Rechtsgang in Belgie

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Afgelopen zaterdag een mooi (op een deskjet geprint) briefje gehad van de politie uit Hasselt. Het schijnt dat ik in Hasselt of omgeving geflitst ben door een "onbemande Gatso paal". Dat ik op het betreffende tijdstip 15 km te hard ree (85 ipv 70) en volgens de kop van de brief betrof dit een ZWARE OVERTREDING.

Verder geen boetes oid alleen een antwoordformuliertje met wat standaard vragen.

Weten de Belgen misschien wat ik moet doen en wat eventueel de gevolgen zijn.

Alvast bedankt

;( ;( :( :(
 
Briefje invullen en terugsturen zeker? Vanaf 10 km/u te rap is een zware overtreding. 15km/u te rap kost een belg zo'n 150 € of dit meer is voor een nederlander (of een andere buitenlander) weet ik niet maar ik denk het niet.

edit: tarieven van de verkeersboete's voor buitenlanders

http://wegcode.be/divers/boetes2.htm
 
Huh, standaard vragen, zoals wat dan??? Zware overtreding, lachen zeg.... Hoe kan een overtreding nu zwaar zijn?? Daar hebben ze het misdrijf toch voor uitgevonden??

Maareh, woon jij nu in Nederland of in België???

Ik woon in NL
 
Briefje invullen en terugsturen zeker? Vanaf 10 km/u te rap is een zware overtreding. 15km/u te rap kost een belg zo'n 150 € of dit meer is voor een nederlander (of een andere buitenlander) weet ik niet maar ik denk het niet.

OK maar waarom krijg ik dan niet gewoon een bekeuring thuis, en waarom moet ik het formulier invullen en terugsturen.
 
OK maar waarom krijg ik dan niet gewoon een bekeuring thuis, en waarom moet ik het formulier invullen en terugsturen.

Tjah omdat je buitenlander bent, ik krijg mijn boete's direct met een mooi overschrijvingsformulier. Hoe het werkt voor buitenlanders weet ik niet. En als belg ben ik nog (hehe) niet geflitst in nederland dus ik weet ook niet wat jullie politiebeambten moeten doen als ze een belg flitsen
 
Hele schappelijke prijzen daar in Belgie!!

In Nederland ben ik evenveel kwijt, maar dan op het circuit wel te verstaan.

Vanaf vandaag ga ik in Belgie racen op de openbare weg......niet eens je rijbewijs kwijt bij overschrijding van 71 km/h en meer. ;)

Ik vraag mij wederom af waar die gigantische verschillen met Nederland vandaan komen. Alhoewel, als een buitenlander HIER wordt gepakt krijgt ie ook een boete, terwijl ik naar de rechter mag om uit te leggen waarom ik mijn rijbewijs wil houden. Lang leve de Euro-gedachte.
 
In gelijk welk europees land kunnen ze je rijbewijs niet afpakken als je de boete betaald ofwel later als ze je het toesturen ofwel direct aan de politie als ze je tegenhouden. Weet iemand de prijzen van boete's in nederland dan ga ik daar rijden. Al is de pakkans in nederland wel groter dus...
 
Tjah omdat je buitenlander bent, ik krijg mijn boete's direct met een mooi overschrijvingsformulier. Hoe het werkt voor buitenlanders weet ik niet. En als belg ben ik nog (hehe) niet geflitst in nederland dus ik weet ook niet wat jullie politiebeambten moeten doen als ze een belg flitsen
ze sturen je gewoon een overschrijvingsformulier (zoals dat hier gebeurt :? ben hier nog niet geflitst, ginder al wel), 3 weken later sturen ze je een tweede iets dringender formulier, nog een paar weken later een formulier waar ze met allerlei nare dingen dreigen en dan geven ze het op
}) :j :j :j })
 
echt ? man ik moet meer in nl gaan rijden
was wel met de wagen, en oppassen dat ze je ginder niet stoppen langs de kant van de weg, maar voor die paar pleuro's gaan ze niet de moeite doen om in het buitenland te liggen rommelen met deurwaarders e.d. ... het heeft me toen zo'n 200 oude guldens bespaard *D
 
het heeft me toen zo'n 200 oude guldens bespaard *D

mij 600 oude guldens.. :D

Niet opsturen..lekker laten geworden..

138 waar je 120 mocht..nu ruim 2 jaar geleden..niets meer van gehoord..en nog vaak in belgie geweest...houd me nu wel aan de snelheid daar ... dat gebeurd me namelijk geen 2e keer .. dure zoooi..
 
overschrijding met méér dan 10 km/u en minder dan 21 km/u : 200 EUR;
overschrijding met tenminste 21km/u en minder dan 51 km/u : 275 EUR;
overschrijding met tenminste 51km/u en minder dan 71 km/u : 350 EUR;
overschrijding met 71km/u of meer : 375 EUR
Je kunt daar beter 50 km te hard rijden dan 21km
is veel goedkoper :P :P :P :P
Dat is hier in Nederland wel anders :( :( :( :(
 
Als je niet betaalt in Belgie en ze houden je aan ben je volgens mijn ervaring dubbel de l*l. Dit uit zeer nabije ervaringen van afgelopen jaar. enige vraag is natuurlijk: wat is de verjaringstermijn en wat is de pakkans.

Het eerste kan ik morgen wel ff navragen aan mijn collega advocaat in Antwerpen. Als je het wilt weten laat het me ff weten via de meel, dan stuur ik je het antwoord wel ff door.
 
overschrijding met méér dan 10 km/u en minder dan 21 km/u : 200 EUR;
overschrijding met tenminste 21km/u en minder dan 51 km/u : 275 EUR;
overschrijding met tenminste 51km/u en minder dan 71 km/u : 350 EUR;
overschrijding met 71km/u of meer : 375 EUR
Je kunt daar beter 50 km te hard rijden dan 21km
is veel goedkoper :P :P :P :P
Dat is hier in Nederland wel anders :( :( :( :(


dit klopt niet meer .
er is een uitspraak van euro hof
buitenlanders betalen even veel.
zie ook
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/6664
 
Terug
Bovenaan Onderaan