Red Bull Grand Prix of The Americas 10-12 april 2015

Wie pakt em?

  • Marc Marquez

    Stemmen: 17 42,5%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 8 20,0%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 8 20,0%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 7 17,5%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders namelijk...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    40

Punicajack

MF veteraan
29 feb 2004
2.370
1
Driebergen-Rijsenburg
Race 2 van seizoen 2015 gaat van start at COTA, Circuit of the Americans.
MotoGP-United-States-Grand-Prix-QuintEvents-Starting-Line-1.jpg


Na race 1 lijken de rollen omgedraaid, Repsol Honda loopt momenteel achter de feiten aan, een sterke rijder verloren aangezien Dani herstelt van een operatie voor zijn armpump probleem, zijn vervangen Aoyama zal niet direct een podium kandidaat zijn. Marquez heeft een fout gemaakt en kwam maar tot een 5e plaats in Qatar, alhoewel hij wel liet zien snel te zijn. Marquez heeft een goed lijstje op Austin, 2x gereden, 2x gewonnen, vorig jaar met grote overmacht en had zelfs tijd om te stunten. Marquez zal alleen tevreden zijn met een overwinning dit weekend.

Het Ducati fabrieksteam met de GP15 heeft indruk gemaakt in het eerste weekend. Erg snel in de trainingen, pole position en Dovi greep net naast de winst, wel 2 ducs op het podium. Wat kunnen ze in Austin laten zien?

Lorenzo was middelmatig in de trainingen, maar zat er fantastisch bij tijdens de race en leidde het spul een groot deel van de race. Jammergenoeg kreeg hij problemen met zijn helm wat zijn zicht belemmerde en belandde net naast het podium. Lorenzo heeft wat goed te maken van vorig jaar na zijn juuuuuuuuuuuump start en is gretig om een goed resultaat neer te zetten.

En dan Rossi, een heel moeilijk weekend in Qatar, in eerste instantie. De trainingen waren niet goed, kwalificeerde op de 8e plaats, maar had toch wat gevonden in de warm-up waardoor hij een goede race setting had. Op magistrale wijze heeft hij zich naar voren geknokt en na een stevig gevecht de winst gepakt. Rossi leidt sinds 2010 weer eens de puntenstand en komt voor de zware opgave om eens goed te presteren op Austin, waar hij nog niet verder is gekomen dan een 6e plaats.

Tijdschema
Vrijdag 10 april (onze tijd)
Moto3 FP1 16:00 - 16:40
MotoGP FP1 16:55 - 17:40
Moto2 FP1 17:55 - 18:40
Moto3 FP2 20:10 - 20:50
MotoGP FP2 21:05 - 21:50
Moto2 FP2 22:05 - 22:50

Zaterdag 11 april
Moto3 FP3 16:00 - 16:40
MotoGP FP3 16:55 - 17:40
Moto2 FP3 17:55 - 18:40
Moto3 QP 19:35 - 20:15
MotoGP FP4 20:30 - 21:00
MotoGP Q1 21:10 - 21:25
MotoGP Q2 21:35 - 21:50
Moto2 QP 22:05 - 22:50
Press Conference PRESS 00:00

Zondag 12 april
Moto3 WUP 15:40 - 16:00
Moto2 WUP 16:10 - 16:30
MotoGP WUP 16:40 - 17:00
Moto3 RAC 18:00
Moto2 RAC 19:20
MotoGP RAC 21:00

Het circuit
circuits_108.svg


About the circuit
The Circuit Of The Americas is the first purpose-built Grand Prix facility in the U.S. near Austin, Texas, with a 5.513km track and a capacity for 120,000 fans. Construction of the impressive 1000-acre facility was completed late in 2012, with MotoGP lining up at the track for the first time in 2013. One of its more distinctive features is near 41m-elevation change with an impressive incline at the end of the home-straight followed by a sharp left. The circuit is one of the most varied on the GP circuit, with a mix of fast straights and tight hairpins, with most sections mirroring at least some part of a famous track around the world. It was designed by well-known German architect and circuit designer Hermann Tilke. The driving direction is counter clockwise and has a total of 20 corners with 9 right turns and 11 left turns.

Race results 2015
20_04-dovizioso-46-rossi-93-marquez__gp_7527.gallery_full_top_fullscreen.jpg

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43m 47.150s
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 43m 49.504s
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 50.270s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 53.832s
5. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 43m 54.734s
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43m 57.707s
7. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 44m 4.117s
8. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 44m 6.175s
9. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 44m 25.720s
10. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 44m 28.946s
11. Hiroshi Aoyama JPN Repsol Honda Team (RC213V) 44m 34.349s
12. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 44m 34.489s
13. Nicky Hayden USA Aspar (RC213V-RS) 44m 43.634s
14. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 44m 43.881s
15. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 44m 44.522s
16. Eugene Laverty IRL Aspar (RC213V-RS)* 44m 46.048s
17. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 44m 55.937s
18. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 45m 9.386s
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) DNF
Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) DNF
Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) DNF
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) DNF
Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) DNF
Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) DNF
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) DNF

2014 race
motogp2-lorenzo-jumpstart-austin-2014.jpg


marc-marquez-motogp-austin-celebration.jpg


MotoGP™ Rewind: Texas 2014
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat het droog blijft, kunnen we echt zien of Yamaha het gat heeft weten te verkleinen.
 
Kheb er weer zin in! :Y *O*
Zondagmiddag eerst mezelf uitlaten... ✊ 8-) :] En daarna naar 3 lekkere races kijken! *O* :9
Ik hoop weer een Yamaha op de bovenste trede te zien! :P
 
Kheb er weer zin in! :Y *O*
Zondagmiddag eerst mezelf uitlaten... ✊ 8-) :] En daarna naar 3 lekkere races kijken! *O* :9
Ik hoop weer een Yamaha op de bovenste trede te zien! :P

Ik begin de dag met F1. Dan over naar de Superbikes en dan om 18.00 uur de gp's. *O*
 
Zondag naar Croix voor de ONK's, en dan rap-op-huus-an.

Indien nodig 'n stukske overslaan van de terugweg, om op tijd te zijn vur de GP of The Americas.
 
Laatst bewerkt:
Eerst een algemene ledenvergadering van een andere hobby, dan de motor uitlaten met vrienden, dan MotoGP kijken (al dan niet live), en misschien zelfs pas eindigen met de World Superbikes... Magic Mickey aanmoedigen tegen de tijd dat-ie allang weer in het vliegtuig naar huis zit. :+

Voorspellingen voor zondag, daar laat ik me maar niet over uit. We hebben maar liefst vijf competitieve fabrieksrijders om aan te moedigen, en als het regent hebben de customer bikes ook nog wel kans op iets leuks tijdens de race. Hetzelfde geldt voor de Moto2 (een aantal leading men, waarvan de meesten iets goed te maken hebben na Qatar), en al zeker voor Moto3 waar eigenlijk het halve veld wel winnen kan. :+

Oh, niet te vergeten: ook 'onze' combinatie van Livio Loi en RW Racing GP hebben iets recht te zetten na de teleurstellende openingsrace! Da's misschien nog wel de duidelijkste kandidaat om aan te moedigen, waar ze ook finishen. De doelstelling moge duidelijk zijn: punten pakken is het minimum vereiste, top tien is prachtig!
 
Laatst bewerkt:
Eerst een algemene ledenvergadering van een andere hobby, dan de motor uitlaten met vrienden, dan MotoGP kijken (al dan niet live), en misschien zelfs pas eindigen met de World Superbikes... Magic Mickey aanmoedigen tegen de tijd dat-ie allang weer in het vliegtuig naar huis zit. :+

Voorspellingen voor zondag, daar laat ik me maar niet over uit. We hebben maar liefst vijf competitieve fabrieksrijders om aan te moedigen, en als het regent hebben de customer bikes ook nog wel kans op iets leuks tijdens de race. Hetzelfde geldt voor de Moto2 (een aantal leading men, waarvan de meesten iets goed te maken hebben na Qatar), en al zeker voor Moto3 waar eigenlijk het halve veld wel winnen kan. :+

Oh, niet te vergeten: ook 'onze' combinatie van Livio Loi en RW Racing GP hebben iets recht te zetten na de teleurstellende openingsrace! Da's misschien nog wel de duidelijkste kandidaat om aan te moedigen, waar ze ook finishen!
Voorlopig een 7de tijd (FP1), maar dat hoort in een topic ;)
Oh, 8ste..

edit: 5de tijd..met nog zo'n 7 min. te gaan en 2 tienden achter Rea
 
Laatst bewerkt:
Ik vind meer dan een seconde erg veel, dat is zegmaar de pace van de suzuki's. Ik dacht meer aan max een 0.5 seconde. Sepang is nou niet echt een baan waar Stoner nooit gereden heeft. Zal wel aan mijn liggen dan...
Ik denk dat er wel een flink verschil zit tussen test-fit en race-fit hoor. Bayliss reed ook niet iedereen aan snot laatst en Rossi heeft ook ruim een seizoen de tijd nodig gehad om de bij te komen van het Ducati verhaal.

Stoner is een superrijder, maar iedereen verwacht dat íe meteen meedoet aan de top en als enige weerstand aan Marquez zou kunnen bieden, maar ik denk dat iedereen daar veel te makkelijk over denkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan