Red Bull Knock Out Scheveningen 28 en 29 november

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
63.007
7.685
Hoorn
Het strand van Scheveningen is op 28 en 29 november weer het toneel van een mega-motorcross. Het is, na zeven jaar afwezigheid, de terugkeer van de Red Bull Knock Out.


media_xll_2797714.jpg

De Oostenrijkse energiedrankproducent had in 2006, 2007 en 2008 al eens de beschikking over het Scheveningse strand. Bij de laatste editie schatte de politie de belangstelling op 150.000 man.

In de jaren '80 werd er ook al gecrosst in de Haagse badplaats. De Veronica Strandraces trokken jaarlijks meer volk naar de boulevard en de beelden van de wedstrijden vermaakten miljoenen tv-kijkers.

Nu komt de Red Bull Knock Out dus terug en is het gratis te bezoeken evenement tweedaags gemaakt. Dit betekent ook een verdubbeling van het aantal startplekken. In het laatste weekeinde van november stuiven dus 1300 motorcrossers, amateurs en professionals, door het zand.



Iedere crosser van 16 jaar en ouder kan zich vanaf 3 april inschrijven via redbullknockout.nl. Op zaterdag 28 november krijgen alle rijders de kans om zich te kwalificeren voor de halve finale die op zondag wordt gereden. Later die dag wordt bepaald wie zich de opvolger van de Belg Steve Ramon mag noemen. Hij was in 2008 de koning van het Scheveningse strand.

Wethouder Karsten Klein (economie en citymarketing) spreekt van 'de grootste motorcross-strandrace ter wereld'. ,,Dit is een spektakel en echt een toevoeging aan onze stad.'' Dat het crossgebeuren nu twee dagen beslaat, bevalt de bestuurder erg goed. ,,Meerdaagse evenementen zijn interessanter voor ondernemers in de stad. Het levert hotelovernachtingen op en extra restaurant- en cafébezoek.''

Platform Rust aan de Kust hamert, met de verwachte grote toeloop in het vizier, op het goed bereikbaar blijven van de badplaats. ,,Er zullen mensen gaan klagen over het geknetter van motoren, maar de gemiddelde Scheveninger accepteert zo'n evenement best wel,'' zegt Arno Schoondorp. ,,Al wordt dat anders als hun buurt onbegaanbaar wordt door alle geparkeerde auto's.''

De gemeente Den Haag laat weten dat zij samen met de organisator het verplichte bereikbaarheidsplan voor de strandrace 'met grote zorgvuldigheid behandelen'
 
Ik woon slechts op 200m van de boulevard dus opa gaat met oma gaan zeker ff kijken op het strand :9~ Ben r vanmiddag alvast even een kijkje gaan nemen. Ziet r vet uit :P
 
Laatst bewerkt:
Mijn zwager had het erover om te gaan kijken :Y Klinkt iig wel als een leuk evenement.

Het is absoluut een gaaf evenement.
Vroeger toen het nog de Veronica Strandrace heette was het al leuk om naar toe te gaan. Nu is de organisatie een stuk beter en is er beter zicht op de race doordat de boulevard is verbouwd.

Wel een beetje vreemd dat ze het hebben over de RB knock out op het strand van Den Haag bij Scheveningen :? Zou toch andersom moeten zijn. Den Haag heeft helemaal geen strand...
 
Laatst bewerkt:
Het is absoluut een gaaf evenement.
Vroeger toen het nog de Veronica Strandrace heette was het al leuk om naar toe te gaan. Nu is de organisatie een stuk beter en is er beter zicht op de race doordat de boulevard is verbouwd.

Wel een beetje vreemd dat ze het hebben over de RB knock out op het strand van Den Haag bij Scheveningen :? Zou toch andersom moeten zijn. Den Haag heeft helemaal geen strand...

Het moet toch allemaal internationaal aanzien hebben en op zijn Engels gebracht worden. Want dat is stoerder, denkt men. Heb je ze al eens Scheveningen horen uitspreken? Den Haag lukt al niet eens in het Engels.
 
Ik was wel van plan om te komen kijken zondag, maar als ik de weersverwachting zo bekijk zou het zomaar kunnen dat ik lekker voor de tv blijf zitten.
 
Net terug van het strand.
Erg koud maar wel erg kikke. Veel motorgeronk, de lucht van benzine en olie, koffie en een vette bek :9~
al met al... geslaagd :Y
Morgen weer!
 
Laatst bewerkt:
:^

Staat al klaar!

Weinig interesse hier lijkt het wel.

lijkt het idd wel op...

Gisteren een vette kou opgelopen op t strand dus vandaag maar niet naar de knock out geweest. Het is echter zo dichtbij dat ik met het raam op een kiertje echt geluid had bij de tv beelden.
Respect voor de mannen die zo'n race uitrijden. Wat een veldslag... :}
 
Het uitlooprondje van de winnaar was zeer vermakelijk. Even als de kennis op motorsportgebied van Allard Kalf :)
 
Uiteindelijk toch besloten om even te gaan kijken. Was erg gaaf, ondanks dat ik gezandstraald ben en bijna uit mijn motorpak waaide. Respect voor de mannen (en vrouwen natuurlijk), die hem uitrijden!

Morgen even RTL7 terugkijken, want doordat alles door elkaar rijdt is het vrijwel niet te volgen, en de harde wind en motorgeluid maakte het commentaar ook onverstaanbaar.
 
lijkt het idd wel op...

Gisteren een vette kou opgelopen op t strand dus vandaag maar niet naar de knock out geweest. Het is echter zo dichtbij dat ik met het raam op een kiertje echt geluid had bij de tv beelden.
Respect voor de mannen die zo'n race uitrijden. Wat een veldslag... :}

Nou! Ik ben geen zandhaas, heb eens een half uurtje op redelijk mul zand gereden en was al dood :P

Het uitlooprondje van de winnaar was zeer vermakelijk. Even als de kennis op motorsportgebied van Allard Kalf :)

Haha, ja maar wel begrijpelijk. Respect, gewoon nog een extra rondje volle bak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan