Rechts inhalen

Guggenheim

MF'er
21 mei 2001
76
0
motoren/internet/muziek
Vanmiddag was het weer zover: 3-baansweg, linkerbaan druk en gehaast dan weer 120 dan weer 140 en volop oplichtende remlichten dus ik dacht wegwezen hier, middelstebaan nog drukker en volop bumperkleven, en de rechterbaan: kilometers lang leeg! zowel voor als achter terwijl ze op de middelste baan 5 meter van elkaar afreden en de snelheid daalde tot onder de 100. Toen nog niemand van de middelste baan ook maar enige intentie vertoonde om ook maar eens de kilometers lang lege(behalve ik) rechterbaan op te zoeken dacht ik: krijg de Pl*** en heb een stuk of 8 van de suf** rechts ingehaald voordat ik uiteindelijk alsnog maar opschoof naar de linkerbaan om die *** maar in te halen zoals het hoort. (rechterbaan was toen nog steeds kilometers lang leeg)

Niet slim en ik maak er geen gewoonte en wil me zeker niet heilig verklaren maar dit soort situaties wordt ik even niet goed.(wellicht vorm van roadrage?)Wat vinden jullie hier nu van?
 
Uhm ......... moet je dat vragen :? Op de motor haal ik aan alle kanten in... Links, rechts, onder, boven.... daar waar ruimte is iig. Dus nee ik sta hier niet van te kijken en eerlijk gezegd vind ik het eerder normaal dan abnormaal.
 
Vanmiddag was het weer zover: 3-baansweg, linkerbaan druk en gehaast dan weer 120 dan weer 140 en volop oplichtende remlichten dus ik dacht wegwezen hier, middelstebaan nog drukker en volop bumperkleven, en de rechterbaan: kilometers lang leeg! zowel voor als achter terwijl ze op de middelste baan 5 meter van elkaar afreden en de snelheid daalde tot onder de 100. Toen nog niemand van de middelste baan ook maar enige intentie vertoonde om ook maar eens de kilometers lang lege(behalve ik) rechterbaan op te zoeken dacht ik: krijg de Pl*** en heb een stuk of 8 van de suf** rechts ingehaald voordat ik uiteindelijk alsnog maar opschoof naar de linkerbaan om die *** maar in te halen zoals het hoort. (rechterbaan was toen nog steeds kilometers lang leeg)

Niet slim en ik maak er geen gewoonte en wil me zeker niet heilig verklaren maar dit soort situaties wordt ik even niet goed.(wellicht vorm van roadrage?)Wat vinden jullie hier nu van?

Ja behoorlijk vaag, ik rijd zelf voor me werk iedere dag het nodige aantal km-tjes in de auto en het valt me op dat de meeste mensen het vertikken om naar de rechterbaan toe gaan, ikke niet begrijpuh in ieder geval, met de auto maak ik daar dan ook vaak gebruik van, die lege rechterrijstrook...
 
Wel heel goed opletten in dit soort situaties. Zul je net zien dat Opa z'n Volvo 340 DL naar rechts gooit, terwijl jij daar zit.

Voor de rest, gewoon doen. Rijden waar ruimte is.
 
Ik word ook doodmoe van al die fukko's op de linkerbaan. |( Zien ze dan niet dat er rechts ruimte vrij is? Ik ga veel liever heen en weer dan de hele tijd maar op de zelfde baan te zitten.

Morgen rij ik van Utreg naar Weert. Dan heb ik het twijfelachtige genoegen achter een stelletje zondagsrijders te zitten die ook links blijven hangen.

Ik haal ze ook maar gewoon rechts in, en echt hard. Meestal gaan ze dan wel naar rechts.
 
Hehehe, da's nog niks jongens, ik heb hier of in dat verloren topic op GoT eens gepost dat toen hier werken waren op de 2-baans snelweg in Turnhout, je letterlijk een file van 3km had.
Niks bijzonders zeg je? Hehehe, die file was enkel te zien op het rechtse baanvak!!! :)
Ik toen met me golfje rustig links, 3 kilometer (en veel tijd) lang doorrijden tot tegen de werken, daar richtingaanwijzer aan en invoegen.
En dit was gedurende elke morgen een dikke week lang!
Af en toe had je wel eens een gek die met dezelfde snelheid als de file op het linkse baanvak ging rijden maar daar had je gelukkig halver wege een tankstation voor, effe eraf, weer erop en dan tegen 10 per uur die lul effe ophouden (dan maakt tijdverlies niet zoveel meer uit) :)

Rare jongens een hoop van die chauffeurs hoor!
 
Ik haal overal in waar ook maar een beetje asfalt ligt, witte strepen, vakken, de schijt.

Moeten ze maar eens door rijden, ik heb nog een tip, helemaal rechts is een baan waar NOOIT iemand rijd, maar die gebruik ik ook niet zo vaak.

MZZL
 
Op 2001-06-10 14:20, schreef Gizzmo13:
Ik heb nog een tip, helemaal rechts is een baan waar NOOIT iemand rijd, maar die gebruik ik ook niet zo vaak.

MZZL

Hmm, ik had vanmiddag op de heenweg op een tweebaans snelweg drie banen tot mijn beschikking }) , beetje slalommen is leuk hoor....
 
Ik doe dat ook steeds vaker, gewoon rechts inhalen...alleen als het nodig is hoor! (Dus als iemand 120 rijdt op linkerbaan terwijl rechts vrij is)
 
ik blijf netjes links rijden tot ze opzij gaan.. files tussendoor..
ben ik geen lief bikertje? :)
 
Ohjajoh, dat merkte ik! :)

Zelf kan ik de keren dat ik rechts inhaalde op m'n vingers natellen...
Alleen echte "hardcore-links-klevers" worden getrakteerd door getrompetter aan hun rechter oor.
 
Eej Bert,

Dan hebbie voor gister wel een hele boel vingers nodig bert. die file die we inhaalden telden wat meer auto's dan 1 hand hoooooor.... *D
 
flauw... ;)

trouwens, het reed aardig door en wij liepen nog steeds tussen die auto's heen te zeilen...

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-11 12:56 ]
 

Ik moet zeggen dat het opvalt dat de meeste van ons zicht niet echt heilig gedragen op de weg. Tevens zal ik dan als "schijn"heilge maar melden dat ik een bloed hekel aan plakkers en links rijders heb! Deze mensen maken een heilige DUIVELS }) Als er dan link voorbij kan doe ik dat om met een mooie grote bocht van uiterst links naar uiterst rechts te gaan. Dan zie je de auto's ook vaak gelijk opschuiven.

Kan ik er niet links langs dan gewoon rechts en dan naar binnen kijken en aan blijven kijken. Soms zie je dan gewoon een muntje vallen. ;)

Maar goed, het blijft een probleem... die plakkers....
 
Brings back good memories :)

Begin van de 1e toertocht van ons, het regende pijpenstelen, toch weerhield dit sommige van ons niet om te slalommen tussen het overige verkeer op de A58. })

Levensgevaarlijk die toertochten van ons, zou verboden moeten worden. :+
 
de methode van het van uiterst links naar uiterst rechts is wel effectief, maar toch vind ik het "uitnodigen" van automobilisten naar de vrij rechtse baan ook wel leuk. Gewoon ff zo'n handje van: kijk deze baan es...dies helemaal vrij...daar kan je ook rijden met je stomme auto!!

En dan kijken ze eerst ff schaapachtig naar je en vervolgens zie je ze met zo'n achtelijke stuuraktie naar de rechtse baan komen.. :9

Ik heb dus ook wel een hekel.....(om het nog netjes uit te drukken) aan rechtsrijders en zeker aan bumperklevers!
 
Jullie hebben het er maar druk mee.... Allemaal hekel aan allerlij mensen op de weg... Pffff ik rij gewoon en dat ik koekblikken, links, rechts boven of onder in haal, dat maakt me allemaal niks. Zo lang mensen maar op dezelfde baan blijven zitten heb ik er allemaal niet zo'n moeite mee.

De enige waar ik een HEKEL aan heb zijn Snelheidscontroleurs.... :r
 

Ik slalom dagelijks door het stadsverkeer en op rondbaan hier in San Sebastian heen , politie zegt er nooit wat van en kan er ook niets van zeggen omdat het hier wemelt van de scooters en motoren.
Rechts inhalen op de snelweg zou gewoon een voorrecht voor de motorrijder moeten zijn.
Ik heb het volgende op de rondbaan rond Parijs meegemaakt;
Ik reed volbepakt en in de kou (2 ºc) via Parijs naar Duitsland toe.
Rondbaan (max. 80 km/u) zoals altijd vol koekblikken maar genoeg ruimte om slalommend over de 5 banen een snelheid van ong. 160-170 km/u aan te houden.
Ik schrik me het lazerus als er plotseling een Gendarme op een BMW (Kgeloof K100) me voorbij komt ! en me met z'n rechterbeen groet !
Vlak daarachter nog een, die naast me komt rijden.
Hij kijkt me aan , grinnikt, steekt z'n duim op, doet een handbeweging van: volg me en geeft gas !
Ik ben er achter blijven rijden tot het begon te regenen en ik 180 km/u toch wel iets te gek vond met al dat verkeer.
Zoiets weleens met een nederlandse motoragent meegemaakt ?
:?
 
nee, maar ik groet die figuren altijd wel... Wat jij vertelt zal niet gauw gebeuren.

Ze hebben hier in nederland altijd wel behoorlijk de vaart erin.
Rijd ik rustig 130 op de rechterbaan, komt er eentje met 180 de snelweg op zeilen.

tja, hij mag da heh..


 
tsja....zo hebbik eens op de A10 bij amsterdam (voor die die niet weten waar de A10 ligt) een paar blikken ingehaald, rechts enook links, flink het gas opengetrokken en een paar keer goed in de ankers, om er vervolgens achter te komen dat een automobilist het daar niet mee eens was en mij flink afsneed. De motoragent die mij volgde....ik zag wel een koplampje in mijn spiegel, maarja...weer gewoon een motorrijder. Totdat er twee blauwe lampen aangingen en ik d8..oh.,,kut. Haalt ie die auto in die mij afsneedt, seint dat ie moet volgen, en schrijft netjes een bonnetje uit voor die blikbestuurder.. :)

kijk, das de jute van een andere kant....
 
Heb eens meegemaakt in Zuid Frankrijk dat een politie auto bijna de berm in dook om me voorbij te laten terwijl we toch echt niet zachtjes reden, dacht eerst dat die me een geintje wou flikken, maar daar zijn ze gewoon anders.
Ga trouwens dit jaar naar Italie, heb erg mooie verhalen gehoord hoe ze daar op motors reageren, lijkt wel het paradijs.

Heb wel nog eens in Nederland meegemaakt dat ik met ongeveer 180 inloopt op een stel auto's voor me, dat ik dus van me gas af ga en dat er twee politie motoren achter me zaten, dus ik denk, ik ben de lul, gaan ze voorbij en knallen net zo hard over een afrit die daar lag, mer broer schrok ook, ze reden al een tijdje achter me.

Van bumper klevers heb ik geen last, moeten die gasten toch harder leren rijden.

MZZL
 
Terug
Bovenaan Onderaan