rechts inhalen

Wanneer mag je rechts inhalen

  • Always didn't know you left is right side

    Stemmen: 20 20,8%
  • Na flink wat signalen

    Stemmen: 72 75,0%
  • Er is altijd wel ruimte rechts tussen de vangrail en de auto

    Stemmen: 0 0,0%
  • nooit

    Stemmen: 4 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    96

Seadevil

MF'er
3 apr 2003
96
0
Leeuwarden
Rij ik vanochtend lekker naar m'n werk over de A32.

En ja hoor, na een kilometer of 4 rijdt er een koekblik moederziel alleen over de linker baan. |( Een paar knipperen, flink slingeren. Maar aan de kant gaan ho maar.

Na een tijdje was ik het zo zat dat ik er maar rechts voorbij gespoten ben. }) Zelfs toen bleef ie links rijden. |(

Sommige mensen :?

Maar goed wanneer vinden jullie nu rechts inhalen op de autosnelweg is toegestaan
 
Lijkt me niet zo'n goed plan, wat nu als dat koekblik nu ineens door heeft wat ie aan het doen is en spontaan naar rechts gaat.
 
Altijd..
Te lang links rijden is mijn goedkeuring voor rechts inhalen. Het gaat met een fiets zo snel dat mocht hij naar rechts komen, je er al lang voorbij bent.
Ik zou het met de auto ook doen, maar daar is de acceleratie/snelheid een probleem. En dus blijven we er dan maar achter hangen...
 
Sja, ik ben van mening dat ik meestal wel altijd rechts kan inhalen. Daarmee wil ik dus zeggen dat ik dit op mezelf betrek omdat ik van mezelf weet wat ik moet doen als 't koekblik opeens alsnog naar rechts zou gaan.

[me]willem169 is pro-rechts inhalen.[/me]
 
Schiet er snel rechts voorbij, maar bekijk hiervoor wel de situatie om me heen, zodat ik weet waarheen ik kan uitwijken indien dit nodig mocht zijn.
 
Ik ga altijd rechts voorbij als ze niet opletten :Z :Z
Meestal ga ik er ook langsrijden en kijk ze aan en ga er dan voor rijden zo van hallo!!!!! O-)

De meeste hebben dan nog steeds niet door wat er aan de hand is |( |( |(
 
Ik let er wel op dat ik het niet zomaar doe... maar als ze me teveel treuzelen en gewoon niet reageren, is een flinke dot gas voldoende om ze even snel rechts te passeren. Maar altijd met zwaar tegenzin. |(
 
Even kijken of de vluchtstrook helemaal vrij is en er dan vlak bij de (rechter)streep er langs. En meestal hebben ze het niet eens door ook inderdaad... |( Met de auto idem, maar dat doe ik zelden.
 
Ik hou het meestal wel een paar minuten uit achter een linksrijder die makkelijk even aan de kant kan en die mijn hints (knipperen, linkerspiegel, rechterspiegel, terugschakelen) niet begrijpt.
Maar als ze achter mij gaan bumperkentekenkleven, kies ik meteen eieren voor mijn geld en ga ik rechts voorbij.
Wel ff checken of de vluchtstrook vrij is, ge wit ooit nooit nie.



O ja, nog ff stemmen.
 
Altijd..
Te lang links rijden is mijn goedkeuring voor rechts inhalen. Het gaat met een fiets zo snel dat mocht hij naar rechts komen, je er al lang voorbij bent.
Ik zou het met de auto ook doen, maar daar is de acceleratie/snelheid een probleem. En dus blijven we er dan maar achter hangen...


...precies!!!
 
Ik merk dat ik het veels te vaak doe, en dan krijg je van die momenten dat auto's toch wel net naar rechts gaan... damn, das lastig.

Maar zo dom, en voorral op 3 baan wegen heb je zo vaak dat ze in het midden rijden, moek dan van vanaf de 1ste naar de 3de om in te halen en dan weer terug naar de 1ste? Meestal blijf ik gewoon rijden op de 1ste en haal ik ze zo rechts in...
 
Ik deed het zeer regelmatig, tot een bon van 89 pleurootjes een 2 maanden geleden.
Aangezien ik toch wel zonde vind, beperk ik het rechts inhalen tot het hoogst nodige..... })
 
Als ze echt niet aan de kant gaan, ga ik er rechts langs. Twee (of drie) versnellinkjes terug en zo snel mogelijk helemaal rechts er voorbij, dan ben je snel genoeg, zelfs al komen ze alsnog naar rechts.
En die paar versnellinkjes icm een open Bos zorgen er iig voor dat ze dan ook weer wakker zijn. })
 
Ik haal regelmatig rechts in terwijl ik toch echt maar een kilometertje of 7 op de A9 rijd naar mijn werk..bekijk wel de situatie even, als ik het niet vertrouw dan doe ik het niet..het mag natuurlijk nooit eigenlijk en het is niet veilig en niet aan te raden maar ja onnodig linksrijden mag ook niet he ;) Je ziet gewoon de filevorming ontstaan op de 2 linkerbanen terwijl de rechterbaan vrij is..belachelijk dat gedrag.

En dan rijdt ik nog maar op een 700cc choppertje..kan me voorstellen dat je op een snelle motor nog veel meer rechts gaat inhalen.
 
Altijd..
Te lang links rijden is mijn goedkeuring voor rechts inhalen. Het gaat met een fiets zo snel dat mocht hij naar rechts komen, je er al lang voorbij bent.
Ik zou het met de auto ook doen, maar daar is de acceleratie/snelheid een probleem. En dus blijven we er dan maar achter hangen...

Helemaal mee eens!! Er is tenslotte nog vluchtstrook mocht ie naar rechts komen.

Wat betreft de overtreding nog even dit als aanvulling. Ik vind dat de veroorzaker van de ellende aangepakt moet worden en niet diegene die zich aan de omstandigheden aanpast wat nu dus wel gebeurd.
Oorzaakbestrijding!! Niet symptoombestrijding!! :}
 
Ik merk dat ik het veels te vaak doe, en dan krijg je van die momenten dat auto's toch wel net naar rechts gaan... damn, das lastig.

Maar zo dom, en voorral op 3 baan wegen heb je zo vaak dat ze in het midden rijden, moek dan van vanaf de 1ste naar de 3de om in te halen en dan weer terug naar de 1ste? Meestal blijf ik gewoon rijden op de 1ste en haal ik ze zo rechts in...
Vin'k juist wel leuk, je eigen mini-bochten maken. :)
 
Vaak heb je zo megasliert rijden op de linkerbaan, dan ga ik er gewoon rechts zover mogelijk langs en druk ik de motor er tussen. Fuck them
 
Ach waarom niet? Wel flink het gas opentrekken om niet in de dooie hoek te blijven hangen.
 
En ja hoor, na een kilometer of 4 rijdt er een koekblik moederziel alleen over de linker baan. |( Een paar knipperen, flink slingeren. Maar aan de kant gaan ho maar.

Als er maar 1 auto op de baan is en die blijft links hangen (ik rij op dat moment dus al rechts) doe ik echt geen moeite om erachter te gaan hangen en signalen te gaan geven. :Z
Ik blijf gewoon mijn snelheid aanhouden op de rechterbaan, maar hou wel de auto in de gaten voor het geval dat ie plots naar rechts wil zonder kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan