Redelijke aankoopprijs bmw r1200gs uit 2005?

Tyvi

Rookie
17 sep 2017
6
0
Goedemiddag! Ik heb een taxatievraagje. Hopelijk mag ik die hier stellen, ik weet even niet waar anders. Ik sta op het punt een bmw r1200gs van een particulier te kopen. De motor is uit 2005 met 81k op de teller. Voor zover ik zelf kan beoordelen is de motor in goede staat en er zit een 3-delige vario kofferset bij. De motor heeft binnen gestaan en is door een dealer onderhouden. Ik laat nog een aankoopkeuring doen maar de monteur wil (begrijpelijk) geen uitspraak doen over een adviesprijs. De vraagprijs is 5750 euro.
Is dit, ervan uitgaande dat de motor technisch in orde is, een redelijke prijs?

Bij voorbaat dank!
 
Wat jij hem waard vindt!
Kijk een beetje wat het op MP en Motoroccasions doet en haal daar wat vanaf vanwege verschil tussen vraagprijs en daadwerkelijke koop.

Ik zou er nog niet de helft aan over hebben maar dat komt omdat ik ze spuuglelijk vind en niet degelijk genoeg.
Als de ABS nog werkt zal de kardan wel gaan lekken en andersom.
 
Aai, niet veel fans van deze motor begrijp ik. Dacht juist dat deze een reputatie van degelijkheid hadden maar dat heb ik mis?
 
Degelijk zou kunnen, ik vind het de multipla onder de motoren. Wat een griezel.

Maar trek je niks aan van een ander, als jij je oog hebt laten vallen op deze motor en hij is technisch in orde voor een prijs die jij het waard vind....

Gewoon lekker doen.
 
Dit is het specialisme van van maar 1 man.
Dé kenner, onze allereigenste @DJ.Verhulst :Y
Kom dr maar in Dion!


het ziet er best leuk uit ,, maar hou rekening mee deze heeft nog het kwetsbare type ABS, servotronic ,, je heb een soort rembekrachtiging, je kan er onwijs hard mee remmen , maar niet iedereen word er vriendjes mee, maar het ding is deze heeft de leeftijd en km dat het stuk gaat en dan ben je aardig wat kwijt om het te fiksen via een dealer 1,8 K en bij een onafhankelijke merkspecialist 1,1 a 1,3 k .
je moet het ABS systeem spoelen liefst ieder jaar, en kijken naar de remslangen , weinig rijden gaan ze sneller stuk, wat ik in de stalling deed, 1 x per maand contact aan zodat ie ff op druk moet komen en dan een paar keer de rem indrukken ,, je hoort dan een hoop gezoem, dan gaat het niet vast zitten.
heb het genoeg gezien staat ie een 3 a 6 maanden stil na een week gaan de ABS lampjes niet meer uit.

qua km hoef je weinig te vrezen voor het blok,, als ie koud netjes start en niet rookt , zet je er zo een ton bij op .
maar kijk goed naar de schijven rond deze km stand zijn ze vaak versleten .

die zij koffers voegen maar een 500 a 600 toe aan de waarde en de top koffer een 300

verder wat voor iedere motor geld eigenlijk, een motor kan wel bij een nette zaak onderhouden zijn, maar als de klant iets niet laat doen ,is het niet gebeurt
 
het ziet er best leuk uit ,, maar hou rekening mee deze heeft nog het kwetsbare type ABS, servotronic ,, je heb een soort rembekrachtiging, je kan er onwijs hard mee remmen , maar niet iedereen word er vriendjes mee, maar het ding is deze heeft de leeftijd en km dat het stuk gaat en dan ben je aardig wat kwijt om het te fiksen via een dealer 1,8 K en bij een onafhankelijke merkspecialist 1,1 a 1,3 k .
je moet het ABS systeem spoelen liefst ieder jaar, en kijken naar de remslangen , weinig rijden gaan ze sneller stuk, wat ik in de stalling deed, 1 x per maand contact aan zodat ie ff op druk moet komen en dan een paar keer de rem indrukken ,, je hoort dan een hoop gezoem, dan gaat het niet vast zitten.
heb het genoeg gezien staat ie een 3 a 6 maanden stil na een week gaan de ABS lampjes niet meer uit.

qua km hoef je weinig te vrezen voor het blok,, als ie koud netjes start en niet rookt , zet je er zo een ton bij op .
maar kijk goed naar de schijven rond deze km stand zijn ze vaak versleten .

die zij koffers voegen maar een 500 a 600 toe aan de waarde en de top koffer een 300

verder wat voor iedere motor geld eigenlijk, een motor kan wel bij een nette zaak onderhouden zijn, maar als de klant iets niet laat doen ,is het niet gebeurt
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving! Ik gebruik de motor bijna dagelijks voor woon/werkverkeer en rij er ook in de winter zolang het weer het toelaat mee. Verder 1x per jaar ermee op vakantie. Dus eigenlijk staat hij zelden langer dan een maand stil. Had eerder idd al gehoord over de ABS. Als ik die jaarlijks laat onderhouden, kan het dan zijn dat ik er nooit problemen mee krijg of is het toch een tijdbom die het op een gegeven moment begeeft?
 
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving! Ik gebruik de motor bijna dagelijks voor woon/werkverkeer en rij er ook in de winter zolang het weer het toelaat mee. Verder 1x per jaar ermee op vakantie. Dus eigenlijk staat hij zelden langer dan een maand stil. Had eerder idd al gehoord over de ABS. Als ik die jaarlijks laat onderhouden, kan het dan zijn dat ik er nooit problemen mee krijg of is het toch een tijdbom die het op een gegeven moment begeeft?


en zijn lui die er 15 jaar mee rond reden en 2 t zonder enig probleem,, maar die spoelde wel periodiek , en dan niet alleen via de potjes op het stuur maar ook tank eraf met zo'n apparaat waar je de ABS unit tot het laatste beetje spoelt anders blijft er een deel zitten.

zou met onderhoud naar een onafhankelijke merk specialist gaan die zijn toch meestal voordeliger en niet gebonden aan merk politiek,

Er zijn er ook die de ABS unit overbruggen als het stuk gaat ,, maar als je bijna het hele jaar door rijd is dat toch niet geweldig.
je kan het ook zo zien ,, mocht ie toch stuk gaan en je wil nog een tijd rijden weet je wel dat je bij verder goed onderhoud er ook geen gezeik meer mee hoeft te verwachten , heb zelf een R850R gehad waar de unit gereviseerd is , verkoop dan later wel een stuk makkelijker, omdat bij een goed bedrijf zitten er verbeterde onderdelen in ( meer gevoel en robuster )

heb je al eens op zo'n ding gereden ?
 
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving! Ik gebruik de motor bijna dagelijks voor woon/werkverkeer en rij er ook in de winter zolang het weer het toelaat mee. Verder 1x per jaar ermee op vakantie. Dus eigenlijk staat hij zelden langer dan een maand stil. Had eerder idd al gehoord over de ABS. Als ik die jaarlijks laat onderhouden, kan het dan zijn dat ik er nooit problemen mee krijg of is het toch een tijdbom die het op een gegeven moment begeeft?
Die pompen gaan hoe dan ook stuk, dat kan over 50dkm zijn, maar ook over 5km
 
Vanwaar specifiek dit type motor? Voor bijna 6k kan je ook zat andere jongere modellen krijgen. Bijv een japanner.
 
Ik ben 1.95m en vind de zithouding bij die grotere bmw's erg prettig. Mijn ervaring met andere motoren is toch dat ik er wat ingezakt van ga zitten. Vandaar dat ik bij deze of de 1150gs uitkwam. Heb een r1150r geprobeerd (denk qua postuur beetje vergelijkbaar met 850r?) en die vond ik qua zithouding idd nog een beetje te laag.
Verder ook naar iets van een V-strom gekeken maar die vond ik ook niet goedkoop en ik vind ze ook wat minder mooi.
 
Ik ben 1.95m en vind de zithouding bij die grotere bmw's erg prettig. Mijn ervaring met andere motoren is toch dat ik er wat ingezakt van ga zitten. Vandaar dat ik bij deze of de 1150gs uitkwam. Heb een r1150r geprobeerd (denk qua postuur beetje vergelijkbaar met 850r?) en die vond ik qua zithouding idd nog een beetje te laag.
Verder ook naar iets van een V-strom gekeken maar die vond ik ook niet goedkoop en ik vind ze ook wat minder mooi.
Ik ben 192. KTM's zitten meestal lekker hoog, maar ik rij BMW. De BMW Roadsters zijn klein. Heb een 1200GS gehad en het hoge zadel nog eens 30mm hoger gezet. Als ik me niet vergis zat er bij deze mannelijke draad op het frame gelast, daar had ik bussen op gezet in aluminium vierkante buis. Zadel slot werkt dan niet meer, weet niet meer wat ik gedaan heb.
Als je rustig rijdt kunnen de voetjes ook makkelijk 20-30mm lager, maar ook dat kost Wunderlich geld. Een zadel laten verhogen kan ook voor (veel) minder dan €100. Denk ook dat een 1200GS een hogere toekomstige verkoopwaarde heeft tov een 1150.
Maar uiteindelijk een redelijke kniehoek is goud waard. Het geeft je rug een betere positie, en je kunt je been spieren gebruiken om je rug te ontlasten
 
Aai, niet veel fans van deze motor begrijp ik. Dacht juist dat deze een reputatie van degelijkheid hadden maar dat heb ik mis?

De meest verkochte motor van NL, al jaren.

En niet veel fans :? Waar haal je die conclusie vandaan ?

Je vraag is gewoon niet waar mensen graag op reageren, er is ook niemand die daar antwoord op kan geven.
Het is een prima prijs als ie over 50.000km nog prima loopt.
Het is een veel te hoge prijs als hij over 3.000 km in de soep loopt.
 
Ik heb dan een R nine T.. is het blok van de 2010-2013 GS.. Schijnt heel betrouwbaar te zijn.
Misschien even doorsparen en een GS van dat bouwjaar kopen? Zit wel meteen 2x zo hoog qua prijs.
 
Ik heb dan een R nine T.. is het blok van de 2010-2013 GS.. Schijnt heel betrouwbaar te zijn.
Misschien even doorsparen en een GS van dat bouwjaar kopen? Zit wel meteen 2x zo hoog qua prijs.

de stap naar een DOHC R12 is qua prijs echt een sprong omdat het de laatste olie lucht gekoelde is, die het mooiste loopt, het beste presteert.

als je voor budget wil kan je het beste een 2008 a 2010 nemen dan heb je wel de meeste verbeteringen maar kost minder , en alleen aan de klepdeksels kan je het zien.

de oudere modelleen zijn interessant na 2e helft 2006 toen begonnen ze met het moderne ABS zonder dat gedoe die zijn ook best scherp geprijst.
 
De meest verkochte motor van NL, al jaren.

En niet veel fans :? Waar haal je die conclusie vandaan ?

Je vraag is gewoon niet waar mensen graag op reageren, er is ook niemand die daar antwoord op kan geven.
Het is een prima prijs als ie over 50.000km nog prima loopt.
Het is een veel te hoge prijs als hij over 3.000 km in de soep loopt.
Ja, als...
Niemand heeft de krant van morgen. Je koopt zo'n frikandel en doet je huiswerk. Een ding heb ik wel geleerd met auto's en motoren. Hoe goed ook onderhouden, je moet mazzel hebben en als dat niet hebt dan draait de mieterse bende in de soep...
 
Goedemiddag! Ik heb een taxatievraagje. Hopelijk mag ik die hier stellen, ik weet even niet waar anders. Ik sta op het punt een bmw r1200gs van een particulier te kopen. De motor is uit 2005 met 81k op de teller. Voor zover ik zelf kan beoordelen is de motor in goede staat en er zit een 3-delige vario kofferset bij. De motor heeft binnen gestaan en is door een dealer onderhouden. Ik laat nog een aankoopkeuring doen maar de monteur wil (begrijpelijk) geen uitspraak doen over een adviesprijs. De vraagprijs is 5750 euro.
Is dit, ervan uitgaande dat de motor technisch in orde is, een redelijke prijs?

Bij voorbaat dank!
het is nu donderdag avond ; heb je hem gekocht en waarom niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan