Gleukkig niet anders sta je uren lang voor het verkeerslicht.Stopstreep is stopstreep toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gleukkig niet anders sta je uren lang voor het verkeerslicht.Stopstreep is stopstreep toch?
Maar is het nou voor de streep stoppen, vanaf de streep stoppen of op de streep stoppen?Stopstreep is stopstreep toch?
En dan tref je een lolbroek in een Tesla die precies even hard optrekt als jij... zo zijn er wel meer manieren waarop dat mis kan gaan.Praktische overweging. Je staat helemaal vooraan, voorgesorteerd voor rechtdoor, aan de linkerkant van de rij net naast de autos.
Daarom heb ik een klacht ingediend bij de KNMVIk heb de officiële documenten ook gelezen en kom tot dezelfde conclusie: de motorrijder heeft terecht een bekeuring gekregen voor het niet volgen van de verplichte rijrichting en verder heeft de rechter gezegd dat gedragscodes, files en al die zaken hier niets mee te maken hebben.
Ik vanochtend bij één of andere krant ook weer een schreeuwerig artikel tegen over dit onderwerp, het lijkt erop dat de media graag meehuilen met de wolven zodra ze motorrijders kunnen dwarszitten.
Wat me enorm tegenvalt, is dat de KNMV dit nieuws ook gewoon verspreidt en aanneemt als voldongen feit.
Juist van de KNMV zou ik verwachten dat ze ten eerste geen onjuiste informatie verspreiden over dit soort belangrijke zaken en ten tweede, als ze, zoals kennelijk nu dus, van mening zouden zijn dat het vonnis gaat over *alle* gevallen van 'naar voren rijden', ze actie zouden nemen. Het lijkt erop dat ze dat nu geen van beiden doen en ik ga ze daar na het weekend over contacteren.
Ik vind dit namelijk wel een erg belangrijk onderwerp. Motorrijders liggen in het algemeen toch al onder vuur zoals rondom de wegafsluitingen en ik kan me de discussies of erger bij verkeerslichten al voorstellen. Er zullen namelijk vast wel hufters zijn die menen dat ze iets moeten vinden van of doen aan een motorrijder die naar voren rijdt bij de verkeerslichten, zeker als ze vaag een klok hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt. En als oom agent het dan ook bij het verkeerde eind heeft vanwege dit soort onjuiste informatie wordt de ellende alleen maar groter.
Ook zal ik mijn contacten bij de MAG even inseinen.
Fijn 2023 allemaal !
Mijns inziens valt er niet zoveel ' in te duiken', behalve rechtzetten wat ze krom hebben gemaakt. En verder geen juridische uitspraken laten doen door iemand die niets van wetteksten snapt.Ik heb inmiddels één van mijn contacten bij de KNMV ook benaderd en gevraagd om erin te duiken.
Op zich prima dit. Ben alleen wel bang dat zowel MAG als KNMV niet bij machte zijn om al die door onze klunzige media verkeerd voorgelichte automobilisten, die nu ws op scherp staan om ons te ´corrigeren´, te bereiken met het zuivere verhaal.Ik heb de MAG inmiddels op de materie en dit topic geattendeerd en gevraagd om er in te duiken.
Nou, het is de KNMV die het verkeerde verhaal de wereld in heeft geholpen, dus met een beetje wilskracht kunnen ze het ook weer rectificeren. Laten we hopen dat ze juiste doen.Op zich prima dit. Ben alleen wel bang dat zowel MAG als KNMV niet bij machte zijn om al die door onze klunzige media verkeerd voorgelichte automobilisten te bereiken met het zuivere verhaal.
Je hebt het iq van de doorsnee autobestuur iets te hoog ingeschat denk ik. Die lezen dit soort dingen misschien maar verder......Op zich prima dit. Ben alleen wel bang dat zowel MAG als KNMV niet bij machte zijn om al die door onze klunzige media verkeerd voorgelichte automobilisten, die nu ws op scherp staan om ons te ´corrigeren´, te bereiken met het zuivere verhaal.
Praktische overweging. Je staat helemaal vooraan, voorgesorteerd voor rechtdoor, aan de linkerkant van de rij net naast de autos.
Een vrachtwagen met een flinke achteroverbouw nadert in je linkerspiegel, en die gaat linksaf slaan. Ik denk niet dat mijn motor opgewassen is tegen het "twerken" van een vrachtwagenbumper. Daarom doe ik het in dit soort situaties niet.
Daarom zet ik hem er "midden" voor.En dan tref je een lolbroek in een Tesla die precies even hard optrekt als jij... zo zijn er wel meer manieren waarop dat mis kan gaan.
Weet je dit zeker?Niet dat een Tesla een Energica voorbij komt maar dat is een andere discussie (de voordelen die de Tesla heeft heb ik ook, alleen 2000 kg minder) en afslaan doet een EV niet.
Yup Alleen de Plaid is sneller (De Energica doet 2,6 sec tot 100)Weet je dit zeker?
Cool. Al eens tegen een model 3 performance geprobeerd?Yup Alleen de Plaid is sneller (De Energica doet 2,6 sec tot 100)
Het zijn beide EV's, gewoon gas (ok stroom) en gaan. Alle voordelen van de Tesla heb ik uiteraard ook met mijn EV motor. Direct koppel enz enz.
En ja er zijn al diverse Tesla's die het geprobeerd hebben
(De Energica doet 2,6 sec tot 100)
Stroom is duurder geworden.. en met harder optrekken elke keer haalt hij mss zijn eind bestemming niet eens met koud weer al helemaal niet.Bijna iedere gerelateerde website meldt vol trots dat naar voren rijden niet meer mag.
Dat gaat nog leuk worden de komende tijd
Ik denk dat er weer een hoop actief gaan lopen etteren.
Ook lees ik vaak in de reacties dat motorrijders vaak te traag optrekken?
Staan ze niet achter mij hoor, stoplicht sprint je vind ik nog steeds best leuk
En dat EV auto’s zo snel zijn de keren dat ik er achter aansluit vervloek ik mezelf dat ik er niet voor ben gaan staan, ze hebben vaak gewoon geen haast.
Ik zie er zelden een waarbij de bestuurder vlot optrekt.
En dan nog denk ik, is dat nou alles?
Mod edit. Velen lezen nieuwe topictitel niet.
Jij bent vast wel een gelukkig manYup Alleen de Plaid is sneller (De Energica doet 2,6 sec tot 100)
Het zijn beide EV's, gewoon gas (ok stroom) en gaan. Alle voordelen van de Tesla heb ik uiteraard ook met mijn EV motor. Direct koppel enz enz.
En ja er zijn al diverse Tesla's die het geprobeerd hebben