Rechts inhalen

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Dat eeuwige geplak op die linkerbaan |(

Automobilisten die maar vast naar links gaan, omdat een kilometer verderop een vrachtwagen rijd |(

Op de rechterbaan kan je 140 120 doorrijden en blijf je netjes achter de auto op de linkerbaan, dan mag je bij godsgratie 90 rijden |(

Achterlijk wordt ik ervan.
In de spiegels rijden. Je ziet ze kijken, maar ff naar rechts gaan, om toch die snelle motor er ff voorbij te laten gaan schijnt niet in ze op te komen.
Uitgezonderd de mensen die het wel doen. Je ziet ze wel weer gelijk naar links komen, maar alá. Zonder rechts in te hoeven halen ben je er voorbij.

Gisteren op de A50 ook weer zo'n doos. Ik kom aan en met drie auto's lengte ertussen, gaat ze maar ff remmen :j
Dus ik ga staan om te kijken wat er voor haar zit. Ik zag niks nl. En idd, er zat niks voor haar en de rechterbaan kon ze met gemak heen.
Dus ik nader nog meer, gaat ze weer remmen. Idioot wijf.
Ben er toen rechts langs gegaan en ff naast haar gaan rijden om maar flink tegen me voorhoofd te tikken. Ze had het duidelijk niet op motoren.

En zo gaat LCB er erg vaak rechts langs. Erg stout, maar anders was ik nu nog niet thuis geweest ;)
 
Dit maak ik dagelijks mee. Ik heb er overigens geen problem mee als je dit soort rakkers rechts voorbij gaat. Is in en tel gebeurd en je doet er niemand kwaad mee....maar volgens de wetgeving ben je in dat geval zwaar crimineel bezig. Je moet immers achter die doos blijven zitten, want dat is WEL goed bezig zijn..... |(

Die doos zal er overigens geen boete voor krijgen, terwijl ze achter haar zorgt voor weer een nieuwe file...en dat is nu net de kern waar het over gaat!! Meteen bekeuren en waarschuwen! Zo hebben ze het immers niet geleerd van hun instructeur. Maar in NL is het niet denkbaar dat een vlotte rijder de hand boven het hoofd gehouden wordt....eeuwige discussie dat vlotter rijden voor meer doden zorgt en dus uit den boze is.....terwijl er NERGENS wetenschappelijk bewijs hiervoor geleverd is...toch is de wetgeving hierop gebaseerd!
 
Laatst bewerkt:
links blijven staat met stip op nummer 1 van de zaken die mensen het meest irriteren mbt autorijden (en motor)

Let wel op bij rechtsinhalen. Meeste mensen kijken niet naar rechts voordat ze die kant opgaan.
 
Hmm eigenlijk heb ik hier weinig last van, dat mensen veel links blijven plakken. Gebeurt natuurlijk wel eens maar als ze ineens een Supersport achter zich zien hangen gaan ze wel weer naar rechts, en anders ga ik er inderdaad ook gewoon rechts voorbij.

Vind rechts inhalen niet zo'n zware overtreding eerlijk gezegd.. in Amerika is zoiets gewoon toegestaan (keep your lane).

Rechts inhalen is een gevolg van links blijven hangen, dus pak de oorzaak aan ipv het gevolg zou ik zeggen.
 
Maak 't vaak mee, maar haal eigenlijk nooit rechts in. Als motorrijder val je toch al niet zoi op, en zó veel haast heb ik nou ook weer niet. wacht wel even, haal links in en gebruik de middelvinger aan dezelfde kant... :j
 
Als op de linkerrijstrook een file van koekblikken ontstaat omdat er een paar honderd meter verderop een vrachtauto rijdt,mag je gewoon rechts inhalen.
 
Het ergste zijn nog die mensen die 3 banen tot hun beschikking hebben maar die het verrekken op helemaal rechts te gaan rijden, die blijven dus met 120 op de middelste baan rijden.
Ik rijdt dan met bijv. 140 op de meest rechtse baan en dan moet ik 2 banen naar links om zo'n idioot in te halen...
In zo'n geval wil ik er ook nog wel eens rechts langs gaan ;)
 
Het ergste zijn nog die mensen die 3 banen tot hun beschikking hebben maar die het verrekken op helemaal rechts te gaan rijden, die blijven dus met 120 op de middelste baan rijden.
Ik rijdt dan met bijv. 140 op de meest rechtse baan en dan moet ik 2 banen naar links om zo'n idioot in te halen...
In zo'n geval wil ik er ook nog wel eens rechts langs gaan ;)

140?!! je mag toch maar 120 in NL?! :z :P

PS. IK krijg dan altijd de neiging om er heel dicht langs te gaan rijden, zodat ze zich rot schrikken....4 versnellingen terug en al wheely trekkend ervoorbij, maar ja, DAT is a-sociaal !! :P

Zoals er moraalridders zijn die menen iets over het rijgedrag van anderen te moeten zeggen, zou je kunnen zeggen dat ik een moraalridder ben....eentje van het andere soort, dat wel... :j
 
Laatst bewerkt:
Ik word er ook strond ziek van, kon je aanrijden (drie banen) rijdt er een auto op de middelste baan, ga ik er achter rijden en wijs ik naar rechts, staan ze me een partij raar aan te kijken zo van wat moet hij dan, hij kan er toch links langs???? Maar op twee banen wordt ik helemaal gek, vooral als er één links blijft blijven de andere 200 ook maar links en als je dan als enige naar rechts gaat rijden ze het gat dicht en kom je er (denken ze) niet meer tussen. Maar ik rijd toch wel door of het er nou links of rechts langs is, moeten ze maar blijven nadenken ipv als een zombie te rijden, want dat doen de meeste mensen 's ochtends en 's avonds, ze staan op automatisch piloot of zitten te beppen. Dat was het geloof ik.
 
Ik ga met de auto in zo'n situatie meestal op de rechterbaan rijden met dezelfde snelheid als die lange rij op de linker, maar wel met een zeeeeeeeee van ruimte voor me. En mochten ze links onverhoed moeten remmen (en dat gebeurt heel vaak), voel ik me uiteraard niet verplicht om ook in de remmen te gaan. Alleen als je na een tijdje bij de eerstkomende vrachtwagen weer naar links wilt, zijn er altijd wel een paar eikels die je proberen klem te rijden. Maar per saldo rijdt dit veel relaxter, en het schiet (iets) meer op.

Met de motor ben ik minder braaf en val ik slapende automobilisten niet te veel lastig door er achter te gaan hangen, en hun het idee te geven dat ik wat van ze moet. Mogen ze van mij rustig doorslapen, ik vind mijn weg wel :)
 
Ik ga met de auto in zo'n situatie meestal op de rechterbaan rijden met dezelfde snelheid als die lange rij op de linker, maar wel met een zeeeeeeeee van ruimte voor me. En mochten ze links onverhoed moeten remmen (en dat gebeurt heel vaak), voel ik me uiteraard niet verplicht om ook in de remmen te gaan. Alleen als je na een tijdje bij de eerstkomende vrachtwagen weer naar links wilt, zijn er altijd wel een paar eikels die je proberen klem te rijden. Maar per saldo rijdt dit veel relaxter, en het schiet (iets) meer op.

Klopt met de auto doe ik vaak hetzelfde tenzij ik echt wil doorrijden, laten ze me er niet tussen omdat ze denken hé heb je hem weer hij moet weer wat anders/beters doen, die komt er niet tussen. Jammer, maar ik kom met mijn 13 jaar oude gedeukte auto echt wel voor die dure mercedes/BMW enz.
 
Links rijders heb ik ook zo'n mateloze hekel aan! :( :( :( :( :( :( :( :(

Vooral van die dozen die op de middelste baan rijden, lekker in het midden met een mentaliteit van ik rij hier, je kan er toch langs en je mag toch niet harder!!

MIjn tip: lekker rechts er langs, vinger ophoog en gas!!! :j :j :j :j :j :j

Vind dat ze daar meer Postbus 51-spotjes aan moeten wijden! Ipv de plakkers, die gedeeltelijk veroorzaakt worden door dezelfde linksrijders!

Ik haal rechts in, wel zo wijd mogelijk en blijf goed opletten op de bestuurster/der!! En als ik het doe, doe ik het vlot, maar dat spreekt voor zich!!

greetz

:(
 
Ik ga met de auto in zo'n situatie meestal op de rechterbaan rijden met dezelfde snelheid als die lange rij op de linker, maar wel met een zeeeeeeeee van ruimte voor me. En mochten ze links onverhoed moeten remmen (en dat gebeurt heel vaak), voel ik me uiteraard niet verplicht om ook in de remmen te gaan. Alleen als je na een tijdje bij de eerstkomende vrachtwagen weer naar links wilt, zijn er altijd wel een paar eikels die je proberen klem te rijden. Maar per saldo rijdt dit veel relaxter, en het schiet (iets) meer op.

Met de motor ben ik minder braaf en val ik slapende automobilisten niet te veel lastig door er achter te gaan hangen, en hun het idee te geven dat ik wat van ze moet. Mogen ze van mij rustig doorslapen, ik vind mijn weg wel :)

De aktie van Arthur is de enige juiste, laat ze maar merken dat ze stom bezig zijn. IK laat ze ook meestal de dupe worden van hun eigen idiote gedrag (terwijl IK dan ineens de boosdoener ben....) :P Het is raar gesteld met de spelregels op de snelweg en openbare weg. Zal ik de regels dan maar weer zelf moeten maken?! :z

Zie je nu hoe krom het is....wat je er ook over zegt of schrijft...de rappere rijder is de lul. Nooit de fatsoensrakker. Ook niet in de ogen van justitie en politie.......zinloos dus. Gewoon rije zoals je wil, boetes voor lief nemen. Of aanpassen en niet zeiken dan. ;)
 
Op woensdag 16 oktober 2002 11:46 schreef LCB het volgende:
bla bla

Gisteren op de A50 ook weer zo'n doos. Ik kom aan en met drie auto's lengte ertussen, gaat ze maar ff remmen :j
Dus ik ga staan om te kijken wat er voor haar zit. Ik zag niks nl. En idd, er zat niks voor haar en de rechterbaan kon ze met gemak heen.
bla bla

Vind ik niet gek dat je niks zag, ook al stond je :9
 
Ik ga met de auto in zo'n situatie meestal op de rechterbaan rijden met dezelfde snelheid als die lange rij op de linker, maar wel met een zeeeeeeeee van ruimte voor me. En mochten ze links onverhoed moeten remmen (en dat gebeurt heel vaak), voel ik me uiteraard niet verplicht om ook in de remmen te gaan. Alleen als je na een tijdje bij de eerstkomende vrachtwagen weer naar links wilt, zijn er altijd wel een paar eikels die je proberen klem te rijden. Maar per saldo rijdt dit veel relaxter, en het schiet (iets) meer op.

Met de motor ben ik minder braaf en val ik slapende automobilisten niet te veel lastig door er achter te gaan hangen, en hun het idee te geven dat ik wat van ze moet. Mogen ze van mij rustig doorslapen, ik vind mijn weg wel :)

:^
Maar wat betreft het links blijven rijden: dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven.
 
altijd meteen rechts inhalen, die auto's hebben genoeg tijd om me te zien aan komen rijden, dus ik ga er niet voor remmen, dan maar meteen er rechts langs....
 
Gewoon uiterst link aankomen rijden en daar blijven rijden dan gaan de meeste wel opzij.
Alleen de gestreste leasebaklullo's blijven links hangen.
 
Ik herken het probleem, kzit elke dag op de motor naar eindhoven op en neer, en dan is het vaak ook erug druk, wat krijg je dan, idd vrachtwagen recht en 10 auto's links die der voorbij willen maar maar met een verschil van 5 km/u of minder, dan scheur ik der altijd rechts langsheen.

Engste is wel het idee dat auto voor je dat idee ook kan hebben, daarom w8 ik altijd heel ff zodak bijna zeker weet dat tie niet naar rechts gaat.

Tot zover kan het nog, dat ik af en toe eem invoeg/uitvoegstrook gebruik om hetzelfde te doen is iets minder sociaal maargoed het heeft wel zin en je bent meteen je focking gevoel van 8er een auto blijven hangen kwijt.

Maw ik haal vrij vaak rechts in, maar kzie wel in dat het gevaarlijk is aangezien automobilisten vaak naar rechts vliegen zonder goed te kijken :S
 
??? Geef je wiskunde???

Met mod krachten was dat topic weg geweest dus...
Maar op de rechterbaan rijden en anderen het duwwerk laten doen is het meest ideale...

En idd duidelijk geen mensen via de rechterbaan gaan inhalen :j
Gewoon rustig naar de "vrachtwagen" rijden en de stoet laten passeren voordat je naar de linkerbaan gaat werkt met auto en motor het beste...
 
haal eigenlijk ook altijd gelijk rechts in.. alleen in de binnenstad meer dan op snelweg omdat ik er dan niet zo snel langs kan
 
In Belgie hetzelfde probleem... :(
En als je ze dan langs rechts inhaalt, hebben ze nog het lef te claxoneren of te knipperen met hun lichten :j
Dan moet ik wel effe op me tanden bijten om niet te reageren, anders....
 
Terug
Bovenaan Onderaan