Redenen om meteen te zakken

grove voorrangsfout...

Been there, Done that, en toch geslaagd.

Opa in een Altotje van rechts die erg twijvelachtig was en toch stopte. Ik er maar langs en dat mognie.

Maar volgens de examinator had ik lang genoeg m'n autorijbewijs om te weten hoe de voorrangsregels waren en hij vond het maar een rare opa dus alsnog geslaagd ;)
 
En wat absoluut niet mocht was tanken en je helm afzetten. Want hij zei: Als je je helm afzet, en een auto komt je vanachter aanrijden...EN je valt op je hoofd... dan kan je het shaken. Dus altijd je helm ophouden, tenzij je weer thuis bent.

Tanken en je helm afzetten mag niet? Want een auto zou je van achter kunnen raken en dan zou je op je hoofd kunnen vallen?

Daaaaag! :W

:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De meeste motor examinatoren rijden zelf ook motor en zijn zelf daar ook relaxed in.
Wat mij werd verteld dat ik strakke lijnen moest rijden, dus niet teveel slingeren over de weg.

Ben in 1 x geslaagd dus als er een reden is die ik kan bedenken is dat je te 'houterig' en stram de bocht doorgaat en geen strakke lijnen rijdt.
 
Een fietser aanrijden is voldoende om te zakken voor rijbewijs C, heb ik helaas zelf mogen ervaren (en ik was niet de fietser).
 
Tanken en je helm afzetten mag niet? Want een auto zou je van achter kunnen raken en dan zou je op je hoofd kunnen vallen?

Daaaaag! :W
:^ dan mag je ook niet van je motor naar de pinautomaat lopen zonder helm, want een auto zou vol gas weg kunnen rijden en je kunnen raken in de tocht van je motor naar de pinautomaat :z
 
Laatst bewerkt:
-Teveel en te lang kijken naar vrouwelijk schoon langs de kant van de weg
-Tijdens regen lekker een beetje driften en slippen
-Je middelvinger uitsteken naar alles wat beweegt en geen voorrang geeft
-Je middelvinger uitsteken naar motorrijders die je niet teruggroeten
-Eigenlijk: tijdens het hele examen met een opgestoken middelvinger rijden.

Ok, eigenlijk mag ik hier niet om lachen maar het gebeurde toch... :P
 
Wheelie kan nog wel. Heb zelf ook meerdere wheelies getrokken. Mijn examinator vond het wel binnen de perken, hij zei: "Showen mag zo af en toe wel, daar rijd je immers ook motor voor he".

Toffe gast was hij trouwens.

....

En wat absoluut niet mocht was tanken en je helm afzetten. Want hij zei: Als je je helm afzet, en een auto komt je vanachter aanrijden...EN je valt op je hoofd... dan kan je het shaken. Dus altijd je helm ophouden, tenzij je weer thuis bent.

Deze examinator hield er duidelijk van om een argeloze motorrijder in de maling te nemen.
 
Inderdaad...

_O- _O- _O-

De rest van mijn post neemt die zeker "wel" serieus.

:+

Bah, ben de ":+" vergeten bij mijn post. Ik vond het laatste wat je zei gewoon niet passen bij de rest, dat was immers veels te veilig. :+

Inmiddels al aangepast..

Edit:

Mag wel, niet verstandig.


Daaag :W

Zie je nou wel, die examinator had wel gewoon gelijk.

Ik vroeg me af wat jullie ervan weten wat een reden zou wezen op een avd examen dat je meteen zakt?

ik kan zo'n beeje dit bedenken:

Door rood rijden
vallen
spookrijden
ongeluk

wat denken jullie?

Door rood rijden is een keer voor gekomen, volgens mijn oude motorinstructeur. Hij heeft daarna wel gewoon een mooie rit gemaakt en is gewoon geslaagd.

Vallen lijkt me ook geen probleem, als het .. uh.. "gerechtvaardigd" is, bijvoorbeeld door troep of weet ik wat. Zou vast wel eens een keer voor zijn gekomen.

Aan de andere kant, het is maar net wie je treft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Troep op de weg moet je zien en omheen rijden, niet over vallen ;). Zou best kunnen dat ze je daar op laten zakken.

-Dode hoek niet controleren bij afslaan op een kruispunt (meestal bij 1x al, soms mag het een keer)
-Verkeerde positie kiezen op een kruispunt: in het midden gaan staan als je rechtsaf slaat (2x is meestal teveel)
dit heb ik trouwens van mijn examinator
 
Laatst bewerkt:
Door rood rijden zak je trouwens niet op hoor! O-)

Ligt natuurlijk wel een beetje wat voor 'n verkeerslicht... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan