Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze hadden bij mijn carbs één zo'n buisje dichtgemaakt. Keurig gedaan met een aluminium gedraaid dopje, viel niet op. Maar hij liep me toch beroerd.... viel niet af te stellen joh! Die modificatie was volgens dynojet alleen geschikt als je altijd vol gas denkt te kunnen gaan. Mijn streetfighter was ooit een circuitracer.


Ik heb toevallig ook wat info over luchtfilter en airbox in de OP opgenomen vd week. Zie daar even.
Er zijn altijd mensen mee aan t experimenteren (geweest), de meesten zonder succes en ze gaan echt 10x op de testbank voor ze wat bereiken. Met open kelken wordt het niks. Op hogere snelheden krijg je turbulentie tussen de carburateurs en begint ie te stotteren.
 
Laatst bewerkt:
Haha, hoe verleidelijk ook.. Ik denk dat ik over sla :)

Voor het weekend mn nieuwe kuipruitje binnen gekregen, vanavond er eens op worstelen :)
 
Haha, hoe verleidelijk ook.. Ik denk dat ik over sla :)

Voor het weekend mn nieuwe kuipruitje binnen gekregen, vanavond er eens op worstelen :)

Haha jammer hoor! Het zou zo goed bij je passen joh!
:+

Heb je een origineel merk of een china ruitje besteld?
Die laatste laten vaak wat te wensen over qua pasvorm.
Alle "waar naar geld" principe.


Ik moet ook weer even verder knutselen van de week.
VTR streetfighter bijna af / de eerste keer starten wordt toch altijd weer spannend!


En voor m'n zwarte VTR heb ik een andere remtang gescoord.
De 929 remtang die erop zat is naar de streetfighter gegaan, dus moest wat anders hebben.
Kwam toevallig een dikke remtang v.e. 2007 fireblade tegen.
Maar die moet ik er natuurlijk ook wel effe aanschroeven!
bblDR.jpg


Was nu even terug naar het originele remtangetje op die 6 zuiger klauwen. Dat is niet je-van-het.
Je merkt gewoon dat je hard moet knijpen voor je genoeg druk krijgt om ze hun werk te laten doen. En dat moment tussen te weinig en genoeg druk is niet zo lekker doseerbaar.
Die remtang van de 07CBR is flink groter bemeten, dat wordt weer genieten :}
 
Laatst bewerkt:
Haha jammer hoor! Het zou zo goed bij je passen joh!
:+

Heb je een origineel merk of een china ruitje besteld?
Die laatste laten vaak wat te wensen over qua pasvorm.
Alle "waar naar geld" principe.

Haha het is wel een eye-catcher.. :+

Heb een MRA-ruitje, dus de pasvorm zou wel goed moeten zijn lijkt me. Toch gaat ie niet zo lekker, vanavond even kijken of dat aan het ruitje ligt of aan mn motor. Gok het laatste wel :/

Kwam net dit tegen.
Universele DB killers in diverse diameters
Buy Products Online from China Wholesalers at Aliexpress.com

Handig om te hebben en goedkoop! Vanavond gelijk maar eens de Mivv's opmeten :)
 
Een merk ruitje zou gewoon mogen passen ja!

Inderdaad ik vind ze ook niet duur.
Als je even zoekt op aliexpress vind je nog wel wat andere db killers.
 
Na wat speurwerk dit pak, voor een heel leuke prijs, op de kop weten te tikken! Wel de tweedelige versie. Op aanraden gepast en was in zeer goede staat. Het wordt nog wel wat :Y

big_Segura_SRace3_4433_1.jpg
 
Heeft er toevallig nog iemand een setje CNC rem/koppelingshendels liggen?
Ben van plan zo'n setje van the2wheels te bestellen, maar levertijd ligt rond de 3 week...
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het merk segura niet, maar ploatje ziet er niet gek uit.
:Y 2-delig is relaxed-ter dan een raceoverall.

Ik kende het ook niet, na wat zoeken op MF ook niet veel wijzer geworden. Internet leerde mij dat het een frans merk is en ook enkele reviews op youtube over het nieuwe model kwamen overtuigend over.

Edit: Hier iemand die hem wel heel extreem getest heeft.
 
Laatst bewerkt:
Een merk ruitje zou gewoon mogen passen ja!

Inderdaad ik vind ze ook niet duur.
Als je even zoekt op aliexpress vind je nog wel wat andere db killers.

Gister even mn voorkappen er vanaf getrokken en op het gemakje de passing bekeken, ligt overduidelijk aan mijn topkuip en niet het ruitje. Viel al snel te zien dat mn motor waarschijnlijk weleens schade heeft gehad. Onderste gaatjes komen perfect overeen, enkel die naar de uiteindes toe wijken af. Vanmiddag even oplossen en in elkaar zetten maar..

Gister nog een rode Firestorm in Middelburg gespot, zou er weer 1 bij zijn in de omgeving? :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren,

ik ben bezig om mijn firestorm klaar te maken voor het komende seizoen/seizoenen.
Ik heb de klepspeling al aangepast, en ook handmatige NAKS erin gestopt.

Alleen ben ik nu tegen een probleem aangelopen, met het vastdraaien van de NAK geleider, is de bout aan de zijkant afgescheurd.

QEW6jiYl.jpg


yMg6akJl.jpg


Zo staat het er nu voor -O- hij zit wel vast met de 2 bouten die bovenop ook de nokkenashouders in de kop schroeven.

Nu vraag ik mij af, kan dit heel erg kwaad, of zou ik er zonder problemen mee kunnen rijden? zo niet, hoe kan ik dit het beste oplossen?

alvast bedankt! :W
 
boutje ad zijkant zit met loctite geborgt, deze zal er niet zomaar uittrillen.
Over de geleider durf ik niets te zeggen.
Als je er enigzins bijkunt zou ik het boutje/draadeind verwijderen.
Klein gaatje boren, goed verwarmen [om de loctite wellicht wat weker te krijgen] en proberen eruit te draaien met een linkse tap oid.
 
boutje ad zijkant zit met loctite geborgt, deze zal er niet zomaar uittrillen.
Over de geleider durf ik niets te zeggen.
Als je er enigzins bijkunt zou ik het boutje/draadeind verwijderen.
Klein gaatje boren, goed verwarmen [om de loctite wellicht wat weker te krijgen] en proberen eruit te draaien met een linkse tap oid.

Dankjewel voor je reactie. Er zit eigenlijk geen beweging in de geleider, daarom vroeg ik het even of dit kwaad kan of niet om het zo te laten. :X
 
Tis een geleider hè.
Ketting kan hem raken en er zal wat trilling zijn.
Neem geen risico zou ik zeggen.
Zoiets zit er niet voor niets.
 
Inderdaad wat Basman zegt, geen risico nemen.

Dan even een andere vraag:

Ik sta op het punt om een hugger aan te schaffen. Ik heb meerdere merken gezien en twijfel tussen Ermax of Bodystyle. Iemand ervaring met een van beide merken? Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het plastic en de pasvorm.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
Balen. Zijn die armen iets verbogen?
Kappen onder spanning eraan geschroefd?

Lijkt erop dat mijn kap ooit gelast is en het dan niet helemaal 100% recht is gegaan. Resultaat is iig dat de uiteindes niet geheel symmetrisch zijn en het ruitje ook niet overal even netjes aansluit op de kap. Hij zit nu iig op zijn plek, al heb ik wel wat moeten spelen met de bovenste bevestiging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan