Dus mijn achterrem blokken waren opgegaan.
Heb ik net nieuwe binnen gekregen.
Ff de 2 bouten ingespoten met kruipolie om ze gemakkelijk los te krijgen.
Dit deed ik bij voorbaat omdat beide bouten erg wit waren dus ik ging er ook van uit dat ze van binnen verkalkt waren.
De grote bout (rechts) ging niet los en zat muurvast, heb het met verschillend gereedschap geprobeert zo voorzichtig mogelijk en zelfs daarmee is de buitenkant van de bout een beetje rond geworden en valt deze nu niet meer vast te pakken. Om deze rechter bout goed vast te kunnen pakken, moet de middelste bout van de remvloeistof gedeeltelijk los wat onmogelijk bleef. De binnenkant van deze middelste bout/schroef is (bijna) compleet rond geworden na 2 hopeloze maar wél voorzichtige pogingen.
Ik begon aan de kleinere bout (links) deze ging na een paar harde aanhalingen tot een kwart los, net toen hij wat makkelijker los ging brak hij opeens af.
De lokale yamaha dealer heeft het gezien en weet niet wat hij er mee aan moet (rekent €60 per uur) een andere motorzaak/garage wil er naar kijken maar kan ook niet zeggen hoe lang ze er mee bezig zullen zijn en gaven me een hint dat ze het met zwaar gereedschap zullen proberen. Ze schatte ook dat heet zo een 2 weken kan duren voordat ik mijn motor weer terug heb in het geval dat het ze lukt. Omdat ze het in eerste instantie ook als gevalletje hopeloos zagen stuurden ze me naar huis om het zelf nog verder te proberen. Ze zeiden als niks me lukt (nu het geval maar toen eigenlijk ook) kom dan maar terug.
Nu heb ik niet bepaald geld (zit midden in een woonverhuizing) om een rekening te betalen van zo een (4x €60 werkuren of meer). Ook ga ik er van uit dat ik de rearbrake caliper (of remklauw weet niet hoe de caliper heet in het nederlands) moet vervangen. Ik kan makkelijk aan een z.g.a.n. caliper komen voor maar €60. Dus dat is geen probleem. Maar ik kan verder echt maximaal rond de 100 euro besteden aan dit probleem.
Al sloop ik hem er het liefst wel zelf af, als ik dit zou kunnen zonder schade te doen aan mijn motor, maar hoe, is de vraag?
Ook is mijn motor mijn enigste vervoer helaas.
Weet iemand hier raad mee of heeft iemand advies of iets dergerlijks meegemaakt?
Het losse onderdeel ziet er zo uit, dus als ik eerst de middelste en dan de rechtse bout niet kapot of los krijg, op deze volgorde, blijft het vast zitten aan het achterwiel naar mijn weten.
Heb ik net nieuwe binnen gekregen.
Ff de 2 bouten ingespoten met kruipolie om ze gemakkelijk los te krijgen.
Dit deed ik bij voorbaat omdat beide bouten erg wit waren dus ik ging er ook van uit dat ze van binnen verkalkt waren.
De grote bout (rechts) ging niet los en zat muurvast, heb het met verschillend gereedschap geprobeert zo voorzichtig mogelijk en zelfs daarmee is de buitenkant van de bout een beetje rond geworden en valt deze nu niet meer vast te pakken. Om deze rechter bout goed vast te kunnen pakken, moet de middelste bout van de remvloeistof gedeeltelijk los wat onmogelijk bleef. De binnenkant van deze middelste bout/schroef is (bijna) compleet rond geworden na 2 hopeloze maar wél voorzichtige pogingen.
Ik begon aan de kleinere bout (links) deze ging na een paar harde aanhalingen tot een kwart los, net toen hij wat makkelijker los ging brak hij opeens af.
De lokale yamaha dealer heeft het gezien en weet niet wat hij er mee aan moet (rekent €60 per uur) een andere motorzaak/garage wil er naar kijken maar kan ook niet zeggen hoe lang ze er mee bezig zullen zijn en gaven me een hint dat ze het met zwaar gereedschap zullen proberen. Ze schatte ook dat heet zo een 2 weken kan duren voordat ik mijn motor weer terug heb in het geval dat het ze lukt. Omdat ze het in eerste instantie ook als gevalletje hopeloos zagen stuurden ze me naar huis om het zelf nog verder te proberen. Ze zeiden als niks me lukt (nu het geval maar toen eigenlijk ook) kom dan maar terug.
Nu heb ik niet bepaald geld (zit midden in een woonverhuizing) om een rekening te betalen van zo een (4x €60 werkuren of meer). Ook ga ik er van uit dat ik de rearbrake caliper (of remklauw weet niet hoe de caliper heet in het nederlands) moet vervangen. Ik kan makkelijk aan een z.g.a.n. caliper komen voor maar €60. Dus dat is geen probleem. Maar ik kan verder echt maximaal rond de 100 euro besteden aan dit probleem.
Al sloop ik hem er het liefst wel zelf af, als ik dit zou kunnen zonder schade te doen aan mijn motor, maar hoe, is de vraag?
Ook is mijn motor mijn enigste vervoer helaas.
Weet iemand hier raad mee of heeft iemand advies of iets dergerlijks meegemaakt?
Het losse onderdeel ziet er zo uit, dus als ik eerst de middelste en dan de rechtse bout niet kapot of los krijg, op deze volgorde, blijft het vast zitten aan het achterwiel naar mijn weten.
Laatst bewerkt: