Rechts d'r langs

Kawabill

Rookie
1 jul 2004
9
0
Bree
Afgelopen vrijdag weer even een lekker stukje rondgereden door de Belgische Voerstreek. Het is dan altijd weer een kouwe douche als je de A2 richting noorden neemt.

Het valt me steeds vaker op dat de rijdende drempels op de linkerbaan verwachten dat je rechts langs gaat omdat zij kennelijk te lui zijn om te sturen en sommigen - nog een graadje erger - de macht willen hebben om jou achter je te houden.

Wat is jullie ervaring op de Nederlandse autowegen?
O-)
 
Jep, Keertje seinen, niet aan de kant? checken wat er om je heen rijdt, veilig moment afwachten... en er VLOT voorbij...
Valt mij op dat die drempels ook niets in hun spiegels kunnen zien, die staan meestal verkeerd...
 
Eerste reactie is meteen der langs aan de rechterkant.

Blijf het echter gevaarlijk vinden omdat niemand je daar verwacht, kost ook nog eens een hoop geld (bekeuring, geloof 80 euro.

Maar ja, soms moet je een gokje durven wagen
 
afwegen wat gevaarlijker is. er achter blijven hangen tot ie het door heeft (en dat kan wel eens een tijdje duren als je 2 seconden afstand houd) of vlot rechts er langs.

in een dergelijke situatie kies ik vaak voor rechts er langs. geen zin om te bumperkleven of te seinen. aangezien dat vaak reacties a-la ff 'leuk' remmen of juist nog langer links blijven rijden uitlokt.
 
Rijden gewoon veel Engelsen rond hier..en die zijn het heus wel gewend om rechts ingehaald te worden :+
 
In Nl is het ook erg,.. merk wel dat ze in Belgie nog fanatieker links hangen...

Kom net terug uit duitsland, daar gaan ze nog voor je aan de kant op een eenbaansweg....
 
Laatst bewerkt:
zonder twijfel als een speer rechts erlangs, zeker als je ook nog ziet dat ze jou wel hebben gezien in die make-up spiegel in het midden van het raam, maar te beroerd zijn om even naar rechts te gaan.....ff flink gas d'rop (lekker he zo'n open pot)
 
Ik rij meestal op de rechter rijstrook tot naast de auto. Soms wijs ik een keer naar de uitgestorven rechter rijstrook, ga weer netjes achter de linksklever hangen om een vrachtwagen in te halen.

En dat indien nodig herhalen. Veel begrijpen het wel na één of twee keer.

En als ik minder geduld heb rij ik er gewoon rechts langs. Dat is geen inhalen namelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
In Nl is het ook erg,.. merk wel dat ze het in Belgie nog fanatieker links hangen...

Kom net terug uit duitsland, daar gaan ze nog voor je aan de kant op een eenbaansweg....

idd, lang leve de Duitse medemens! Ik denk dat automobilisten niet beseffen hoe snel je ze voorbij bent als ze je de ruimte geven. Bijvoorbeeld als er een heel eind weg een vrachtwagen rijdt blijven ze denk ik maar links rijden omdat ze bang zijn dat ze anders achter die vrachtwagen komen te hangen terwijl jij bezig bent met inhalen. Tja, dan moet ik er wel rechts langs.

Ow, en nu we het over duitsers hebben. Wat neemt een duitser mee op vakantie? (totaal off-topic)










































full
 
In de file mag je toch met een snelheidsverschil van maximaal 10 km/u inhalen, en ihkv de verkeersveiligheid deed je niet aan snelheidsmeterstaren maar gaf je gevoel je in dat die blikkers zo :Z :Z :Z langzaam reden dat zij het al lang op hun radio als melding hadden doorgekregen. |( |(

Inderdaad, op de motor geen radio, dus die melding, of het ontbreken er van heb je niet kunnen waarnemen, wel dat die emmers zo goed als stil stonden, je viel bijna om... O-) O-) Dat laatste gaat echter niet op voor de meeste zijspanners
 
Heb het idee ookwel eens dat ze te lui zijn die gasten in die koekblikken of ze doen het om mij te zieken. Tegenwoordig moet je er wel rechts voorbij want mensen voegen al een kilometers van te vooren voor voor dat ze daad werkelijk bij die afrit zijn. Ken me er aan ergeren maar ja geef een beetje gas en er voorbij wel effe met een schuinhoofd kijkende naar de bestuurder van zoeen koekblik en of ie begrijpt wat ik dan bedoel en wat ik er me ezouw willen zeggen vult ie zelf maar in :9
 
Wat ik ook vaak zie is, zodra de invoegstrook begint, gelijk 2 banen opschuiven en lekker gang maken op de linkerbaan, terwijl er rechts helemaal niets rijdt. Ja een vrachtauto een kilometer verder. Dan word het toch lastig om er niet rechts voorbij te gaan!
Zie ook mijn onderschrift!
 
Terug
Bovenaan Onderaan