rechts inhalen

Wanneer mag je rechts inhalen

  • Always didn't know you left is right side

    Stemmen: 20 20,8%
  • Na flink wat signalen

    Stemmen: 72 75,0%
  • Er is altijd wel ruimte rechts tussen de vangrail en de auto

    Stemmen: 0 0,0%
  • nooit

    Stemmen: 4 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Ze krijgen van mij precies één seconde om aanstalten
te maken om naar rechts te gaan.
Zo niet, dan haal ik onherroepelijk rechts in en dat
is met een FJR1300 maar "effe tikke".
 
Ze krijgen van mij precies één seconde om aanstalten
te maken om naar rechts te gaan.
Zo niet, dan haal ik onherroepelijk rechts in en dat
is met een FJR1300 maar "effe tikke".
:^
Als ik in een heel goeie bui ben ook wel eens 2 seconden.
 
Altijd..
Te lang links rijden is mijn goedkeuring voor rechts inhalen. Het gaat met een fiets zo snel dat mocht hij naar rechts komen, je er al lang voorbij bent.
Ik zou het met de auto ook doen, maar daar is de acceleratie/snelheid een probleem. En dus blijven we er dan maar achter hangen...

:^
 
Ik laat ze meestal toch wel merken dat ik het niet op prijs stel dat ze links blijven hangen. Als ze toch blijven hangen, dan er rechts voorbij, mits ik ruimte genoeg heb en geen last van andere auto's vlak voor of achter me. Als het erg druk is (zo'n file die 90 rijdt zeg maar), dan is vaak de rechterbaan een heel stuk vrij, die wil ik dan ook nog wel eens nemen, rechts inhalen in een file mag immers gewoon.
 
Ik werd pas ingehaald door een motorrijder, die met ca. 200 rechts voorbij kwam, terwijl ik hem wel zag aankomen... Ik dacht: "Piepklein gaatje heeft die Blade genoeg aan..." Maar deze gozer remde niet eens om mij de kans te geven naar rechts te gaan.
Was toch knap vervelend geweest als hij in zijn t-shirtje(!!!) over het asfalt had gegleden, zichzelf afremmend met zijn buik...
Toch wel effe de kans geven naar rechts te gaan denk ik.
 
Helemaal mee eens!! Er is tenslotte nog vluchtstrook mocht ie naar rechts komen.

Wat betreft de overtreding nog even dit als aanvulling. Ik vind dat de veroorzaker van de ellende aangepakt moet worden en niet diegene die zich aan de omstandigheden aanpast wat nu dus wel gebeurd.
Oorzaakbestrijding!! Niet symptoombestrijding!! :}


:^ :}
 
Ik ga er gewoon meteen rechts langs.
Als ik iedere keer me op moet winden over zo'n onnodig-linksrijder stap ik nog chagrijnig van m'n motor af..
tandje terug en BWOOOAAAAAAAAP rechts er langs.
 
Ik betaal voor alle banen wegenbelasting.
Als links weer eens dichtgeslibt is met mensen die alleen een abbo voor de linkerbaan schijnen te hebben :? ga ik er gerust rechts voorbij.
Dan heb je er ook nog van die gasten tussenzitten die blijkbaar wel in de gaten hebben wat er speelt en die menen dat ze het gaatje wel ff kunnen dichtrijden...
altijd lachen.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar goed wanneer vinden jullie nu rechts inhalen op de autosnelweg is toegestaan

Ik rij best netjes, maar op die links rijders ga ik niet eens meer wachten. Doe er dus geen moeite meer voor en haal indien echt nodig gewoon rechts in.
 
Als er een gek in een koekblik continue links blijft hangen en na wat signalen nog niet aan de kant gaat :X :X sjah.. dan zullen ze het weten ook..

Ik schakel terug zodat ik goed hoog in de toeren zit en knal dan ook met een flinke peut gas langs. Met me Akra eronder heeft dit meestal wel een goed effect, ik ben er voorbij en opeens gaat het koekblik toch rechts rijden :) O-) :) O-)
 
Ten eerste:
Autosnelweg?? Ach letterlijk genomen is een motorfiets ook een automobiel :)

Rechts inhalen doe ik af en toe wel, zowel met de motor als met de auto. Wat ik niet doe is seinen ofzo, de auto laat ik altijd uitrollen richting de linksplakkers bumper, met de motor doe ik dat niet voor het geval die gast ineens z'n rempedaal weet te vinden. Als de linksplakker niet van wijken weet dan ga ik er rechts voorbij waarbij ik in alle gevallen eerst heel goed in m'n spiegels kijk of er geen wouten in de buurt zijn. Verder houd ik altijd m'n uitwijk mogelijkheden in de gaten.

Je hebt nou eenmaal mensen die het totaal ontgaat wat er om hen heen op de weg gebeurt, gelukkig voor hen rijden die in een auto. Wat wel vervelend is als linksplakkers naar je gaan seinen als je ze rechts hebt ingehaald, ik bedoel als linksplakker zit je fout als rechtsinhaler ook, staan we toch quite? Ga dan gewoon naar rechts.

Rechtsinhalen mag worden toegestaan net als in Amerika, wat mij betreft.
 
nu ben ik zelf een vrouw...

Maar t gebeurt heeeeel veeeeel dat t dus OF ouwe mensen(man/vrouw) met of zonder hoedje achter t stuur zitten met hun blik STAR vooruit kijkend... nie naar links of rechts kijkend laat staan de achteruit kijk spiegel

Of t zijn van die vrouwen met een gezicht of ze voor t eerst achter t stuur zitten en niet meer durven wisselen van baan om bang te zijn voor eventuele gevaarlijks vracht autootjes

Meestal kijken ze erg duf uit hun oogjes.. of zitten hard mee te galmen met een beetje muziek.. en denken van...doe wat je wil maar mij krijg je er nie vandaan

Eerlijk is eerlijk... Ik ben een vrouw. en ik heb me man beloofd...dat ik erg goed ga opletten nie als hun te worden :+
:X
Want worden als een van hierboven geschetste wil ik niet worden
 
Mijn opmerking is een klein beetje off-topic,maar om er nu een nieuw topic voor te openen lijkt me ook niet erg verstandig.

Ik zou graag een paar meningen willen horen over het volgende,dit is vast wel iets wat meerdere van jullie dagelijks meemaken,als je op een 1-baansweg rijdt(dus met 2 groenstroken aan beide kanten)en er rijd een auto voor je die je schijnbaar de ruimte geeft om te passeren,dus ff een metertje naar rechts gaat,ga je er dan gelijk langs of wacht je net als ik totdat je zeker weet dat ie voor jou naar rechts gaat of dat ie per ongeluk zo ver uitwijkt...

ben benieuwd hoe jullie hierover denken

groeten FIASCO2003
 
T zal wel aan mij liggen, maar ik haal dus vrijwel nooit rechts in...Ik doe veel, maar dat niet. Mensen verwachten je daar dus echt niet, en hoeveel er over dr schoudertje kijken in de auto om te kijken of er rechts soms iets langs zit..zero/nul/nakkes/nada. Ik heb dan ok mischien niet zoveel haast als sommige hier (alhouwel :X )).

enne, dat dat inhalen als er iemand n metertje naar rechts gaat...sjah, je weet nooit of tie maar zit te dutten, of dat ie je voorbij laat, of zelfs dat ie je klem wil rijden (jaah zelfs die zijn er). Als ie dan, terwijl je er lans zit naar links komt, en er is ook n tegenligger, heb ie wel n groot probleem. Ik wacht altijd gewoon ff, om er daarnaa voorbij te gaan als er (ietsie) plaats is op de linkse baan. (behalve in de file op n 2baans weg, dus met tegenliggers, dan is de streep in het midden mijn rijbaan...past vast).
 
Ik kan me dood zitten ergeren aan mensen die links blijven rijden terwijl er rechts geen hond te vinden is. De ergste types zijn die mensen die je zien en desondanks links blijven rijden. Daar ga ik dus ZEKER rechts langs, t liefst met zo veel mogelijk lawaai.. stelletje soepkippen..
 
als je op een 1-baansweg rijdt(dus met 2 groenstroken aan beide kanten)en er rijd een auto voor je die je schijnbaar de ruimte geeft om te passeren,dus ff een metertje naar rechts gaat,ga je er dan gelijk langs of wacht je net als ik totdat je zeker weet dat ie voor jou naar rechts gaat of dat ie per ongeluk zo ver uitwijkt...

ben benieuwd hoe jullie hierover denken
nee, dát vind ik toch wat al te link. Daar blijf ik wel achter tot er echt ruimte is.
 
Rij ik vanochtend lekker naar m'n werk over de A32.

En ja hoor, na een kilometer of 4 rijdt er een koekblik moederziel alleen over de linker baan. |( Een paar knipperen, flink slingeren. Maar aan de kant gaan ho maar.

Na een tijdje was ik het zo zat dat ik er maar rechts voorbij gespoten ben. }) Zelfs toen bleef ie links rijden. |(

Sommige mensen :?

Maar goed wanneer vinden jullie nu rechts inhalen op de autosnelweg is toegestaan

btw: Always didn't know you left is right side. raar engels

het is soms verbazingwekkend dat men zomin mogelijk rechts houd.
is lekker makkelijk invoegen op de eerste baan en dan zo snel mogelijk naar de 2e baan en dan oogkleppen op en recht zo die gaat |( .
ooit op de A2 naar Utrecht het is druk maar het rijd. 3ebaan druk, 2e baan druk, 1e baan LEEG !!!!!!! |( dan maar gas erop en gaan *D . kon een kilometer gewoon door rijden lang al die auto's die niet rechts willen houden.
sinds enige tijd doe ik aan rechts inhalen. dan nadat je ervoorbij ben in je spiegel kijken om dan teconstateren dat ze het niet hebben begrepen en doodleuk op die 2e baan blijven rijden |( .

mijn stelling: als men zoveel mogelijk rechts houd, dan kan ik niet rechts inhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan