Redenen voor om te gaan motorrijden

Oh, wat ik vergeten was te zeggen..

Als je eenmaal gewend bent auto te rijden, kan je al heel snel niet meer zonder. Dat probleem heb je niet als je eerst motor gaat rijden.

Toen ik 18 was heb ik gelijk m'n autorijbewijs gehaald. Had ik nergens voor nodig, maar ja, omdat het kán he. Uiteindelijk heb ik mn motorrijbewijs pas gehaald toen ik 22 was. 4 hele jaren motorplezier weggegooid..
 
Ben zelf begonnen met A, omdat ik nu eenmaal niet doorsnee was :P Ik deed wat ik wilde, en dat was een motorfiets! Verder kon ik heel goedkoop aan een motor komen en die alvast gekocht ;)

Pas toen ik kids kreeg ben ik begonnen met mijn autorijbewijs omdat het nu eenmaal handig is.... Ik kan je dit zeggen, ik heb mega veel moeten afleren (wat wil je, na zo'n 200.000 km's op de motorfiets). Vandaag nog met m'n (nieuwe) vriendin over gehad: "Als je nou geen kids had gehad, had je dan je autorijbewijs gehad?" Waarop ik had gezegd: "Absoluut niet!"

Het blijft een afweging natuurlijk. Heb je je motor/auto nodig voor je werk, dan moet je je afvragen of je ook in slecht weer wilt rijden.

Maar volg vooral je gevoel!
 
Het blijft een afweging natuurlijk. Heb je je motor/auto nodig voor je werk, dan moet je je afvragen of je ook in slecht weer wilt rijden.

De uitspraak dat er geen slecht weer is, maar alleen slechte motorkleding, klopt tegenwoordig echt wel.

Natuurlijk, het rijdt leuker met een zonnetje erbij, dan in een enorme hoosbui, maar dat geldt met de auto niet anders.
 
en bovendien als je je rijbewijs krijgt; auto rijbewijs is duurder

Autorijbewijs is zeker duurder, maar denk je niet dat dat samenhangt met het feit dat de meeste mensen eerst hun B halen? Als jij al een paar jaar je A hebt, en daarmee verkeersinzicht hebt opgedaan, kun je daarna B ook verhoudingsgewijs goedkoper halen denk ik..

Hoewel ik je nog steeds aanraad, gewoon met B beginnen.. Dan veel rijden, verkeersvaardigheden opdoen, lekker op je gemak voelen in 't verkeer.. En daarna gaan motorrijden..
 
Laatst bewerkt:
Er zou eigenlijk geen goede reden moeten zijn om een motor boven de auto te verkiezen. Ik zie motorrijden puur als hobby en fun.
Ik moet er niet aan denken om de motor te gebruiken voor woonwerk verkeer. Gedoe met kleding etc... In de auto zit ik eenmaal relaxter en het comfort valt niet te vergelijken.

Ik heb eerst het autorijbewijs gehaald en 3 jaar later motor. Als ik opnieuw mocht kiezen, zou ik het weer zo doen. In de eerste paar jaar haal je ook heel veel fun uit je autorijbewijs ondanks de files en drukte.
 
goede raad is zelden leuk maar hier komt ie dan ''auto''!!!! ik weet niet of je al op je zelf woont
maar shoppen bij de appie hein op zaterdag is veul handiger met een auto. grt peter
shoppen kan ook prima met de motor hoor, als je maar niet van plan bent om het voor de hele week te doen
 
Oh, wat ik vergeten was te zeggen..

Als je eenmaal gewend bent auto te rijden, kan je al heel snel niet meer zonder. Dat probleem heb je niet als je eerst motor gaat rijden.

Dat valt best mee. Ik heb iets van 12 jaar auto gereden voordat ik mijn motor rijbewijs haalde. Die auto heeft vervolgens nog 2 jaar voor de deur gestaan en toen heb ik hem aan mijn zus gegeven. Inmiddels ruim 5 jaar autoloos en ik heb dat ding eigenlijk nooit gemist. Hoewel dat wel komt doordat ik in midden in de stad woon en bij extreem slecht weer (ijzel) het OV een goed alternatief biedt en midden in de stad een auto ook niet handig is.
 
shoppen kan ook prima met de motor hoor, als je maar niet van plan bent om het voor de hele week te doen

Ik heb ruim 100 liter kofferruimte op de motor, da's echt genoeg om boodschappen voor de hele week te doen. Meestal ga ik ééns in de maand naar de Makro.
 
Ik heb ruim 100 liter kofferruimte op de motor, da's echt genoeg om boodschappen voor de hele week te doen. Meestal ga ik ééns in de maand naar de Makro.
jij hebt geen motor, jij hebt 1/3 auto :+

edit: zonder gekheid, met een goede rugtas kom ik een heel eind. Dan nog de tanktas erbij, en mocht het echt nodig zijn dan kan ik altijd nog de koffers eens gaan monteren :)
 
Laatst bewerkt:
Eey iedereen!

Echt supr bedankt voor jullie reacties, k heb er veel aan gehad om voor mezelf uit te maken of k nu met mijn hart kies of met mijn verstand!
En de uitslag is:

Ik kies met mijn hart en ga dus lkkr motorrijden :] 8-)

Nogmaals bedankt voor jullie tips en reacties!
 
Prima keuze, ik zou het ook niet anders doen ;)

Veel succes en vooral veel fun met lessen :]

ps
nog even kleine reactie: slecht weer is er zeker, met regen/mist/sneeuw/ijzel kan je nog zo'n goed pak hebben (en dat heb ik ;)) het weer blijft kl*te :P
Wat baggage betreft kan ik zo'n 140 liter in de koffers kwijt, en nog zo'n 35 liter in de tanktas.. Dat is bijna de inhoud van een kofferbak van een kleine auto _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik kies met mijn hart en ga dus lkkr motorrijden :] 8-)

Prima plan! :+

Tegenreactie: Regen vind ik echt geen punt op de motor, en mist, sneeuw en ijzel zijn in de auto ook erg vervelende omstandigheden. Maar dat komt hier aan de kust maar een paar keer per jaar voor.
 
Laatst bewerkt:
...of k nu met mijn hart kies of met mijn verstand!
En de uitslag is:

Ik kies met mijn hart en ga dus lkkr motorrijden :] 8-)

Goed dat je je ervan bewust bent dat het niet verstandig is ;)

Maar zonder gekheid, heel veel plezier en succes met het behalen van je rijbewijs! Ook al was ik pro-eerst-auto, het zal best goed komen. Zolang je je maar bewust bent van het extra risico en bij de groep jongeren behoort die WEL verstandig rijdt gaat dat vast helemaal goed komen :Y
 
Maar zonder gekheid, heel veel plezier en succes met het behalen van je rijbewijs! Ook al was ik pro-eerst-auto, het zal best goed komen. Zolang je je maar bewust bent van het extra risico en bij de groep jongeren behoort die WEL verstandig rijdt gaat dat vast helemaal goed komen :Y

De laatste jaren liggen de risico's van het motorrijden niet eens zozeer bij de jongeren maar bij de groep oudere heropstappers. Vaak nog hun rijbewijs gehaald met het oefen L-tje achterop een grote brommer en na 20 jaar niet rijden stappen ze op een moderne motor. Die nieuwe motor zijn ze niet gewend, en de lessen zijn tegenwoordig in Nederland echt goed en die hebben ze ook niet gehad.

Een jongere die met verstand motorrijdt is echt niet meteen een brokkenpiloot.
 
De laatste jaren liggen de risico's van het motorrijden niet eens zozeer bij de jongeren maar bij de groep oudere heropstappers.
Dat klopt ook, ik geef ook niet alleen maar de jongeren de schuld, maar het is wel een feit dat jongeren vaak wat onbesuisder zijn. Ligt het bij de ouderen bij gebrek aan ervaring met nieuwere motoren, het ligt bij jongeren toch vaak aan het onbesuisde (in combinatie met gebrek aan verkeersinzicht/ervaring).

Een jongere die met verstand motorrijdt is echt niet meteen een brokkenpiloot.
Daarom zeg ik ook, ik hoop dat TS bij de groep verstandige motorrijders hoort:
Zolang je je maar bewust bent van het extra risico en bij de groep jongeren behoort die WEL verstandig rijdt gaat dat vast helemaal goed komen :Y
 
Laatst bewerkt:
Eeyz iedereen!

Ik word binnekort 18 en wil heel graag beginnen met motorrijlessen. Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven willen ze wel eerst weten of t niet beter is om toch maar voor de auto te gaan B| . Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]

Als je eerst leert motorrijden, ben je automatisch een beter chauffeur in de auto.

Je houdt meer rekening met andere, kijkt verder vooruit en bent meer bewust.

Als het goed is.
 
omdat je een meid bent...

gelden deze regels niet voor je .


1). je bent stoerder voor je matties.. je hebt namelijk een blitse motor en deze trekt hun koekblikken eruit.
2). je hebt een helm op en vrouwen vallen wel op de mysterieuze wijze dat je eruit ziet.
3). je hebt geen last van bijrijders die je wijzen op dingen in het verkeer van pas op voor dit of kijk uit voor dat. ( betweters ).


maar wel van deze.

1). als je haar lang genoeg is om onder je helm uit te komen ( liefst in een paardestaart )
dan zul je merken dat er veel sportmotors spontaan achter je aan gaan rijden en vriendjes willen worden.

2). je staat bekend als een tough chick en ze willen niet meer met je sollen...

3). je hebt geen last van tasjes dieven die voor een stoplicht je bijrijders deur opentrekken en je tas van die stoel af jatten ( waar die bijna altijd ligt )
 
Terug
Bovenaan Onderaan