Rechts inhalen..., vergeet 't maar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Op de A1 is zaterdag ochtend j.l. een motor rijder dodelijk verongelukt. Hij haalde, met hoge snelheid, een auto rechts in die ook weer bezig was om een vrachtwagen in te halen :?

Jammer dat het zo is afgelopen, maar je kan wel op je vingers natellen dat zulke stunts en dan nog eens met zulke snelheden eens zullen leiden tot een een grote BOEM |(
 
Las alleen dat ie de auto voorbij reed en dat ie ten val kwam , tegen de vangrail aan kwam en toen tegen de auto die hij inhaalde aanklapte.

Kwestie van misschien te snel erlangs willen (motorrijder) en een automobilist die gewoon niet goed uit z'n doppen kijkt.
Erg jammer. Trouwens, raar als ie de auto rechts inhaalt want dan komt ie toch de vrachtwagen tegen :?
 
Eh, in principe kun je wel tussen een auto en een vrachtauto langs... Moeten ze wel netjes blijven rijden natuurlijk...

Tja, erg lullig voor de persoon in kwestie dus :( , sterkte aan de nabestaanden!
 
kan me voorstellen dat de motorrijder naast de auto kwam die alweer naar rechts ging...

...dat hoef je natuurlijk niet te verwachten als automobilist
 
En wat wil je hiermee zeggen??? :?

Bij links inhalen verongelukken er ook wel motorrijders dus....

Onzin om te stellen dat alle inhaalacties rechts gevaarlijk zijn.
 
Trouwens, raar als ie de auto rechts inhaalt want dan komt ie toch de vrachtwagen tegen :?


automobilisten gaan soms 500m voor de in te halen vrachtwagen al links rijden, zo kun je dus een auto inhalen die zelf ook aan het 'inhalen' is....

ik doe dat ook weleens, als een auto opeens naar links gaat 'vlak' voor mij, als motorrijder kun je dan nog vaak met 2 vingers in je neus rechts ervoor bij.
en met een noodgang vanuit het niets rechts er langs knallen is nie verstandig nee...
 
kan me voorstellen dat de motorrijder naast de auto kwam die alweer naar rechts ging...

...dat hoef je natuurlijk niet te verwachten als automobilist

Heb dit zelf wel eens meegemaakt toen ik in een koekblik zat (bijrijder)...iets wat je niet verwacht, je wilt naar rechts nadat je iemand hebt ingehaald en er blijkt ineens een motorrijder in je rechter dode hoek te zitten die daarna met een forse snelheid voorbij stuift.
 
Ik stond daar zaterdag in de file maar wist niet wat er was gebeurd behalve dat er een motorrijder bij betrokken was . Ik zag nl twee stukken helm liggen
 
En wat wil je hiermee zeggen??? :?

Bij links inhalen verongelukken er ook wel motorrijders dus....

Onzin om te stellen dat alle inhaalacties rechts gevaarlijk zijn.

Wat wil jij nu zeggen? Dat inhalen zowieso gevaarlijk is??? Zowel links of rechts??? }) ;)

Natuurlijk is motorrijden gevaarlijk, dat je een hoop zelf in de (rechter)hand hebt is wel duidelijk... Sommigen maken het zelf gevaarlijker dan nodig is... En dan gaat het wel eens fout... :(

Ik denk dat dat ermee bedoeld werd...
 
Op maandag 15 juli 2002 14:21 schreef Ciro het volgende:Wat wil jij nu zeggen? Dat inhalen zowieso gevaarlijk is??? Zowel links of rechts??? }) ;)
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het OVERAL mis mee kan gaan, zowel rechts als links inhalen. Als auto's links blijven hangen ga ik er rechts voorbij, as simple as that. Is hun eigen schuld en mijns inziens amper gevaarlijker dan links inhalen.

Het is net zo gevaarlijk als je het zelf maakt.
 
Ik heb het gelezen op teletekst.
Was een 40-jarige motorrijder
En ze zeggen dat verstand met de jarem komt |(
Eigen schuld.
 
Ik heb het gelezen op teletekst.
Was een 40-jarige motorrijder
En ze zeggen dat verstand met de jarem komt |(
Eigen schuld.

Eigen schuld? Ja hij had er ook voor gekozen, hij wilde graag dood. Z'n vrouw en kinderen achterlaten.... hij koos er voor om een stomme aktie te doen, maar niet om een ongeluk te krijgen...
 
Ik heb het gelezen op teletekst.
Was een 40-jarige motorrijder
En ze zeggen dat verstand met de jarem komt |(
Eigen schuld.

Die zal ik onthouden voor als jij door een stomme actie in het ziekenhuis verdwijnt of zo...

(Uiteraard doe ik dat niet, maar ik vind het geen nette opmerking).
 
Op maandag 15 juli 2002 14:51 schreef Fastcruiser het volgende:(maar ik vind het geen nette opmerking).
Maar je gaat toch niet tussen een vrachtwagen en een auto inhalen.
Als die vrachtwagen wat slingert dan ben je de klos.
Ik zeg niet dat ik altijd netjes rijdt maar dit is echt link.
Je vraagt dan om problemen of niet dan :?
 
Op maandag 15 juli 2002 14:39 schreef Revolution het volgende:Het is net zo gevaarlijk als je het zelf maakt.

Rechts inhalen is gevaarlijker omdat de automobilist vaker minder uitkijkt bij het naar rechts gaan. (Heeft te maken met het verwachtingspatroon)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan