Red de motorcross!

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
6.450
2.148
Limburg
Neeroeteren heeft jullie hulp nodig.

http://www.reddemotorcross.be (Laatste nieuwsitems van reddemotorcross.be | Red de motorcross)

Is dit het definitieve einde van ruim 50 jaar motorcross in Neeroeteren (Maaseik) ?

Stel geen duizenden motorsportfanaten zwaar teleur!
We hopen dat ook U wil begrijpen dat ook motorsporters een plaats willen!

Het is toch niet normaal dat één enkeling een hele buurt op stelten zet en een bestaande activiteit gedragen door de lokale gemeenschap (i.c. motorcross in De Kiezelgroeven) onmogelijk maakt.

Motorcross: een sport waarin we in België en Vlaanderen sterk zijn, getuige de vele wereldtitels (Steve Ramon, Stefan Everts , Joël Smets, Erik Geboers,Georges Jobé, Joël Robert etc…) en heel recent de allereerste wereldtitel in de zijspanklasse van Hulshoutenaar Joris Hendrickx met bakkenist Kaspar Liepins en vice-wereldkampioen neef Jan Hendrickx-Tim Smeuninx.

Dit mag niet verloren gaan!
Steun onze Facebook-groep!!!

Word fan! Wij hebben meer dan 10.000 fans nodig!
Dat moet lukken.
 

Ok, hier past het misschien beter ja, maar had al bijna een nieuwe topic aangemaakt omdat ik dacht dat er iets fout gegaan was bij het verzenden.
Nu, ben wel van mening dat het ook interessant kan zijn voor alle motorrijders, niet enkel degene die in die forumdeel komen loeren.

Maar goed, ze hebben jullie hulp daar nodig.
Op facebook zitten ze net boven de 5000 leden, nog eens zoveel te gaan.

Bedankt voor jullie steun :}
 
Mijn ervaring is dat crossers (die hier de meeste affiniteit mee zullen hebben), niet in andere subfora komen. Ik denk dat je hier de meeste kans op succes zult hebben.
 
Heb hem ook getekend, kom er niet uit de buurt maar je ziet overal al verenigingen sluiten. Laat het eens ophouden.
 
Heb hem net ondertekend was een van mijn favoriete banen in de 80er jaren .VBM
 
Begrijp ik nu goed, dat de buurtbewoners de baan willen houden, en dat alleen de politiek hem wil sluiten?

Nadat de motorcross in Neeroeteren al lang een feit was, is er een wet gekomen die zegt dat er binnen een straal van 500meter geen geluidsoverlast mag zijn. En binnen die 500m staan er nu dus een tiental huizen die gebouwd zijn nadat de motorcross hier al lang was. Nu is er één enkeling die zich berust op die wet om de motorcross te sluiten.

Spijtig dat mensen die naast een crossterrein gaan wonen achteraf voor miserie zorgen terwijl de vaste bewoners meestal (terecht) fier zijn op hun terrein en legende....
 
[Spijtig dat mensen die naast een crossterrein gaan wonen achteraf voor miserie zorgen terwijl de vaste bewoners meestal (terecht) fier zijn op hun terrein en legende....

Tja dat is erg spijtig. Gebeurt hier ook al (Sibculo bijv precies zelfde verhaal, daar ging het zelfs om maar 1 woning). sjonge wat kun jeje hier toch boos om maken! :(
 
Zou graag mijn stem ook willen geven maar zal even moeten wachten tot ik weer thuis ben. Nog bijna drie weken. Helaas leven wij in een voor crossers niet erg goed stukje van de wereld. Hier op mijn werk heb ik ook twee crossende collegas, 1 komt uit Polen en 1 komt uit Zuid-Afrika, als je die verhalen hoort en fotos ziet wordt je wel even jaloers zeg. Wat een mogelijkheden heb je daar en geen hond die last van je heeft.
 
zal ook stemmen
Als dit zielige gedoe nu zo nodig moet laten ze dan ook het voetbal afschaffen, zo'n voetbalwedstrijd geeft ook veel overlast.
 
zal ook stemmen
Als dit zielige gedoe nu zo nodig moet laten ze dan ook het voetbal afschaffen, zo'n voetbalwedstrijd geeft ook veel overlast.
Een voetbalwedstrijd geeft veel meer overlast en kost de gemeenschap kapitalen. Maar daar wordt niet naar gekeken (denk ik soms B| ).
 
Het stuk moet gestuurd worden aan mevr. Joke Schauvliege (Leefmilieu, Natuur en Cultuur).
Zij is degene die de milieu-vergunning heeft vernietigt.
Echter, zo is er toch geen controle op het aantal handtekeningen wat zij ontvangen heeft...? Zij kan toch zeggen dat ze er minder dan (de benodigde) 10.000 heeft ontvangen?

Wat mis ik?
 
Eens met Ratman: voetbal geeft zelfs veel meer overlast. Er zijn ook een pak meer voetbalstadions en mensen die er vlak naast wonen.
Heb een tijd geleden hier al veel over gelezen, goed dat er een actiegroep is die het nieuws wat meer verspreidt.
Heb mijn papierkes al afgedrukt en hoop wat handtekeningen te kunnen verzamelen onder mijn vrienden en kennissen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan