Rechts inhalen

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
IF CAR MEMBER OF "MERCEDES/BMW/VOLVO" THEN
OVERTAKE IN RIGHT LANE
ELSE
STAY LEFT
ENDIF

Die gasten blijven net zolang links rijden tot het weer eenbaans wordt :(

Aan de andere kant denken ze dat ze god zijn met hun "boze en brede" autoneuzen. Zelfs kleine vrouwtjes met 'man's auto en afgestudeerde studentjes proberen macht uit te oefenen (dwingen nog harder te rijden achter je, bumperkleven, drukken in file) omdat ze in zo'n auto rijden. Van mij kunnen ze de schijt krijgen. Aan de andere kant, als iemand even iemands bmw leent en hij voegt achtelijk in, terwijl hij dat normaal ook in zn eigen citroen xantia doet, denk je gauw dat het aan de auto ligt.

Ik reed een keer pakketjes met een volkswagen polo, type= Bora neus, en golf achterkant (bepaald modeljaar). En waarempel! Ik voelde gewoon dat mensen anders op het autootje reageren. Positief word nog positiever en negatief word negatiever. CQ voorrang en kleven.
Gek was dat. In mn oude kadett met deuken kreeg ik meer respect leek het wel...
Het heeft dus invloed waar je in/ op rijd.
Denk maar aan jezelf met het zien van een "harley rijder" op een gehuurde racer. Of een sportieve rijder die de harley van de buurman leent omdat zn achterband lek is.... Als ie niet zwaait met zn hand, dan zal het wel een ... zijn.
Toch?
 
Ik deed het vroeger nooit, maar sinds ik teveel op de snelweg ben (woon -> nieuw werk) word ik er steeds makkelijker mee. Moet wel wat minderen. Maar ik wordt dan ook behoorlijk ziek van al die autodebielisten met rechterbaanvrees.

Nog ff en ik ga me ergeren aan mensen die onnodig rechts rijden. als ze nou gewoon allemaal opzouten naar de linkerbaan, kan ik er tenminste weer lekker langs :P .
 
Ik wil je niet voor iets uitmaken ofzo.
Maar jij heb dus echt nog nooit rechts ingehaald :?
Sorry, maar daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.

En dat knipperen met licht werkt ook niet altijd.
Als het niet werkt zullen ze je wel weer voor van alles en nog wat zitten uit te maken en lekker toch niet aan de kant gaan voor je. Lekker puh.
Je ben nou éénmaal een zeer asociale motorijd(st)er heh :+

Maar tis best. Dan ga ik er rechts langs.

Ik weet niet wat de gemiddelde automoblist irritanter vind; rechts inhalen of met je grootlicht seinen...

Ik denk dat ik voor het rechts inhalen zou gaan (weet ik wel zeker }) )
Kunnen ze je ook niets "maken" Als je gaat seinen met je licht, wil erg nog wel eens een eikel in een GSI/GTI rijden die je er juist niet langslaat....

Maar idd wel in een wat lagere versnelling er volgas langs })
 
Ik weet niet wat de gemiddelde automoblist irritanter vind; rechts inhalen of met je grootlicht seinen...

Ik denk dat ik voor het rechts inhalen zou gaan (weet ik wel zeker }) )
Kunnen ze je ook niets "maken" Als je gaat seinen met je licht, wil erg nog wel eens een eikel in een GSI/GTI rijden die je er juist niet langslaat....

Maar idd wel in een wat lagere versnelling er volgas langs })

Weet je wat de politie gaat zeggen als ze je staande houden voor rechts inhalen en jij heb je reden opgegeven.

"Maar mevrouwtje, dan had u even met het licht moeten seinen"
 
Helaas betrap ik mezelf ook regelmatig op rechts inhalen. Zelfs met de (langzame) auto. Toch rij ik in druk verkeer zelf ook wel eens met een lege rijbaan rechts naast me. Bijvoorbeeld om een vrachtwagen in te halen die een paar honderd mtr voor me uit rijdt. De reden hiervan is simpel;

Ik wil zo veel mogelijk rechts houden, de door mij gekozen snelheid aanhouden (niet te rustig dus), niet bumperkleven, niet snijden en een ander de ruimte geven.

Iedere keer merk ik weer dat dit niet haalbaar is in de spits omdat tegenwoordig bijna niemand meer een beetje ruimte over heeft voor een ander.

-Rij ik zo veel mogelijk rechts; kom ik niet meer naar links vanwege de klevende linkerstrook
-Als ik "te veel" ruimte geef aan de voorligger (meer dan 1 sec) dan wordt ik door ongeduldige figuren in snelle lease-auto's rechts gepasseerd. Laat maar.
-Als ik voor een klever naar rechts ga zit daarachter ook weer iemand die mij er niet tussen laat, en kan ik mijn snelheid helemaal niet meer volhouden, als daar al iets van over was in die rij olifanten.
-Zit ik dan rechts na het voor laten gaan van een achterligger moet ik bijna gaan snijden om er weer tussen te komen.

Wat een verhaal. Zal ik vast wel commentaar op krijgen, maar daar zitten we hiervoor toch?

Ergo; geef elkaar eens de ruimte. 160 in de file AANHOUDEN gaat toch niet, hoe graag we dat ook willen.
Kun je makkelijk van baan wisselen en hoef je de stoet op de linkerbaan niet te volgen als je ziet dat er een sneller achter je zit. Zijn de files meteen ook weer wat minder.
Ik heb overigens niet de illussie dat dit ooit gaat werken. Misschien als de snelheidscontrole wordt omgezet naar een stukje verdraagzaamheidscontrole.

Voor mensen die links blijven rijden op een lege weg :j geen verklaring voor. Snel van de weg halen voor ze in slaap vallen.

Kommaarkommaarkommaarkommaar...
 
Rechts inhalen met de auto doe ik toch regelmatig. Wat ook wilt helpen (soms), is om een paar keer te knipperen met je groot licht. Nou ja, het helpt niet altijd: tijdje terug zat ik vast achter een andere traag mobiele bejaarde die een vrachtwagen inhaalde met bijna dezelfde snelheid als die vrachtwagen. Kortom, schoot niet op. En dan komt er zo'n gehaaste Audio achter je rijden (bumperkleven) en gaat knipperen met z'n grote lichten dat ie er langs wilt. Ik raakte zachtjes mijn rempedaal aan en concludeerde dat die persoon achter me toch best een snelle reactievermogen had :)

Als er iemand onnodig links blijft rijden, dan kun je best rustig rechts inhalen. En dat 't niet mag? So what, ik zeg wel dat die persoon afremde, of whatever (improvisatievermogen dan maar aanspreken).
 
Nu we het over asociaal inhalen enzo hebben, Ik kom uut Ter Apel(jaja), en er rijdt hier een Vovootje rond, niet zomaar een Volvootje...neeeee, een hele irritante, zo'n oud type, 340 geloof ik, helemaal wit.En nou komt het; achterop de klep staat met grote koeieletters :SPEED KILLS!!, en 80 HARD ZAT!!, voorts zit de auto vol met 80,50 en 30 km bordjes,gewoon walgelijk!, en wanneer denk je dat ik het hardst en meest asociaal inhaal? :j ....juist ja, bij deze mongool....bah bah bah! :r
 
Ik rij meestal in een vito bus, als ik soms mensen inhaal, die rechts rijden en ik voeg na het inhalen naar rechts, schut die bestuurder wakker, ziet een bussie voor hem en gaat naar links!!!!! WAKKER BLIJVEN AUB!
 
Laatst bewerkt:
Ik rij meestal in een vito bus, als ik soms mensen inhaal, die rechts rijden en ik voeg na het inhalen naar rechts, schut die bestuurder wakker, ziet een bussie voor hem en gaat naar links!!!!! WAKKER BLIJVEN AUB!

Hoog tijd dus om jou en je Vito van de weg te halen ;)

Jij bent zo'n typisch geval van "gevaar voor je tweewielige vrienden"
 
Terug
Bovenaan Onderaan