ermee.... wie o wie neemt het over??
 
Zo das dan bij deze geregeld.
Thanx Richardus en de rest beetje door typen zodat we revelation van zijn welverdiende pensioen kunnen laten genieten.
Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het afscheidscadeau voor rev, via pb is mijn rekeningnummer te verkrijgen.
Geintje, diep respect voor de mensen die het allemaal bijhouden.
 
Als niemand anders zich geroepen voelt wil ik het komende topic wel OP dienst draaien

Fijn!

*O*

PM me even je email adres, dan zal ik je tzt de tekst van de OP sturen.
Ben je een beetje handig met ploatjes, linkies en tekstopmaak enzo?
Zo niet, leg ik graag eea uit. 't is niet ingewikkeld.


Zo das dan bij deze geregeld.
Thanx Richardus en de rest beetje door typen zodat we revelation van zijn welverdiende pensioen kunnen laten genieten.
Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het afscheidscadeau voor rev, via pb is mijn rekeningnummer te verkrijgen.
Geintje, diep respect voor de mensen die het allemaal bijhouden.

Ik heb dat toch maar mooi vanaf januari 2012 gedaan he?
Geld hoeft niet hoor.
Als iedereen een sixpackje bier voor me regelt is het al lang goed.

*D
 
stevenvtr.jpg


Even de bellypan hoogglans zwart gespoten en velgstriping in kleur aangebracht!
Blijft een mooi shot zo van de achterkant ;)
 
Laatst bewerkt:
Fijn!

*O*

PM me even je email adres, dan zal ik je tzt de tekst van de OP sturen.
Ben je een beetje handig met ploatjes, linkies en tekstopmaak enzo?
Zo niet, leg ik graag eea uit. 't is niet ingewikkeld.

*D

Plaatjes invoegen, linkjes plaatsen met andere titels etc. lukt op zich wel.
Als je met tekstopmaak de knoppies boven het reageervak bedoelt voor dit soort dingen dan lukt het waarschijnlijk wel
 
Misschien dat het inderdaad beter is om de OP in één post te kunnen proppen, anders is het topic zo vol.

Wat je zegt over de 6-pots voor posers: het schijnt dat een aantal GSXR1000 rijders Nissin remklauwen van Firestorms gebruiken en betere remprestaties hebben _O-
Daarbij komt ook nog dat de klauwen van de GSXR onderhoudsgevoeliger zijn, praktisch gezien schiet je er wat mij betreft dan weinig mee op.
(Het staat natuurlijk wel heel blits!)

Een forkswap is iets wat ik later misschien wil proberen als ik wat meer sleutelervaring heb. Voor degenen die al wel zover zijn zou een lijst met 1:1 uitwisselbare onderdelen van andere motoren misschien handig zijn, maar de OP gaat dan inderdaad wel heel vol worden...

@Leeke: Als al die andere onderdelen ook nodig zijn loopt een forkswap al teveel in de kosten voor mij...
M.B.T. de motor: Die radiatoren vallen echt niet op zoals je ze hebt gespoten, mooi gedaan!

Of die van een SP, 600RR, 954, ze gebruiken ze allemaal :P
 
Ik denk dat hij het heeft over "echte" highmount uitlaten, dus niet standaard uitlaten met zo'n plaatje.

[afbeelding]

Die Spacers kunnen waarschijnlijk wel gemaakt worden door iemand hier op het forum, of je zou het zelf kunnen doen. Zoek bij de bouwmarkt metalen pijpjes met de juiste diameter, zoek bijpassende (langere) bouten en voila.


Die bedoel ik inderdaad Richardus.

Bedankt voor de info. Zet wel even een foto op het forum als ik de motor heb.
 
Honda gebruikt bij enorm veel modellen dezelfde balhoofdlagers. En als de balhoofdlagers hetzelfde zijn past een vork al snel, zit je alleen nog met de lengte van de stuurpen.

Deze modellen hebben dezelfde lagers:

CB 400 F
CB 450 S
CB 500
CB 600 F
CB 650 FA
CB 700 SC
CB 750 F2
CB 900 F
CB 1000 R
CB 1000 F
CB 1100
CB 1300
CBF 250
CBF 500
CBF 600 N
CBF 600 S
CBF 1000
CBF 1000 A
CBF 1000 F
CBR 250 R
CBR 500 R
CBR 600 RR
CBR 600 F
CBR 650 F
CBR 900 RR
CBR 1000 RR
CBR 1000 F
CBR 1100 XX
CBX 750 F
CTX 700 E
CTX 700 F
CTX 1300
DN01 700
NC 700 D
NC 700 S
NC 700 X
NC 750 S
NC 750 X
NS 400 R
NT 650
NT 700 V
ST 1100
ST 1300
VF 500 C
VF 500 F
VF 700 C
VF 700 F
VF 750 C
VF 1000 F
VF 1000 R
VF 1100 C
VFR 400
VFR 700 F
VFR 750 F
VFR 800 X B 2011
VFR 800 FI
VFR 1200 F
VFR 1200 X
VT 500 C
VT 700 C
VT 750 S
VT 750 C
VT 1100 C
VT 1100 C2
VT 1100 C3
VT 1300 CX
VTR 1000 F
VTX 1300 S
XL 1000 V
 
Sinds begin dit jaar ben ik ook eigenaar van een VTR1000f. Deze motor heb ik aangeschaft voor mijn custom project. Mijn plan is om de VTR te strippen(al gebeurd), en opnieuw op te bouwen met onderdelen van andere merken/typen motoren en zelf gemaakte onderdelen. Nu heb ik al weer een rollend rijwiel gedeelte met VTR frame, VFR enkelzijdige achterbrug en KTM Duke voorvork met CBR voorwiel.

De luchtinlaat, en kuipen ga ik zelf maken. Dit brengt mij gelijk op mijn vraag; op de carburateur, aan de lucht inlaat kant, zitten een paar pijpjes die voor mij nog ondefinieerbaar zijn. Kan iemand uitleggen waar deze pijpjes voor zijn? Het gaat om de pijpjes in de cirkels. bij 1 is geen pijpje, maar weet ook niet waar deze uitsparing voor is.

(waarschijnlijk is dit al eens besproken, maar heb hier niets over kunnen vinden... Ook geen idee waar ik moet beginnen te zoeken...)

carb_pijpjes.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Leeke: Als al die andere onderdelen ook nodig zijn loopt een forkswap al teveel in de kosten voor mij...
M.B.T. de motor: Die radiatoren vallen echt niet op zoals je ze hebt gespoten, mooi gedaan!

Thanks! Heb ze ook nog eens ruim 6 cm naar achteren verplaatst, smoelt ook nog beter vind ik persoonlijk. Wilde echt een low-budget fighter maken en dat gaat redelijk lukken. Inmiddels ook ander voorspatbord gemonteerd en aan het kijken voor een hoger (superbike)stuur...
 
Ah, vandaar de reactie van Richardus.... ;) Heb m'n post aangepast, hopelijk is m'n foto nu wel zichtbaar...

Gisteren trouwens met een andere Honda V-twin enthousiasteling over die pijpjes gesproken... We vermoeden dat dit gewoon een ontluchting is van de carburateur...
 
Laatst bewerkt:
De messing buisjes zijn de luchtkanalen van de sproeiers. Ik raad je aan de originele airbox erop te laten als je wilt dat hij lekker blijft lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan