Redenen voor om te gaan motorrijden

Curlz

MF veteraan
5 mei 2009
8.562
22
Breda
Eeyz iedereen!

Ik word binnekort 18 en wil heel graag beginnen met motorrijlessen. Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven willen ze wel eerst weten of t niet beter is om toch maar voor de auto te gaan B| . Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]
 
Laatst bewerkt:
Eeyz iedereen!

Ik wordt binnekort 18 en wil heel graag beginnen met motorrijlessen. Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven willen ze wel eerst weten of t niet beter is om toch maar voor de auto te gaan B| . Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]
in een aanrijding ben je sneller uit je lijden verlost. Met de auto komt er nog vaak de jaws of life aan te pas.
 
Auto rijbewijs heeft sowieso méérwaarde bij een sollicitatie... dus zou ik dat (als ik jou was) als eerste gaan halen.
 
tegenwoordig is autorijden echt niet zo praktisch meer... zit praktisch altijd in de file, ben dan echt wel blij dat ik op de motor zit.

Tsja, je hebt wel al je spullen bij je, lekker muziekje, geen regen/sneeuw op je toeter en je kan je vriendin meenemen zonder dat dr haar in de war gaat....

fck wat zeg ik nu allemaal... :X

Ga lekker motorrijden, veel leuker :]
 
Tsja, je hebt wel al je spullen bij je, lekker muziekje, geen regen/sneeuw op je toeter en je kan je vriendin meenemen zonder dat dr haar in de war gaat....

fck wat zeg ik nu allemaal... :X

Ga lekker motorrijden, veel leuker :]
:P
 
Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]

Eh.... Nee.

Imho zijn er weinig goede redenen om een motor te kiezen in plaats van een auto. De weinige redenen die ik ken zijn:
  • Een motor kan zuiniger zijn. Als je een klein motortje neemt is 1 op 30 mogelijk
  • Je kan tussen de files door. Maar, vooral met regen kan dit gevaarlijk zijn, koekblikkers "nemen dan aan" dat er geen motorrijders op de weg zijn.
  • Je kan op veel plekken "parkeren". Bijvoorbeeld op de stoep, maar ook in een fietsenstalling. Helaas zijn sommige motoren/scooters nogal diefstalgevoelig.
  • Het kan goedkoper zijn. De typische lesfietsen zijn niet zo duur, maar de echte high-tech supersportfietsen daarintegen zijn erg duur.


Maar vooral: een auto is vervoer, een motor is fun.
 
must en lust.

Autorijden is een must voor de meeste mensen. Zien het niet als plezier maar enkel als handigheid om van A naar B te komen.

Motorrijden is een lust. Het wordt gezien als hobby. Of je neemt enkel een motor om de files te ontwijken, maar ook dan zul je er meer van genieten wanneer je auto rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Motorrijden is een lust. Het wordt gezien als hobby. Of je neemt enkel een motor om de files te ontwijken, maar ook dan zul je er meer van genieten wanneer je auto rijdt.

Als ik rij wil ik er ook van genieten, ipv alleen blij zijn om van A naar B te kunnen gaan..
 
kans om in 1x te slagen voor je auto +- 50%
Kans om in 1x te slagen voor je motor +- 75%
Bron: mijn auto rij instructeur die jaren lang examinator is geweest, :]

Plus als je je motorrijbewijs hebt, zal je ook door ervaring eerder slagen bij je auto.


Maar denk maar niet dat een motor zo heel veel zuiniger is dan een auto!
Met een motor ga je expres om rijden waardoor je evenveel benzine kwijt bent aan dezelfde eindbestemming ;)
 
Practisch gezien is een auto makkelijker dan de motor. Meeste argumenten zijn al gegeven. Veiliger, droog en warm, meer spullen meenemen enz. Ik heb destijds ook eerst mijn B rijbewijs gehaald. Zeker als je voor het eerst serieus aan het verkeer gaat deelnemen (nee, scooter oid vind ik inderdaad niet serieus), is het veiliger om eerst ervaring op de doen in de beschermende kreukelzone van een auto. Practisch gezien zou ik zonder een A rijbewijs kunnen, zonder een B rijbewijs echter niet. Als je echter over de funfactor gaat praten is een motorrijbewijs veel leuker dan een autorijbewijs.

Zelf doe ik bijna alles met de motor. Ik heb wel een auto, maar ik gebruik de motor veel vaker. Ik doe mijn woon-werk met de motor, terwijl ik nooit last heb van file. Omdat ik mijn pak eerst nog aan moet trekken, en als ik op m'n werk aankom me weer moet omkleden ben ik uiteindelijk met de motor zelfs langer bezig dan wanneer ik met de auto ga. Toch ga ik altijd met de motor, ongeacht het weer (of het moet echt sneeuwen of glad zijn), dus dat geeft wel aan hoe leuk het is.

Ik weet niet hoe het met de kosten van rijlessen zit, maar ik was destijds voor de auto 2x zoveel kwijt als voor de motor, terwijl ik in beide gevallen voor zowel theorie als partijk in 1x geslaagd ben. Als je het dan toch kado krijgt, kan je beter voor de dure versie gaan...

Echt veel goedkoper is motorrijden ook niet. Voor de prijs van een leuke nieuwe of gebruikte motor kan je vaak ook een beste auto kopen. Auto is instappen en gaan, voor de motor heb je ook nog weer een pak nodig. Wil je de motor knap wegzetten heb je stalling nodig, en goeie sloten. Bij rustig rijden zal een motor iets zuiniger zijn, maar met de motor rij je vaak wat vlotter, en je maakt meer funkilometers dan met de auto.


Als ik jou was zou ik dus eerst m'n B gaan halen, maar uit je bericht maar ik een beetje op de je je keuze eigenlijk al gemaakt hebt :]

Plus als je je motorrijbewijs hebt, zal je ook door ervaring eerder slagen bij je auto.

Tsja, maar dat kan je ook omdraaien. Als je al een paar jaar auto ervaring hebt zal je ook eerder slagen voor de motor dan wanneer je volledig van nul af aan je A wilt gaan halen.
 
Laatst bewerkt:
je moet gewoon naar je ouders luisteren...

En op een motor kun je geen petje dragen ;-)


_O- _O-

Maar daarvoor in de plaats hebben ze WEL stoere fel gekleurde Hanenkammen voor boven op je helm :X

Voordeel auto =

Je kan in je nette pakkie op je afspraken komen ipv eerst je te moeten ontpellen van een motorpak
Je zit droog ( als je dak niet lekt )
Lekker kunnen foeteren en schelden op al die irritante slome autootjes waar je niet voorbij kan komen
Je mag je petje op houden :+

Voordeel motor =

Tussen files
Op tijd op je afspraken , dus tijd genoeg om je te ontpellen van motorpak en je apepakkie aantrekken , zo nodig met wurgkoord ( lees stropdassie) :+
PLEZIER!! heel veel PLEZIER heb je op een motor
Het leven is dan 1 grote Hobby
Stoerder voor de Chicks :+
Gratis parkeerplekkies :X
Gaaf Hanenkam op je helm vast plakken
Ook verkrijgbaar zijn de Konijnen oortjes, Honden oortjes Varkens oortjes en Beren oortjes O-) _O- met of zonder staart

Nog meer ?

Hogere boetes.. meer kans op inname rijbewijs als je wil stunten met snelheden O-) :X

Nou.. Ik hou t efkes hierbij :9
 
Laatst bewerkt:
Tja, zoals al gezegd is (min of meer): kiezen voor het autorijbewijs of motorrijbewijs is kiezen met je verstand of met je hart. Natuurlijk zijn er wel een paar verstandige redenen om voor de motor te kiezen, zoals minder last van files of parkeerproblemen. Maar als je het heel nuchter bekijkt, heeft een autorijbewijs (+ auto) gewoon voordelen ten opzichte van de motor.

Ik heb er zelf nooit spijt van gehad dat ik eerst mijn autorijbewijs heb gehaald. Heb er alleen spijt van dat ik mijn motorrijbewijs niet 10 jaar eerder gehaald heb, op mijn 21ste ipv 31ste ;).

Maar goed, je bent (bijna) 18, dus je kunt nog lang genoeg verstandig zijn! Dus gewoon lekker je zin doorzetten en dat Atje halen. Ik zou wel daarna zo snel mogelijk ook je B halen, want het is gewoon praktisch om te hebben.
 
Allebei tegelijk een optie? :P Toen ik in december 18 werd, had ik in januari mijn B gehaald, en in maart mijn A. Meteen van heel het gezeik af ;)
 
Afhankelijk van in welke situatie je je bevindt...

Heb hier dan alleen mn A... (stiekem begonnen)

Een auto zou me leuk lijken... maar t enige wat ik ermee zou doen is boodschappen en een keertje saafs naar n cafe met t vrouwtje....
en onderdelen vervoeren....

Maar aangezien ik(wij) in de randstad wonen, veel rijden (vooral ik) is de motor HET vervoersmiddel. Geduld (en geld voor benzine) heb ik niet om in de file te staan... de tijd... heb wel betere dingen te doen. En tijdens de ww-ritten wil ik nog wel eens ergens stoppen, peukie doen, even babbelen... (ben nog eerder thuis dan met een blik). Boodschappen en onderdelen heb ik een aanhanger voor.

En met een beetje training ben je net zo snel rijklaar met de motor als met de auto.

Doe je (no offence) een lagere opleiding (betekent sneller school verlaten en solliciteren), dan is afhankelijk van wat voor werk je wilt gaan doen een B-rijbewijs handiger.
Mooiste is als je beiden KRIJGT... als je er zelf voor moet gaan werken moet je offers gaan brengen :+
 
Eeyz iedereen!

Ik word binnekort 18 en wil heel graag beginnen met motorrijlessen. Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven willen ze wel eerst weten of t niet beter is om toch maar voor de auto te gaan B| . Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]

Ik zou lekker gaan autorijden als ik jou was. Redenen;

dak boven je hoofd dus je zit droog, radiootje, peukkie, je kan je meissie makkelijker meenemen (iig hoeft ze geen alles bedekkend dik motorpak aan), sex in een auto gaat makkelijker dan sex op de motor

bovendien; autorijbewijs halen is in de regel duurder (en je ouders betalen), verkeersinzicht opdoen met de auto en dan gaan motorrijden (dat je zelf moet betalen)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven ..............een goede reden om motorrijlessen te kiezen
Dat is al 1 goede reden, want het zal er allemaal niet goedkoper om worden(als je zelf gaat betalen ;) )
Motor is leuker en een ritje met de auto kan je altijd nog vagen of je ouders als taxi willen fungeren :P

Overigens heeft de oudste haar autorijbewijs als eerste gehaald voor het praktische en de opéénnaoudste wil ook zijn autorijbewijs als eerste halen.

Zelf betalen/betaald trouwens ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan