Red Alert

Siero

MF'er
25 sep 2007
110
0
Nijverdal
Ik heb een VTR SP-1 daar was de accu niet goed meer van klemspanning was goed maar de startspanning was veel te laag, dus nieuwe accu erin. Motor op contact geen probleem alle controle lampjes branden maar ik hoor de brandstofpomp in de tank niet. Afstandsbediening werkt ook niet van het alarm ( Red alert ). De knipperlichten reageren dus niet de LED drukschakelaar van het alarm doet ook helemaal niets. Alle zekeringen doorgemeten in de zijkuip en in de tail ( 3 zekeringen ) alles goed, ook van het alarm. Op Google de handleiding op gezocht van dit alarm maar ik kan daar niks mee omdat hij helemaal niks doet. Wie kan mij helpen?? De dodemansknop is niet ingeschakeld. Ik heb hem nu aan de lading staan misschien is dat de oplossing?
 
Die heb ik, dankje. Alleen daar heb ik niks aan omdat ik niet in de set-up kan komen. Hij gaat alleen op contact de afstandsbediening reageert niet en de drukschakelaar op de motor ook niet. Ik heb wel overal spanning op staan, ik snap hier niks van.
 
Ik heb een VTR SP-1 daar was de accu niet goed meer van klemspanning was goed maar de startspanning was veel te laag, dus nieuwe accu erin. Motor op contact geen probleem alle controle lampjes branden maar ik hoor de brandstofpomp in de tank niet. Afstandsbediening werkt ook niet van het alarm ( Red alert ). De knipperlichten reageren dus niet de LED drukschakelaar van het alarm doet ook helemaal niets. Alle zekeringen doorgemeten in de zijkuip en in de tail ( 3 zekeringen ) alles goed, ook van het alarm. Op Google de handleiding op gezocht van dit alarm maar ik kan daar niks mee omdat hij helemaal niks doet. Wie kan mij helpen?? De dodemansknop is niet ingeschakeld. Ik heb hem nu aan de lading staan misschien is dat de oplossing?

Draait de startmotor als je de contacten aan de startmotor doorverbind?
 
Startmotor heb ik nog niet doorverbonden , ik vermoed zelf ook dat het aan de blokkering ligt, alleen zo vreemd nieuwe accu erin en niks doet het meer


Had ik ook met dat Red alert alarm.

Zet het contact uit zet je motor op het alarm en dan vanaf het alarm let erop dat de knippelichten knipperen zoals het moet.Dan zou het toch opgelost moeten zijn? Probeer het desnoods een paar keer.
 
Ik kan hem niet op alarm zetten of eraf halen de afstandsbediening doet het niet


Ah ha batterijen op zeker. :+

Logisch dat de blokkering er nu op zit als je je accu lostrekt gaat Red Alert op slot.Na het plaatsten van een nieuwe accu moet je wel even dat gepiep horen.

Heb je het ene kabeltje aangesloten want eentje gaat er naar de plus van je accu ;)
 
Laatst bewerkt:
Alarmen :r
Tijdens een circuit dag verrekte het ding om uit te gaan :') ,bij mijn andere fiets trok ie binnen 2 weken de accu leeg :(
Ik heb er die van de week eruit getrokken en in de kliko geflikkerd :P
Wel makkelijk als je een stekker verbinding hebt :) en je weet hoe door te verbinden.

Was een datatool
 
Alarmen :r
Tijdens een circuit dag verrekte het ding om uit te gaan :') ,bij mijn andere fiets trok ie binnen 2 weken de accu leeg :(
Ik heb er die van de week eruit getrokken en in de kliko geflikkerd :P
Wel makkelijk als je een stekker verbinding hebt :) en je weet hoe door te verbinden.

Was een datatool


Mijn Red Alert laat ik nog even zitten maaaaaaar *D mocht die ooit 1 keer moeilijk gaan zitten doen zal ook die mijn kliko gaan vullen :+
 
Mijn Red Alert laat ik nog even zitten maaaaaaar *D mocht die ooit 1 keer moeilijk gaan zitten doen zal ook die mijn kliko gaan vullen :+

Het alarm at er bij mijn daytona 675(met mini accu) fabrieks af op,toen ik de fiets allrisk wou verzekeren,moest er een compleet nieuwe in a 600 euro,omdat er een stalen kooi omheen moest :?
toen maar een andere verzekering genomen die geen alarm voorschrijft wat duurder maar dat had ik er financieel zo uit :)
Het ding jaren laten zitten,maar nu was ik het beu. B|

Bij mij hielp het weleens als het ding in slaapstand stond,het contact aan te zetten,dan ging de gehele riedel af en dan kon ik het alarm weer met de afstandsbediening uit zetten en werkte het geheel weer naar behoren.
 
Willem weet jij welk en waar dat relais zou kunnen zitten?


Bij mij zit alles in de kont vd GSXR verwerkt maar da's bij iedereen of elke motor toch weer anders.

Even google op je motor dan kan je zien hoe bij jou het Red Alert eruit ziet.

Probeer ook je tweede afstandsbediening eens misschien is die andere wel stuk ?
 
Laatst bewerkt:
Het alarm at er bij mijn daytona 675(met mini accu) fabrieks af op,toen ik de fiets allrisk wou verzekeren,moest er een compleet nieuwe in a 600 euro,omdat er een stalen kooi omheen moest :?
toen maar een andere verzekering genomen die geen alarm voorschrijft wat duurder maar dat had ik er financieel zo uit :)
Het ding jaren laten zitten,maar nu was ik het beu. B|

Bij mij hielp het weleens als het ding in slaapstand stond,het contact aan te zetten,dan ging de gehele riedel af en dan kon ik het alarm weer met de afstandsbediening uit zetten en werkte het geheel weer naar behoren.

Dat had ik ook toen mijn accu los gekoppeld had toen werkte Red Alert ook even niet goed.
 
Tweede ab daar doet hij het ook niet op. Batterij van de ab is gewoon 11,9 volt dat moet voldoende zijn. Iedere winterstop gaat de accu eruit en nu voor het eerst in 4 jaar doet hij niets. Maar hier boven wordt er geschreven , toen deed hij het ook even niet meer. Kan ik hier uit begrijpen dat hij het zomaar weer deed?
 
Omdat dat alarm als een vampier mijn accu leegzoog,was er na een week of 4 geen prik meer in de accu te bekennen.
dus kon ik de fiets ook niet meer van het alarm afzetten.
Dan laadde ik de accu volledig op en plaatste deze terug,ik kon hem dan niet van het alarm afzetten met de afstandsbediening.
Remedie : contact aanzetten en de gehele datatoolshow(lees muziek :+ ) trad in werking.
die je dan weer af kon zetten met de afstandsbediening...en zo werkte het hele zaakje weer :)
 
Laatst bewerkt:
De ellende is dat het alarm niet afgaat dus ik kan hem ook niet uitzetten .
Er gebeurt niets als ik de accu terug plaats in de motor, geen piep of signaal niets en de accu is nieuw en volledig opgeladen
 
Terug
Bovenaan Onderaan