hallo allen,
alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum was maar ben inmiddels de gelukkige bezitter van een honda rebel uit 1987. Ja idd een ouwetje maar op een ouwe (motor)fiets moet je het leren toch?!
fijn ding moet ik zeggen, vooral als je niet te hard gaat maar een paar problemen inmiddels... Allereerst brand mijn achterlicht eens in de week door.. Ik heb de garage laten kijken en die zegt dat er geen kortsluiting is. Dus hoe kan het dan (het is zo erg dat ik nu standaard een schroevendraaier en rezervelampjes op zak heb) kan het met te hoge toeren (en veel trillen) te maken hebben? Of is de garageman gewoon gek?
Het andere probleem is dat hij sinds kort metalig tikt. Ik heb gelezen dat dat aan mijn benzine kon liggen maar met hoger octaan blijft het. Ook zie ik dat het de kettongspanner kan zijn, makes sense want die gast van de garage heeft hem opgespannen. Hij zei dat hij hem zo strak mogelijk had gezet omdat ik eigenlijk nieuwe tandwielen moet. Heeft hij die spanner gesloopt? Hoe check ik dat?
Kan het ook iets anders zijn? Hij rijd verder prima dus ik denk (hoop) dat het blok ok is.
Hulp en tips worden zeer op prijs gesteld, alvast bedankt!
alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum was maar ben inmiddels de gelukkige bezitter van een honda rebel uit 1987. Ja idd een ouwetje maar op een ouwe (motor)fiets moet je het leren toch?!
fijn ding moet ik zeggen, vooral als je niet te hard gaat maar een paar problemen inmiddels... Allereerst brand mijn achterlicht eens in de week door.. Ik heb de garage laten kijken en die zegt dat er geen kortsluiting is. Dus hoe kan het dan (het is zo erg dat ik nu standaard een schroevendraaier en rezervelampjes op zak heb) kan het met te hoge toeren (en veel trillen) te maken hebben? Of is de garageman gewoon gek?
Het andere probleem is dat hij sinds kort metalig tikt. Ik heb gelezen dat dat aan mijn benzine kon liggen maar met hoger octaan blijft het. Ook zie ik dat het de kettongspanner kan zijn, makes sense want die gast van de garage heeft hem opgespannen. Hij zei dat hij hem zo strak mogelijk had gezet omdat ik eigenlijk nieuwe tandwielen moet. Heeft hij die spanner gesloopt? Hoe check ik dat?
Kan het ook iets anders zijn? Hij rijd verder prima dus ik denk (hoop) dat het blok ok is.
Hulp en tips worden zeer op prijs gesteld, alvast bedankt!
Laatst bewerkt: