Recall Öhlins TTX36 schokdempers: gevaarlijk op veel merken

Viaantje

MF veteraan
6 jan 2015
2.557
679
Vianen
Recall Öhlins TTX36 schokdempers: gevaarlijk op veel merken

Recall Öhlins TTX36 schokdempers: gevaarlijk op veel merken

Categorie: Motornieuws 08 april 2015

Öhlins Racing AB meldt een recall door te voeren voor een aantal gevaarlijke TTX36 (TTX GP, TTX RT en TTX36 MKII) schokdempers, die geproduceerd zijn tussen 6 november 2013 and 19 februari 2015. Het gaat daarbij om 'aftermarket' achterschokdempers voor modellen van diverse merken: Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph en Yamaha.
In de schokdempers bevindt zich een moer bovenaan de zuiger die niet op de juiste wijze bevestigd is, waardoor deze los zou kunnen lopen. Indien dit het geval zou zijn kan de demping wegvallen of de schokdemper kan op andere wijze defect raken of zelfs breken.
Öhlins adviseert klanten dan ook met klem aan niet door te rijden met de betreffende schokdemper, maar contact op te nemen met Öhlins via de speciale wesbite die daarvoor bestaat: Welche Stoßdämpfer sind betroffen? - Check hier!.
Vreemd genoeg is er verder nog geen actieve berichtgeving naar consumenten gedaan.

Onderstaand de betrokken onderdeel- en batchnummers
Part No Batch number(s)
AP 340 136734 136735 137254 138061 309524
BM 147 137936
BM 340 136737 136739 137874 138320
BM 342 136741 137875
BM 343 136742 136920
BM 345 309605
BM 677 138736
DU 339 309611
DU 339P 137191 137494 309541
DU 340 136743 136744 137149 137495 309528
DU 868 (DU 871) 136527 138064
HO 339 136745 136746 136747 309529
HO 340 136749 136753 136754 137163 137593 309530
HO 358 137513 138121 309517
KA 035 136126 137366 138068
KA 040 137030 137735
KA 336 136755 136756 137268 138613 309531
KA 338 136757 137741 309532
KA 340 136758 136759 136760 136761 137031 137515 137822 137904 138293 309533
KA 358 137070
KA 788 137518
SU 026 137752 138791
SU 339 136762 136763 137521 137753 309534
SU 340 136764 136765 137522
SU 357 309522
SU 789 138770
SU 932 137523
TR 338 309584
TR 339 136770 309536
YA 339 136771 136772 136774 136775 136924 137185 137528 137933 309537 309610
YA 340 136776 136777 136778 137912 138631 309538
YA 358 309519
YA 359 309563
YA 931 135517
 
Het gaat dus NIET om ohlins shocks die af-fabriek op motoren worden gemonteerd, dat zijn geen TTX shocks.

ja ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar die zijn op een hand te tellen
 
Laatst bewerkt:
Wauw, en daar komen ze naar 2 jaar al achter?!
Goede QC afdeling daar...

Het is "na 2 jaar" en niet "naar". Goede opleiding heb je daar gehad ..... :j

Tja als men een fout pas vind na diverse field recalls dan kan dat inderdaad een tijdje duren.
Ze reageren in ieder geval adequaat.
 
Het is "na 2 jaar" en niet "naar". Goede opleiding heb je daar gehad ..... :j

Tja als men een fout pas vind na diverse field recalls dan kan dat inderdaad een tijdje duren.
Ze reageren in ieder geval adequaat.
Adequaat reageren vind ik pas als je je berichtgeving over de recall wat beter naar buiten stuurt. Volgens het artikel is dit dus niet gedaan..

Al zal het ook wel lastig zijn om alle particulieren te bereiken die ooit eens hier en daar bij webshops of speciaalzaken een TTX hebben gekocht.
 
Het is "na 2 jaar" en niet "naar". Goede opleiding heb je daar gehad ..... :j

Tja als men een fout pas vind na diverse field recalls dan kan dat inderdaad een tijdje duren.
Ze reageren in ieder geval adequaat.

Het is hier een Motor Forum en niet het Forum der Nederlandse Taal.
 
Wauw, en daar komen ze naar 2 jaar al achter?!
Goede QC afdeling daar...

Het is "na 2 jaar" en niet "naar". Goede opleiding heb je daar gehad ..... :j

Tja als men een fout pas vind na diverse field recalls dan kan dat inderdaad een tijdje duren.
Ze reageren in ieder geval adequaat.


TaalNazi_cartoon_KrewinkelKrijst.jpg


Commentaar hebben op taal en dan zelf Nederlands en Engels door elkaar gebruiken. Sneu... '(


Ontopic:
Dat er geen bericht naar de consument is gedaan, vind ik een kwalijke zaak. De schokbreker zou maar afbreken met alle gevolgen van dien.
 
Precies, tijd om iedereen met NAW te registreren bij aankoop van een accessoire voor hun voertuig, want er zou maar een recall zijn.

Kom op zeg
 
Precies, tijd om iedereen met NAW te registreren bij aankoop van een accessoire voor hun voertuig, want er zou maar een recall zijn.

Kom op zeg
ze zouden dit bericht naar alle leveranciers/dealers kunnen sturen, die dit bericht dan via hun klantendatabase naar de eigenaars van deze dempers mailen.

Of zouden ze ook al zoiets doen?
 
Precies, tijd om iedereen met NAW te registreren bij aankoop van een accessoire voor hun voertuig, want er zou maar een recall zijn.

Kom op zeg

Je hebt helemaal gelijk, dit is hetzelfde als een knipperlichtje van 2 tientjes _O- zelfde prijsklasse ook. Hoeft ook helemaal niet om de zoveel tijd "geserviced" te worden... Kom op zeg.


In de tekst staat toch nergens dat de leverancier/ dealer contact gaat opnemen met de eigenaar van de schokbreker. Lijkt mij dat die de "actieve berichtgeving naar consumenten" moeten doen, niet de fabrikant.

Dat doen ze dus al.

hoe weet jij dat? dat staat niet in het stukje tekst.
 
Het gaat dus NIET om ohlins shocks die af-fabriek op motoren worden gemonteerd, dat zijn geen TTX shocks.

ja ik weet ~dat er uitzonderingen zijn~, maar die zijn op een hand te tellen

Idd,de triumph daytona 675R heeft,standaard, een TTX36 achtershock :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk, dit is hetzelfde als een knipperlichtje van 2 tientjes _O- zelfde prijsklasse ook. Hoeft ook helemaal niet om de zoveel tijd "geserviced" te worden... Kom op zeg.


In de tekst staat toch nergens dat de leverancier/ dealer contact gaat opnemen met de eigenaar van de schokbreker. Lijkt mij dat die de "actieve berichtgeving naar consumenten" moeten doen, niet de fabrikant.hoe weet jij dat? dat staat niet in het stukje tekst.

Omdat er bij de Ohlins service centra lijsten liggen met de betreffende series, als het goed is neemt de betreffende dealer contact op met de klanten aan wie hij geleverd heeft.

Ik heb al contact gehad met een service center daarover.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan