Red alert type Delta alarmsysteem

Polite

MF'er
29 nov 2006
248
0
Hallo een ieder,

Ik ben dus in het bezit van een CBR 600 F. Nu wil het geval dat na alle waarschijnlijkheid mijn alarm systeem (Red Alert Type Delta) mijn accu na een week volledig heeft leeg getrokken. Ik ben dan ook van plan om het alarmsysteem uit te (laten) bouwen. Maar nu mijn vraag. Is dit door een leek te doen. Of is dit iets wat door een ervaren iemand moet worden gedaan.

Ik zie jullie antwoord met belangstelling tegemoet.
 
Heb hetzelfde probleem dat de batterij het na een tijdje voor bekeken houdt maar als hij nu op stal staat plug ik gewoon de druppellader in (twee extra draadjes met een fiche gemonteerd op de batterij zodat ik niet telkens het zadel hoef af te halen).
Misschien het overwegen waard? Een druppellader kost niet zo gek veel, je blijft je alarm behouden en je batterij blijft altijd volledig geladen.

Greetings
Inter
 
Tja een extra accu of een accu met iets meer amperes ,en dan twee weken kunnen laten staan, vindt ik geen optie. Ik ben namelijk ook in het bezit van een Honda Transalp. Die staat soms de hele winter stil. In het voorjaar even aan de druppel lader en hij loopt weer. Vervolgens kan hij de hele zomer zonder druppellader mee. Dit moet toch ook kunnen bij de CBR???

Tevens vindt ik een alarm systeem overbodig. (althans voor mij) En dat iedere keer twee keer omdraaien met het contact sleuteltje, anders vliegt het alarm er weer op. Ik vindt het allemaal niks.

Maar mijn vraag is : kan ik het alarm systeem zelf uitbouwen of moet dit door een expert gebeuren.
 
Als je er echt niks vanaf kent laat het dan door iemand anders doen. Je zit met een startonderbreking etc. Het is niet zomaar de draadjes losknippen, je moet de juiste ook terug met elkaar verbinden!

Inter
 
Tja wat alarm systemen op een motorfiets betreft, ben ik a technisch. Hier niet zelf aan beginnen begrijp ik. Oke!!! Weet iemand wat het gaat kosten wanneer je het laat uitbouwen?? En bij welke zaak je dit het beste kunt laten doen??

Ik woon in de omgeving van Groningen.
 
Even wat rondgebeld, en gevraagd wat het kost om mijn Red Alert alarm systeem uit te bouwen. Ze gaven wel aan dat er wel vaker problemen zijn met dit type alarmsystemen. Boonstra motoren gaf aan dat ze dit systeem vaker uitbouwen dan inbouwen. Kost bij motoport max 100 Euro. Bij Boonstra ongeveer 110 Euro.

Zijn dit redelijke bedragen of zeggen jullie dit kan goedkoper.

Nou ja hoe dan ook dan ben ik er wel van af, en kan ik weer lekker :]
 
Is er dan echt niemand in je buurt die je kan helpen? Ik vind het veel geld om een alarm te demonteren. Effe kijken, één of twee massa kabels weghalen, één of twee startonderbrekingen terug doorschakelen, voedingsdraden weghalen, led uitschakelen, twee draden naar pinkers ontkoppelen ... dat is het in grote lijnen. Deze week nog een alarm uitgebouwd in ongeveer een halfuurtje. Probeer iemand in je kennissenkring vast te krijgen die enig verstand heeft van elektriciteit en het is zo gepiept.

Inter
 
Oke, zo moeilijk is het dus ook weer niet. Maar hoe demonteer ik het kastje bij het contactslot dan? Het gedeelte waar de led met druk knop op zit zeg maar. Dit lijkt wel een gedeelte. En hoe is dit verbonden met het contact slot?
 
Terug
Bovenaan Onderaan