Rechter oordeelt. Velen lezen uitspraak niet goed.

Praktische overweging. Je staat helemaal vooraan, voorgesorteerd voor rechtdoor, aan de linkerkant van de rij net naast de autos.
Een vrachtwagen met een flinke achteroverbouw nadert in je linkerspiegel, en die gaat linksaf slaan. Ik denk niet dat mijn motor opgewassen is tegen het "twerken" van een vrachtwagenbumper. Daarom doe ik het in dit soort situaties niet.
 
Of je motor slaat dan net af...
Is ook best wel kudt.
 
Ik heb de officiële documenten ook gelezen en kom tot dezelfde conclusie: de motorrijder heeft terecht een bekeuring gekregen voor het niet volgen van de verplichte rijrichting en verder heeft de rechter gezegd dat gedragscodes, files en al die zaken hier niets mee te maken hebben.

Ik vanochtend bij één of andere krant ook weer een schreeuwerig artikel tegen over dit onderwerp, het lijkt erop dat de media graag meehuilen met de wolven zodra ze motorrijders kunnen dwarszitten.

Wat me enorm tegenvalt, is dat de KNMV dit nieuws ook gewoon verspreidt en aanneemt als voldongen feit.
Juist van de KNMV zou ik verwachten dat ze ten eerste geen onjuiste informatie verspreiden over dit soort belangrijke zaken en ten tweede, als ze, zoals kennelijk nu dus, van mening zouden zijn dat het vonnis gaat over *alle* gevallen van 'naar voren rijden', ze actie zouden nemen. Het lijkt erop dat ze dat nu geen van beiden doen en ik ga ze daar na het weekend over contacteren.

Ik vind dit namelijk wel een erg belangrijk onderwerp. Motorrijders liggen in het algemeen toch al onder vuur zoals rondom de wegafsluitingen en ik kan me de discussies of erger bij verkeerslichten al voorstellen. Er zullen namelijk vast wel hufters zijn die menen dat ze iets moeten vinden van of doen aan een motorrijder die naar voren rijdt bij de verkeerslichten, zeker als ze vaag een klok hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt. En als oom agent het dan ook bij het verkeerde eind heeft vanwege dit soort onjuiste informatie wordt de ellende alleen maar groter.

Ook zal ik mijn contacten bij de MAG even inseinen.

Fijn 2023 allemaal !
Daarom heb ik een klacht ingediend bij de KNMV
 
Ik heb inmiddels één van mijn contacten bij de KNMV ook benaderd en gevraagd om erin te duiken.
Mijns inziens valt er niet zoveel ' in te duiken', behalve rechtzetten wat ze krom hebben gemaakt. En verder geen juridische uitspraken laten doen door iemand die niets van wetteksten snapt.
 
Ik heb de MAG inmiddels op de materie en dit topic geattendeerd en gevraagd om er in te duiken.
Op zich prima dit. Ben alleen wel bang dat zowel MAG als KNMV niet bij machte zijn om al die door onze klunzige media verkeerd voorgelichte automobilisten, die nu ws op scherp staan om ons te ´corrigeren´, te bereiken met het zuivere verhaal.
 
Op zich prima dit. Ben alleen wel bang dat zowel MAG als KNMV niet bij machte zijn om al die door onze klunzige media verkeerd voorgelichte automobilisten te bereiken met het zuivere verhaal.
Nou, het is de KNMV die het verkeerde verhaal de wereld in heeft geholpen, dus met een beetje wilskracht kunnen ze het ook weer rectificeren. Laten we hopen dat ze juiste doen.
 
Inmiddels het nodige contact gehad met mijn contact bij de MAG. Zij zijn ook van mening dat het vonnis niet meer behelst dan een uitspraak over het niet volgen van de verplichte rijrichting van de voorsorteerstrook.
Ze hadden hierover al een artikel op hun site staan en hebben dat recent nog bijgewerkt.
Ik denk dat er nog wel meer gaat gebeuren.

 
Op zich prima dit. Ben alleen wel bang dat zowel MAG als KNMV niet bij machte zijn om al die door onze klunzige media verkeerd voorgelichte automobilisten, die nu ws op scherp staan om ons te ´corrigeren´, te bereiken met het zuivere verhaal.
Je hebt het iq van de doorsnee autobestuur iets te hoog ingeschat denk ik. Die lezen dit soort dingen misschien maar verder......
 
Praktische overweging. Je staat helemaal vooraan, voorgesorteerd voor rechtdoor, aan de linkerkant van de rij net naast de autos.
Een vrachtwagen met een flinke achteroverbouw nadert in je linkerspiegel, en die gaat linksaf slaan. Ik denk niet dat mijn motor opgewassen is tegen het "twerken" van een vrachtwagenbumper. Daarom doe ik het in dit soort situaties niet.
En dan tref je een lolbroek in een Tesla die precies even hard optrekt als jij... zo zijn er wel meer manieren waarop dat mis kan gaan.
Daarom zet ik hem er "midden" voor.
Nooit aan de zijkant, ja je komt zo voor de stopstreep en moet soms je nek verdraaien om het verkeerslicht boven je te zien.
Maar:
Niet het gevaar dat linksaf slaand verkeer je raakt en/of dat een hobby Tesla tegelijk naast je komt met optrekken.
Wanneer je er midden voor staat kunnen ze er niet langs.
Dan speelt dit dus niet, alleen dat je voorbij de stopstreep staat.

En ja dan moet je wel vlot optrekken en niet het verkeer achter je hinderen, anders moet je dit inderdaad niet doen.
Maar dat is de veiligste plek tussen de auto's of half ernaast is toch echt gevaarlijker.

Niet dat een Tesla een Energica voorbij komt maar dat is een andere discussie :9O-) (de voordelen die de Tesla heeft heb ik ook, alleen 2000 kg minder) en afslaan doet een EV niet.
 
Ik vind het vooral grappig dat de motorrijder hier wederom op aangesproken wordt; ik zie vaak opgeschoten snotapen in lillike VAG-producten vooraan bij het stoplicht staan op de strook voor linksaf, terwijl er een rij voor rechtdoor staat.
Springt het licht op groen, dan wordt met een enorme dot gas duidelijk waar het Petje Pietemientje om te doen was; alsnog vóór de eerste auto rechtdoor gaan en de rij voorbijsteken...
Jammer genoeg springen de lichten voor linksaf en rechtdoor meestal tegelijk op groen..

Ik schat in dat deze motorrijder in een soortgelijke situatie is bekeurd.
 
Yup :Y Alleen de Plaid is sneller (De Energica doet 2,6 sec tot 100)
Het zijn beide EV's, gewoon gas (ok stroom) en gaan. Alle voordelen van de Tesla heb ik uiteraard ook met mijn EV motor. Direct koppel enz enz.
En ja er zijn al diverse Tesla's die het geprobeerd hebben })
Cool. Al eens tegen een model 3 performance geprobeerd?
 
En dat doet zowel tractioncontrol als 'wheelie control' ?
Dan nog zou ik niet zo als een kogel op een verkeersheuvel af willen denderen, in de hoop dat dat ding naast me geen Plaid is...
Beetje academische discussie dus. Niks voor mij, dat soort gekkigheid.
 
Bijna iedere gerelateerde website meldt vol trots dat naar voren rijden niet meer mag.
Dat gaat nog leuk worden de komende tijd :(
Ik denk dat er weer een hoop actief gaan lopen etteren.

Ook lees ik vaak in de reacties dat motorrijders vaak te traag optrekken?
Staan ze niet achter mij hoor, stoplicht sprint je vind ik nog steeds best leuk})

En dat EV auto’s zo snel zijn :? de keren dat ik er achter aansluit vervloek ik mezelf dat ik er niet voor ben gaan staan, ze hebben vaak gewoon geen haast.
Ik zie er zelden een waarbij de bestuurder vlot optrekt.
En dan nog denk ik, is dat nou alles?
Stroom is duurder geworden.. en met harder optrekken elke keer haalt hij mss zijn eind bestemming niet eens:) met koud weer al helemaal niet.
 
Ik kom het in blik ook regelmatig tegen hoor, motorrijders die wel de hele rij voorbij steken, voorbij de stopstreep gaan staan turen naar het stoplicht en vervolgens als een oud wijf wegrijden en de boel ophouden.

Ja, dan verpruts je de houding van de automobilist wel voor de rest, ja.
 
Yup :Y Alleen de Plaid is sneller (De Energica doet 2,6 sec tot 100)
Het zijn beide EV's, gewoon gas (ok stroom) en gaan. Alle voordelen van de Tesla heb ik uiteraard ook met mijn EV motor. Direct koppel enz enz.
En ja er zijn al diverse Tesla's die het geprobeerd hebben })
Jij bent vast wel een gelukkig man :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan