"Recordaantal Nederlanders heeft een motorrijbewijs"

Tja, als er aan de ene kant nog steeds mensen hun rijbewijs halen en aan de andere kant niemand dood neervalt, zal het absolute aantal wel stijgen ja.
 
Wordt blijkbaar een mode trend. We gaan maar motor rijden want nu met corona hebben we niks te doen was het blijkbaar.
Heropstappers en mensen die wat meer woon /werk gaan rijden wslijk.
En natuurlijk het overgrote deel nog geen 2500 km per jaar rijden maar op Zondag de dijken onveilig maken massaal :+
 
Het begin van het einde van "onze" hobby.
APK, nieuwe (verkeers)regels, veiligheid moet vergroot worden etc en we hebben weer een melkkoe.
Waar veel mensen mee aan de slag gaan, zijn straks weer veel euro's te halen.
Zoiets?? :+
 
Ik had een collega uit Vlissingen, altijd dat geklaag over de afstand, tja alles is ver weg als je daar woont.
Dat ligt eraan waar je werkt, als je in Middelburg werkt valt t wel mee :+ Ik heb t juist met alles ten noorden/oosten van Amersfoort, boeren niemandsland waar ik alleen kom als de TT is. :+
 
Merk wel dat ik mijn omgeving ineens heel veel mensen hun motor rbw. gaan halen. 2 vrienden hebben het recent gehaald, Zelfs m'n zusje heeft het in haar hoofd gekregen om een motor aan te gaan schaffen, de vriend daarvan is aan het proeflessen.. en op haar werk hebben ook ineens 2-3 mensen interesse als ze het er over hebben. En dat zijn dus allemaal mensen in de leeftijd 18 tot 30.

Het zal wel aanstekelijk werken ofzoiets? Of een gevalletje "FOMO"?
 
Merk wel dat ik mijn omgeving ineens heel veel mensen hun motor rbw. gaan halen. 2 vrienden hebben het recent gehaald, Zelfs m'n zusje heeft het in haar hoofd gekregen om een motor aan te gaan schaffen, de vriend daarvan is aan het proeflessen.. en op haar werk hebben ook ineens 2-3 mensen interesse als ze het er over hebben. En dat zijn dus allemaal mensen in de leeftijd 18 tot 30.

Het zal wel aanstekelijk werken ofzoiets? Of een gevalletje "FOMO"?
Hebben we net de Covid pandemie achter de rug, krijgen we de ikwilstoeremotorrijder(m/v/onzijdig)worden pandemie-O-
 
Het begin van het einde van "onze" hobby.
APK, nieuwe (verkeers)regels, veiligheid moet vergroot worden etc en we hebben weer een melkkoe.
Waar veel mensen mee aan de slag gaan, zijn straks weer veel euro's te halen.
Zoiets?? :+
Was mijn idee ook, vooral niet aan de grote klok hangen…en vooral verkondigen dat motorrijden gevaarlijk is….
 
Was mijn idee ook, vooral niet aan de grote klok hangen…en vooral verkondigen dat motorrijden gevaarlijk is….
:^ Als mensen zeggen "ik zou mezelf meteen doodrijden" zeg ik meestal "precies, maar kijk, bij MIJ maakt het niet uit als ik doodga, maar JIJ bent echt belangrijk, dus ik zou het niet doen als ik jou was".
 
Dat ligt eraan waar je werkt, als je in Middelburg werkt valt t wel mee :+ Ik heb t juist met alles ten noorden/oosten van Amersfoort, boeren niemandsland waar ik alleen kom als de TT is. :+
Hij moest 2 weken naar Den Helder en wilde niet overnachten omdat hij net samenwoonde.
Nou, dat is (voor onze begrippen) een teringeind. Wel met een mooie Vito.
 
:^ Als mensen zeggen "ik zou mezelf meteen doodrijden" zeg ik meestal "precies, maar kijk, bij MIJ maakt het niet uit als ik doodga, maar JIJ bent echt belangrijk, dus ik zou het niet doen als ik jou was".
Ik zeg altijd: ben je zo onhandig met je gashendel?

Hoe vaak ik dat heb moeten aanhoren, en ook over mijn leeftijd…. |(

Tis nu mooi weer hier, ik ga een stukje rijden……:W
 
Hij moest 2 weken naar Den Helder en wilde niet overnachten omdat hij net samenwoonde.
Nou, dat is (voor onze begrippen) een teringeind. Wel met een mooie Vito.
Hahaha ja maar dan noem je ook wel de twee grootste uithoeken van het land… niet willen overnachten, omdat ie net samenwoonde, haha. Iedere getrouwde man zou beter weten :+
 
Vraag me wel af hoeveel van die 1,5 miljoen een motor hebben of soms rijden
Ik schat van minder dan een half miljoen , want er zijn blijkbaar 800000 motoren
Er zijn een heleboel mensen die er twee of meer hebben , en er zijn er die er twintig hebben en nooit een km rijden
 
Was lekker rustig…..

F554E478-3FB7-4E80-88A5-76BBBF81BB99.jpeg
 
En er komen meer motoren bij, want elektrisch rijden wordt duur de komende jaren…
 
Terug
Bovenaan Onderaan